1. HABERLER

  2. EĞİTİM

  3. 36 bin 401 kız çocuğu okula gitmedi
36 bin 401 kız çocuğu okula gitmedi

36 bin 401 kız çocuğu okula gitmedi

Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) Kocaeli Şubesi 2014-2015 eğitim öğretim yılını değerlendirmek üzere hazırladığı raporu kamuoyuna duyurdu. Raporu okuyan Eğitim Sen Şube Başkanı Suca Omurca, “36 bin 401 kız çocuğu okula gitmedi”dedi.

A+A-


Eğitim Sen Şube binasında basın toplantısı düzenleyen Suca Omurca Karaca yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Eğitim sistemini kendi siyasal-ideolojik hedefleri için dönüştürmeye çalışan AKP Milli Eğitim Bakanlığının bütün kademelerinde, bakanlık teşkilatından, okullara kadar her alanda yoğun bir siyasi kadrolaşmaya girişti. Kademeli eğitim modeli ve erken evliliğe teşvik eden düzenlemelerle bu sene binlerce kız çocuğu eğitim sisteminin dışına itildi. Geçen sene ortaokuldan mezun olan 36 bin 401 kız çocuğu bu eğitim-öğretim döneminde açık liseler de dahil olmak üzere hiçbir ortaöğretim kurumuna gitmedi. 

KAYNAKLAR ÖZEL OKULLARA AKTARILDI

Zorunlu-seçmeli din dersleri, aşırı kalabalık sınıflar, öğretmen yetersizliği, fiziki koşullar birçok velinin özel okullara yönelmesi ile sonuçlandı. Son üç yıl içinde özel liselerin sayısı 1033’ten 1603’e çıkmıştır. 2006 yılında 995 özel okula 263 milyon TL ‘teşvik’ adı altında kamu kaynağı aktarılırken, 2014 yılında teşvik alan özel okul sayısı 1878, aktarılan kaynak miktarı ise 1 milyar 496 milyon TL olmuştur. Dershanelerin özel okula dönüştürülmesi sürecinde ortaya çıkan temel liseler eğitimde yeni bir ticarileşme ve özelleştirme dalgası yaratmaya başladı. Temel liselerle asıl amaç öğrencileri dershanelerden kurtarmak değil, kamusal eğitimi tasfiye etmektir

İMAM HATİP OKULLARINDA ARTIŞ

 1996-1997 eğitim-öğretim döneminde 400 binlerde olan imam hatip liselerindeki öğrenci sayısı 2002-2003 eğitim-öğretim döneminde 71 bine kadar gerilediği, 4+4+4 sisteminin ardından sayı yeniden hızla arttı. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında imam hatip ortaokullarında okuyan toplam öğrenci sayısı 94 bin 467 iken, 2013-2014 eğitim öğretim yılında bu sayı 140 bin 15’e yükseldi. 2014-2015 eğitim öğretim yılında ise bu sayı bir önceki yıla göre yaklaşık 3 kat artarak 385 bin 830’a çıktı. 
Bu haber toplam 780 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.