1. YAZARLAR

  2. İsmet ÇİĞİT

  3. 60 bin araçlık otopark
İsmet ÇİĞİT

İsmet ÇİĞİT

Yazarın Tüm Yazıları >

60 bin araçlık otopark

A+A-

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili,  Meclis İmar Komisyonu Başkanı Zekeriya Özak, bu kent için önemli projeler üreten, bu projeleri yakından takip eden, hem çalışkan, hem dürüst bir yöneticidir. 
Önceki gün Sayın Özak ile görüşme imkanı buldum. İki yıl öncesine kadar ilimizdeki inşaatlarda üç daire için bir araçlık otopark yapma zorunluluğu vardı. Bu da uygulanmıyordu. İnşaat sahipleri, ruhsatı veren ilçe belediyesine para ödüyor, otopark yapmaktan kurtuluyordu.
İki yıl önce Büyükşehir Meclisi oy birliği ile bir karar aldı. İki yıldan beri ilimiz sınırları içinde yeni yapılan binalarda, bir daire veya ofis için en az bir araçlık otopark yapmak zorunlu. Eğer bahçeli, villa tipi konut yapılıyorsa, bu konut için en az iki araçlık otopark yeri ayrılması gerekiyor. Üstelik, müteahhit veya inşaat sahibi, para ödeyerek bu yükümlülükten kurtulamıyor. 
Başkan Vekili Özak, bu uygulama sayesinde iki yıl içinde il genelinde 60 bin araç kapasiteli otopark yapıldığını anlattı. Bu iki yıllık süre içinde ilimizde 44 bin yeni araç trafiğe çıkmış. Yani, trafiğe yeni çıkan araç sayısından çok daha fazla otopark kapasitesi yaratılmış. Halen ilimizdeki en büyük otopark olan sahildeki dolgu alanında bulunan açık otoparkın kapasitesi 3.500 araç. 60 bin araç kapasitesinin ne büyük otopark anlamına geldiğini söz düşünün. Özak şunları söyledi:
“-Eğer bu proje hayata geçirilmese ve titizlikle uygulanmasa, 5-6 yıl içinde bu kentin caddelerinde sokaklarında araç koyacak yeri bırakın, araç geçecek yer kalmayacaktı.” 
Yeni binalarda otopark zorunluluğu özellikle geceleri herkes evine çekildikten sonra ortalıkta çok fazla aracın kalmasını engelliyor. Ben Kozluk’ta otururken, akşam eve gittiğimde arabamı koyacak yer bulmak için en az yarım saat tur attığımı hatırlarım. Hala durum böyle. Ama en azından artık daha kötüye gitmeyecek ve tam tersine araçlar yeni binaların kapalı otoparklarına girdikçe, bu sorun  azalacak. Özak bir de şunu söyledi:
“-Biz bu uygulamayı başlatırken müteahhitlerle de görüştük. Onlar da destek verdiler. Artık yeni konutlar satılırken, otoparkı var diye satılıyor. Bir araçlık kapalı otoparkın müteahhite maliyeti 10 bin TL civarında. Ama otoparklı daire daha yüksek fiyata satılıyor ve müteahhit de bundan kazançlı çıkıyor. Vatandaşlar yeni konut alırken mutlaka otoparkını sormalı ve kontrol etmelidir. Ödedikleri daire parasının içinde otopark maliyeti de bulunuyor. “
Özal, yeni inşaatta otopark yeri ayırmayanların da vatandaşlar tarafından ihbar edilmesini istedi. Yine Başkanvekili Özak’ın çok yakından takip ettiği, üzerine titrediği MİA projesinin durumunu da sordum. Özak, “MİA projesi mutlaka en iyi şekliyle hayata geçirilecek. Bu İzmit için zorunluluk. Yakında önemli gelişmeler olacak ve sizinle paylaşacağım” dedi. 
Zekeriya Özak’ın belediyecilik konusundaki bilgisi, deneyimi gerçekten çok yüksek. İnsanlık kalitesi de en az o kadar yüksek. Umarım, AK Parti önümüzdeki yerel seçimlerde Özak’ı en iyi şekilde değerlendirir. Kendisinin de yerel yöneticilik uygulamaları içinde kalmak konusunda istekli olduğunu gördüm.

Cengiz Topel’in pisti genişletiliyor 
Salı günü akşamı, mesai bitiminde Kocaeli Valisi Sayın Hüseyin Aksoy,  bana taziye ziyareti için gazeteye geldi. Yanında, aralarında akrabalık bağının da bulunduğu değerli dost Kocaeli Sanayi Odası Başkanı Ayhan Zeytinoğlu da vardı. 
Birer akşam kahvesi içtik, sohbet ettik. Vali Aksoy’un gündemindeki en önemli konuların başında Cengiz Topel havaalanından Türkiye’nin farklı illerine uçak seferlerini başlatmak. Bu konuda MARKA(Doğu Marmara Kalkınma Ajansı)’na hazırlattığı, Cengiz Topel Havaalanının önemini, buradan yapılacak uçak seferlerinin ekonomik oluşunu ve  gerekliliğini  rakamlarla ortaya koyan raporu,  devletin ilgili yerlerine ulaştırdığını anlattı. 
Milli hava yolu firmamız THY, dünyanın en hızlı büyüye , en çok noktaya uçan havaalanı olmakla övünüyor. Ama Cengiz Topel açıldığından buyana THY ve yan kuruluşu Anadolu Jet, bizim şehrimizin havaalanına hep burun kıvırtıyor. 
Cengiz Topel açıldığından bu yana git gel Trabzon’la sınırlandırıldı. Bahane olarak önce “Pilotun görüşünü engelleyen bir tepecik var” dediler. Büyükşehir Belediyesi, bu tepeciği kaldırdı, dümdüz etti. Bu kez “Uçakların güvenli iniş kalkışı için falanca cihazlar yok” dediler. 
Büyükşehir Belediyesi önemli paralar ödedi, bu cihazları da aldı. Son olarak THY ve Anadolu Jet, “Cengiz Topel’in pistleri dar. Büyük uçaklarımız için riskli” diyordu. Oysa ben hatırlıyorum. 17 Ağustos 1999 depremi sonrasında bu Topel’in bu pistine ABD Başkanı Clinton’ın uçağı Air Force One inmiş, Clinton ve ailesini İzmit’e getirmişti. 
Zaten biz THY’den ABD’ye uçak dev uçaklardan istemiyoruz. Mütevazı uçaklarla çeşitli illere  tarifeli sefer yapsın istiyoruz. Ama onlar pisti bahane ediyorlardı.
Vali Aksoy’un da girişimleri ile; Cengiz Topel Havaalanının asıl sahibi olan Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, mevcut pistin genişletilmesi için gerekli izni vermiş. Yakında pist genişletilecek. Artık bırakın en büyük uçakları, Uzay Mekiği bile Cengiz Topel’e inebilecek.
Vali Aksoy, bu iş de bittikten sonra Topel’den yılın her günü Trabzon, Erzurum, Samsun’a; yaz aylarında ayrıca Antalya, İzmir, Dalaman’a tarifeli seferler başlayacağı konusunda inançlı. Aksoy, “İstanbul’un yeni, dev havaalanı açılıp, Atatürk Havaalanı kapandıktan sonra, Sabiha Gökçen yükü taşıyamayacak. THY veya Anadolu Jet hala nazlansa bile, özel hava yolu şirketleri en geç 3-4 yıl sonra Cengiz Topel’i operasyon merkezine dönüştürecek” diyor. Yani Topel’den uçak seferleri hala hayal değil. Vali bu işle çok yakından ilgileniyor. Bize de biraz daha beklemek, birkaç yıl daha uçmak için Sabiha Gökçen’e gitmek kalıyor. 

Arka arkaya Diyarbakır
ve Cizre deplasmanı 

Futbol sezonu yaklaşıyor. 2 nci ve 3 ncü Lig’lerde fikstürler çekildi, maç programları belli oldu. Kocaelispor’un yeni sezona olabilecek en güzlü şekilde gireceğine ve şampiyonluk mücadelesi vereceğine inanıyorum. Doğrusu bu yılki fikstürümüz de çok ilginç Ligin ilk 5 haftasında İzmit’te üç maç, Gölcük ve İstanbul’da birer maç var. Yani buralardayız.  Ama fikstürde 10 ncu haftada Diyarbakır, 11 nci haftada Cizre deplasmanı var. Yani takım, iki hafta Güneydoğu’da kalacak. 
Eğer 10 ncu haftadaki Diyarbakır maçına kadar takım lider pozisyonda, iddialı durumda olursa, Güneydoğu deplasmanı için taraftara yönelik özel turlar da düşünülebilir. Yıllardır GAP turu, Güneydoğu Anadolu turu yapmak isterim. Diyarbakır, Urfa, Mardin, Urfa, Antep, Cizre ve çevresini kapsayan  bir haftalık bir tur ne güzel olur değil mi?.
10 ve 11 nci haftalar yılsonuna doğru olacak. Belki Türkiye yerel seçim havasında olacak. Bu dönemde bir haftalık bir Güneydoğu Anadolu turuna ben hazır ve hevesliyim. Takım lige iyi giriş yaparsa, hem Diyarbekir maçı, hem Cizre maçı için siz de hazır olun. Yurdumuzun bu güzel ve özel bölgesini bir hafta dolaşmak, bölge insanı ile tanışmak çok keyifli olmaz mı? Hele Topel’den uçup, Topel’e dönmek, hele bir de 6 puanla dönmek çok keyifli olabilir. 

DUVAR YAZISI 
Üniversite mezunu genç 
erkekler, para biriktirin. 
15 bin TL’ye 28 gün  
askerlik çok büyük fırsat 

Bu yazı toplam 2746 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.
11 Yorum