1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. “777 Milyonluk hayırlı iş”
“777 Milyonluk hayırlı iş”

“777 Milyonluk hayırlı iş”

Amerikalı mı, Yahudi mi ne, adamın birine ticaret hakkındaki görüşlerini sormuşlar. O da yanıtlamış; “ 10 dolarım olsa, 9’unu reklama ayırır, 1’ini de sermaye yaparım”… İşadamlarının, esnaf

A+A-

Amerikalı mı, Yahudi mi ne, adamın birine ticaret hakkındaki görüşlerini sormuşlar. O da yanıtlamış;

“ 10 dolarım olsa, 9’unu reklama ayırır, 1’ini de sermaye yaparım”…

İşadamlarının, esnafların, ticaretle uğraşanların dikkate alması gereken bir anlayış olabilir bu. Hele de günümüzde, reklamın ne denli etkili ve gerekli olduğunu söylemeye hiç gerek yok.

Bunu anladık. İş dünyası için böyle!

Ya hizmet sektörleri için!

Bir ülkeyi yöneten iktidar, elindeki paranın ne kadarını reklama ayırmalı örneğin?

Yerele gelelim isterseniz; Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bir hizmet sektörüdür. Halkın ödediği vergilerden gelen payları Kocaeli’nin daha rahat yaşanabilir bir duruma getirilmesi için harcamak zorunda olan bir kurumdur. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, bütçesinin ne kadarını reklama ayırmak zorundadır?

Ayırmak zorunda mıdır peki? Buna gerek var mıdır?..

“777 milyonluk hayırlı iş” sloganını görüyorsunuz. Önce “hayırlı işler” özetindeydi, şimdi bu “hayırlı işler”e kaç lira harcandığı da eklendi, yeni bir sloganla.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, 2009 yerel seçimlerinden bu yana 777 milyon TL harcamış. Büyükşehir Başkan Vekili İlyas Şeker de bu harcamaları kamuoyuna açıklamış. Bakıyoruz;

“180 Milyonluk altyapı.”

“62,5 Milyon Gebze atıksu.”

“250 milyon ulaşım.”

“70 milyon çevre.”

Kalan bölümünün kıvır zıvır işler olduğunu varsayalım artık.

777 milyon büyük para. Bir dönemin parasızlığını düşünüyorum da, bu parayla karşılaştırdığımda nelerin yapılabileceğinin yarısını bile hesaplayamıyorum.

250 milyon TL ulaşım hizmetlerine ayrılmış!

Sayın Şeker, “45 çevre dostu otobüs” ve “2 bin araçlık otopark”tan söz ediyor. Bir de;

“D – 100 üzerindeki trafik yükünü hafiflettik” diyor.

İşte burası doğru. D – 100’deki trafik yükü hafifledi de, İzmit kent merkezine giriş ve çıkış zorlaştı da demeyeceğim, neredeyse olanaksızlaştı. Trafiği bu kadar içinden çıkılmaz duruma getirmek için 250 milyon TL harcamanın gereği var mıydı diye sormadan edemiyoruz doğrusu…

Çevre için 70 milyon TL!

Yaşam süresi 15 gün olan laleler Konya’dan geliyor bildiğim kadarıyla. Bizim dağlarımızda yığınla bitki türü varken Avrupa’dan ağaç getiriyorlar ve bu ve benzeri şeyler için 70 milyon TL harcıyorlar. Bunun da reklamını yapıyorlar.

Hadi bunları da anladık! Anlamadık ama, anladık diyelim! Bu kadar hizmet ve güzellik yapılmışsa vatandaş görmeyecek mi bunları?

“Ey vatandaş, bakın biz size şunları yaptık”demek neyin nesi oluyor ve bu iş için kaç lira harcanıyor, bu kadar gereksiz reklam işlerini kim yapıyor?

Bilmek istemez misiniz?..

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.