1. HABERLER

  2. PERDE ARKASI

  3. Ahmet Serimer’in Tüketici Masası!
Ahmet Serimer’in Tüketici Masası!

Ahmet Serimer’in Tüketici Masası!

Tüketiciler eskiden adeta yok sayılırdı. Kimse hakkını arayamazdı. Ancak artık devir değişti. Tüketicileri koruyan çok sayıda yasa çıkarıldı. Bunların en önemlisi, aldığınız malı 15 gün içinde kayıtsız

A+A-

Tüketiciler eskiden adeta yok sayılırdı. Kimse hakkını arayamazdı. Ancak artık devir değişti. Tüketicileri koruyan çok sayıda yasa çıkarıldı. Bunların en önemlisi, aldığınız malı 15 gün içinde kayıtsız şartsız iade etme hakkınızın olmasıdır. “Beğenmedim kardeşim” diyerek, fiş veya faturanızla birlikte aldığınız yere götürürsünüz, iade edersiniz. Satıcı geri almıyorsa, Tüketici Masaları var.

Tüketici Masaları, her ilçede Kaymakamlıklarda faaliyet gösteriyor.

Bence, bu kentin en önemli ve en kolay ulaşılabilen Tüketici Masası, bizim gazetede Ahmet Serimer’in masasıdır.

Ahmet Serimer’in hazırladığı, gazetedeki herkesin, gazete dışında tüm okurlarımızın katkı yaptığı Olayların Perde Arkası sütunları, sanırım bu gazetenin en çok okunan yeridir.

İş arayan da, eş arayan da buraya gelir.

Köpeğini kaybeden, sokakta cüzdan bulup sahibini arayan buraya gelir.

Ama en çok, kazıklandığını düşünen vatandaşlar buraya gelir.

Ellerinde mutlaka bir satış belgesi vardır. Başlarından geçeni anlatırlar. Ertesi günü gazetede çıkan iki satırlık yazıyı okuyup öfkelenen satıcı, o tüketiciyi bulup malı geri alır, daha fazla madara olmak istemez.

Bizim gazetedeki Tüketici Masasına en çok başvuranlar da kapıdan satış yöntemiyle kandırılan saf insanlardır. Kapıya bir satıcı gelmiş, yok tansiyon aleti satacağız, yok size hediye vereceğiz diyerek bir sürü senet imzalattıktan sonra ortadan kaybolurlar. Sonra ayıkla pirincin taşını…

Kaymakamlıklardaki resmi Tüketici Masasının yanı sıra Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nde de bir Tüketici Masası bulunuyor.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı bünyesinde kurulan Tüketici Hakları Masası 2011 yılının 8 aylık döneminde kapıdan satışlar konusunda 250’yi aşkın şikâyet aldı. Özellikle yaz aylarında şikâyetlerin arttığı belirtilirken, kapıdan satışlara itibar edilmemesi bir kez daha vurgulanıyor.

2011 yılının 8 aylık sürecinde 250’yi aşkın şikâyetin kendilerine ulaştığını belirten tüketici Hakları Masası yetkilileri, “Vatandaşlar kesinlikle kapıdan satışlara itibar etmemeli. Bununla birlikte kapıya gelen pazarlamacıdan alışveriş yapılmışsa üründen memnun kalınmaması halinde ürünü geri iade edilebiliyor. Ancak 7 gün içerisinde muhakkak cayma ihbarnamesini doldurup firmaya iadeli taahhütlü şekilde göndermesi gerekiyor” şeklinde uyardı.

Vatandaşların iyi niyetinin kullanıldığını kaydeden yetkililer, “Kapıdan satışlarda çok farklı tuzaklar karşımıza çıkıyor. ‘Fatura düzenlenmemesi’, ‘Sözleşmede farklı tarih atılması’, ‘Ürününü belirtilen özellikte olmaması’ ve ‘Ürünün gerçek fiyatının çok üstünde satılması’ gibi konu başlıkları vatandaşların şikâyetlerinden bazıları. Sayılan maddelere dikkat edilmesi gerekiyor” şeklinde konuşuyor.

“Haklarınızı bilin ve kandırıldığınızı anladığınız anda Tüketici Hakları Masası’na başvurun” diyen yetkililer, tüketicilerin geniş hakları olduğunu ve kullandıkları takdirde lehlerine karar çıktığını söylüyor. Tüketici Hakları Masası yetkilileri, vatandaşlara her şeyden önce zamanında harekete geçmeleri konusunda uyarıyor.

Bu haber toplam 3098 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.