1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. AKP korkusundan Sevgililer Günü’ne ilgi biraz düşük kaldı
AKP korkusundan Sevgililer Günü’ne ilgi biraz düşük kaldı

AKP korkusundan Sevgililer Günü’ne ilgi biraz düşük kaldı

AKP iktidarının ağırlığını iyice hissettirdiği, AKP’nin dayattığı Arabesk yaşam tarzının topluma giderek yerleştiği, emekli kuvvet komutanlarının da aralarında bulunduğu 163 Balyoz davası

A+A-

AKP iktidarının ağırlığını iyice hissettirdiği, AKP’nin dayattığı Arabesk yaşam tarzının topluma giderek yerleştiği, emekli kuvvet komutanlarının da aralarında bulunduğu 163 Balyoz davası sanığının topyekün hapse atıldığı şu dönemde, AKP’nin hoşuna gitmeyecek eğilimler de bir bir terk ediliyor.

Örneğin Sevgililer Günü…

Daha düne kadar bir ay öncesinden topluma pompalanan, bir alışveriş ve tüketim çılgınlığına dönüştürülen Sevgililer Günü’ne bu yıl ilgi düşük kaldı. Yine hareket vardı, ama eskiye oranla belirgin bir durgunluk gözleniyordu.

Dünyanın dört bir yanında heyecanla kutlanan 14 Şubat Sevgililer Günü, ekonomiye bu yıl da katkı getirdi. Böyle entel küntel işlere meraklı olanlar da sistemin avı oldu. Bankalardan havayolu şirketlerine, kuyumculardan çiçekçilere, restoranlardan turizm şirketlerine çeşitli sektörlerde sunulan hediye ve eğlence alternatifleri sevgililer için de özel ve avantajlı fırsatlar yarattı.

Peki, firmalar bu özel gün için nasıl tanıtım çalışmaları yaptılar? Hangi firmalar, Sevgililer Günü için TV kanallarına reklam verdi? Medya Takip Merkezi (MTM), ekranlara yansıyan Sevgililer Günü ekonomisini araştırdı.

MTM Medya Takip Merkezi’nin yaptığı araştırma sonuçlarına göre; firmaların bu yıl Sevgililer Günü’ne ayırdığı bütçe, 2010 yılına göre, yüzde 18 oranında düşüş gösterdi. 13 TV kanalında, 1-11 Şubat tarihleri arasında yapılan reklam ölçüm sonuçlarına göre; araştırma süresince toplam 18 marka, 13 saati aşkın süreyle reklamlarıyla ekranlarda yer buldu. Bu süre içerisinde, Sevgililer Günü temalı toplam 2 bin 323 reklam, izleyicilere seslendi.

Reklam vermeyi tercih etmeyen bazı kurumlar ise bu yıl özellikle gençlerin yeni trendleri arasında olan fırsat sitelerinde yer alan birbirinden avantajlı kampanyalarıyla dikkat çekti.

Bu yıl TV kanallarına, Sevgililer Günü için en çok reklamı ise General Mobile verdi. Sevgililer Günü’ne özel hazırlattığı reklam filmleriyle tüketicilere özel kampanyasını anlatan marka, 718 reklam spotuyla ekranlarda boy gösterdi. General Mobile’ın reklamları, yaklaşık dört saat boyunca izleyicilere seslendi.

Sevgililer Günü temalı en çok reklam veren ikinci firma ise DenizBank’tı. DenizBank’ı sırasıyla www.httatil.com, Gülaylar Gold, Atasay ve Koçak Pırlanta takip etti.

Rapora göre, Sevgililer Günü için özel reklam filmi yayınlayan sektörlerin başında mücevherat sektörü geldi. Bu özel gün için reklam veren 18 markanın 7’si (Ariş, As Gold, Atasay, Eros Pırlanta, Gülaylar Gold, Jival, Koçak Pırlanta), mücevherat sektöründen olurken, bu reklamların Sevgililer Günü temalı tüm reklamlar içerisindeki oranı ise %32’yi buldu.

Sevgililer Günü’ne özel reklamlarla dikkat çeken diğer sektörler ise sırasıyla saat sektörü (Nacar, Swatch) ve hipermarketler (Carrefoursa, Migros) oldu.

MTM Medya Takip Merkezi’nin, 1800’ü aşkın gazete, dergi ve eklerinde yaptığı medya takip sonuçlarına göre; 1-14 Şubat 2011 tarihleri arasında, Sevgililer Günü ile ilgili olarak toplam 3 bin 509 haber ve yazı okuyucuların ilgisine sunuldu. Gazete ve dergilerde, Sevgililer Günü ile ilgili yayınlanan haber ve köşe yazılarında, geçen yıla göre yüzde 13 oranında düşüş tespit edildi.

Bu sonuçlar bile Haziran ayında yapılacak genel seçim için önemli ipuçları vermiyor mu sizce?

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.