• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • Kocaeli 17 °C

Ankara yakın, Konya yakın İstanbul size çok uzak

İsmet ÇİĞİT
Türkiye’de hükümetin kararlılığı ve ısrarıyla Yüksek Hızlı Tren(YHT) ağının hızla gelişmesini  bu ülke için yapılmış en önemli ve çağdaş hizmetlerden biri olarak kabul ediyorum.YHT çok büyük bir olaydır. Konfordur, ekonomidir, güvenliktir, sürattir. Bizim ülkemizde sanıyorum Hızlı Tren yolları işi, olması gerekenden biraz pahalıya maloluyor, bu yolların inşaatları, olması gerekenden daha yavaş gidiyor. Ama oluyor, yeni Hızlı Tren yolları yapılıyor. 
Planlanandan 1.5 yıl daha geç bitse de, İstanbul(Pendik)- Ankara arasında YHT seferleri başlamıştı. İzmit’ten bu trene binip, Eskişehir ya da Ankara’ya giden insanlar çok memnun ve yapılan işi çok takdir ediyorlar. 
Geçen gün, İzmit’ten de geçen ve duran İstanbul-Konya YHT seferleri de resmen başladı. 
Bu da son derece önemlidir. Halen Hızlı Tren yolunda eksikler var. Bunlar tamamlandıkça,  YHT daha da hızlanacak, gerçek anlamda Hızlı Tren haline gelecektir. Dahası, hükümet kararlı, Cumhurbaşkanı kararlı. Türkiye, Yüksek Hızlı Tren ağını geliştirecek, ülkenin her yerine bu trenlerle gidip gelmek çok uzun olmayan bir süreçte gerçekleşecektir. 
………
Bunların hepsini, ülkem adına takdir ediyor, hepsinden büyük mutluluk duyuyorum. Ama benim öncelikli derdim, bu şehir. 
YHT sayesinde İzmit’ten Ankara’ya 3 saat içinde gidebiliyorsunuz. Üstelik ucuz, konforlu yolculuk yapabiliyorsunuz. 
Yine YHT sayesinde karayolundan 7-8 saatte ulaşılabilen Konya’ya artık 3.5 saatte gidebileceğiz. YHT sayesinde Ankara, Eskişehir, Konya, İzmit’e çok yakınlaştı. 
Pekiyi, burnumuzun dibindeki İstanbul’a kaça ve kaç saatte gidebiliyoruz?.. İzmit halkının bu tartışması lazım.  Yüzde 50’sinden fazlası bugün iktidarda olan partiye oy veren, bu kentten çıkan 11 milletvekilliğinin 7’sini, bu kentteki 13 belediyenin tamamını iktidar partisine veren bu kent halkı, haykırarak sormalıdır: 
“-Ben neden İstanbul’a gidip gelemiyorum?”
İddia ediyorum. İzmit’ten iki kişi yola çıksın. Biri tam saatinde İzmit Garı’ndan Konya trenine binsin. Diğeri, arabasıyla ya da otobüsle aynı yerden yola çıkıp İstanbul’a, üstelik karşı tarafa değil; Kadıköy’e, Üsküdar’a, Bostancı’ya gitmek için yola çıksın. Çok büyük olasılıkla, ilk yolcu Konya’ya vardığında karayolundan İstanbul’a gitmekte olan yolcu  Otoyolun Çamlıca gişelerinde HGS ile OGS gişeleri arasında sıkışıp kalmış olacaktır. 
Bu, bu şehre revamı?.. Hızlı Tren yollarına bu ülke trilyonlar harcıyor.  Kimin parası?. Büyük bölümü bizim paramız. Konya Treni, Ankara Treni, demiryolu üzerinden gidip geliyor da,  aynı demiryolu üzerinde neden İstanbul-Adapazarı arasında banliyö treni bir türlü çalışmıyor.
………
Aslında Türkiye’de, özellikle bu bölgede yaşayan herkesin, bu YHT gürültüsü arasında Haydarpaşa Garı’nın yok edilmesine tepki göstermesi gerekirdi. Haydarpaşa hangi akla hizmet kapatıldı. Trenin, İstanbul’un içine kadar girmesi, İstanbul Boğazı’na kadar ulaşması neden engellendi?.. 
Banliyö treni bu şehir için sadece İstanbul’a, Adapazarı’na gidip gelmek için önemli ve gerekli değildir. Elbette her gün İzmit ile Adapazarı ve İstanbul arasında çok yoğun bir yolcu trafiği var.  Ama Gebze-Derbent arasında, Hereke-Köseköy arasında, Eşme- Derince arasında ve ilimizde aklınıza gelebilecek demiryolu güzergahı üzerindeki bütün yerleşim merkezleri arasında da her gün insanlar gidip geliyor. 
Şimdi bana, Sekapark ile Otogar arasında tramvay yapacaklar. 
Önce şu banliyö trenini getirin. Ne yapalım, Haydarpaşa kapandı, Pendik’e kadar olsun. Demiryolu var, orada duruyor, üzerinden Hızlı Tren, Yük trenleri geçiyor. Neden banliyö treni yok. 
Sayın Fikri Işık, Sayın  İbrahim Karaosmanoğlu, bana bu soruların yanıtını verebilir misiniz?
…….
Bakın size biraz daha ajitasyon yapayım.  Bugünün Türkiyesi’nde Batman’daki, Hakkari’deki, Şırnak’taki bir vatandaşımız, kendi kentinden uçağa biner, 1 saat, bilemediniz 1.5 saat sonra İstanbul’a ulaşır. Yakın gelecekte Karadeniz üzerinde yapılan muhteşem havaalanı bitecek.  Ordu’daki, Giresun’daki vatandaşım da uçağa atlayıp, 1 saatte İstanbul’a inecek. 
Benim hemşerim,  Efe Tur’a mahkum. Büyük para ödeyecek, yolda sıkışıp kalacak; Batman’daki vatandaşım oradan İstanbul’un göbeğine 1 saatte gelirken, ben buradan İstanbul’a 3 saatte gidemeyeceğim. 
Diyecekler ki, “Bekle; Kuzey Marmara Otoyolu’nu yapıyoruz.” 
Yok. Bizi kandırıyorsunuz.  Kasten değil belki. Ama bu kent insanlarının ihtiyaçlarını, bu kent insanlarının beklentilerini, yaşadıkları sıkıntıları hiç bilmiyor, hiç anlamıyorsunuz. Sorun burada yatıyor. Sadece seçim zamanı geldiğinde, bu kente dışarıdan göç etmiş ve artık çoğunluk olmuş insanların oylarını alıyor, siyasi kariyerinizi sürdürüyorsunuz. 
Biran önce Banliyö trenimizi istiyoruz. Öyle bir banliyö treni istiyoruz ki, Pendik-Adapazarı arasında çalışırken, ilimiz sınırları içinde Gebze’den Eşme’ye kadar her durakta duranından istiyoruz. 
Bu şehrin treni vardı. 20 dakikada bir Gar’dan trene binebilir, 1 saat 15 dakikada Haydarpaşa’ya ulaşabilirdiniz. Bizim altımızda sizinki gibi önü eskortlu makam arabaları yok. Binlerce öğrenci, ailesi, onbinlerce çalışan insan yollarda helak oluyor. 
Uçakla, Batmanlı, Şırnaklı, 1 saatte İstanbul’a gidiyor. Biz bu şehirden İstanbul’a gidemiyoruz. 
Bize trenimizi verin. Sizden çok şey istemiyoruz. Bize eski hayatımızı verin. Lütfen, biran önce..
Bu yazı toplam 732 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 10
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Yazarın Diğer Yazıları
    ÖNE ÇIKAN MARKALARIMIZ
    • TUANA EVLERİ 3. ETAP
    • TUANA EVLERİ 2. ETAP'TA YÜZDE 5 İNDİRİM
    • ROMATEM Kocaeli Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
    • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37