• BIST 89.764
  • Altın 145,514
  • Dolar 3,6255
  • Euro 3,9111
  • Kocaeli 6 °C

Anket palavrası

Anket palavrası
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, kent içi ulaşım sorununu çözmek amacıyla yeni bir hamle başlatmış. Bugüne kadar ortaya atılan, halka tanıtılan bütün projeler kenara atılmış. 2023’e kadar Koca

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, kent içi ulaşım sorununu çözmek amacıyla yeni bir hamle başlatmış. Bugüne kadar ortaya atılan, halka tanıtılan bütün projeler kenara atılmış. 2023’e kadar Kocaeli’nin trafik sorununu çözmek için kent genelinde çok büyük bir anket çalışması başlatılmasına karar verilmiş.

Bu anket çalışması çok büyük bir palavradır. Anketi yapacak Anar firması, AKP’nin siyasi anketlerini yapan firmadır. Kendi işinde başarılıdır. Ama 10 bin kişi ile yapılacak trafik anketi nedeniyle, bu şirkete aktarılacak para –ki 1 milyon TL’nin üzerinde olduğu söyleniyor- haramdır. Yazıktır, günahtır.

Anket için hazırlanan formlara baktım. Alabildiğine karışık. Anar’ın anketörleri evleri dolaşarak. Kent trafiğine çözüm adına halka soracaklar. Formdaki sorular içinde şunlar da var:

“-Kaynananızla aynı evde mi oturuyorsunuz?

“-Emzikte bebeğiniz var mı?

“-Evinizde yatıya gelmiş misafir var mı?”

Anar’a bu anket için verilecek paranın binde birini bana versinler, şehir içi trafiği için onlara yüzlerce seçenek sunayım.

Hadi vazgeçtim… Biz bu şehrin çocuğuyuz. Bugüne kadar her şeyi bilabedel yaptık. Bu işi de aynı şekilde yaparım.

………..

AKP 2004 yılında Kocaeli’de iktidar olduğunda,  İzmit trafiği kötü durumdaydı. Hemen “Zihni Sinir” projeler geliştirdiler. Kandıra sapağından cezaevine kadar hem D-100’ü, hem demiryolunu tünel içine alacaklardı.

Proje ellerinde patladı. Sonra Adnan Bilgiç’in şirketi Yüksel Proje’ye çok büyük danışmanlık paraları ödediler. Ortaya bir D-100 projesi çıktı. D-100 İzmit geçişi 8-10 şeride yükseldi. Ama İzmit’e ait bu yolda, İzmit trafiğine sadece bir şerit bıraktılar.

İzmit şehir içinde bir tane yeni otopark yapmadılar. Bırakın trafik düzeni sağlamayı, Alemdar Caddesi üzerindeki minibüs durağı için bir çözüm bulamadılar.

Şimdi, ver Anar’a parayı, anket yap… Vatandaşa “Kaynanan güzel mi?” diye sor, aldığın yanıtlarla kent trafiğini kurtar.

Hadi canım sen de… Bunlar bu kent insanını saf enayi zannediyorlar.

……..

Trafik sorununu çözmek için ankete ne gerek var. Hala minibüs kooperatiflerinin birleşmesi, tek merkezden yönetilerek şehir içinde çalışması sağlanamadı.

İzmit’in en ciddi sorunu, D-100’e çıkamamak.

Aç Kuryapı kavşağından bir cep… Ya da yık şu Jandarma lojmanlarını. İzmit trafiği en az yüzde 20-25 rahatlasın.

Ankara Caddesi’nde kesin ve tavizsiz park yasağı uygula. Hürriyet Caddesi’ni araç trafiğine yasakla.

Yık İzmit Belediyesi’nin boşalmış eski binasını; bir de yanında duran yakında boşalacak KOTO binasını... Yap oraya 3 bin araç kapasiteli kapalı otoparkı.

Al sana, trafik sorununun yarısı çözülsün.

Yüksel Proje’nin kafasıyla bir D-100 yaptılar. İzmit’ten Ankara yönüne çıkış yok. Ana yola çıkıyorsun, sonra Real’in yanından yeniden içeri girmek zorunda kalıyorsun. Böyle yol mu olur?.. Bu yolu anketten mi buldunuz?

Yap Kandıra sapağına bir battı çıktı. Ya da Yenidoğan Köprüsü gibi bir kavşak yap. Hem 42 Evler’i, Sanayi Mahallesini kurtar, hem Ankara yönüne giden araçlar şehir içine girmesin.

Bunları tespit etmek için ankete gerek mi var?

………

DMO eski binalarının yanından, Bağçeşme’ye, oradan Erenler-Cedit’e giden teleferik yapılacaktı... Palavra çıktı.

2004 yılında Körfez’den İzmit’e D-100’e paralel yol projesi ortaya atıldı. Şimdi 2010. Sözde kamulaştırmalar da bitti. Ama ortada yol yok.

Monoray yapılacaktı... Yok...

Şimdi anketten ne bekliyorsunuz?

“-Kaynanan güzel mi?” diye 10 bin kişiye sorup, alacağınız yanıtlarla, hangi projeyi yapacaksınız?

İzmit trafiğini bilim adamları, profesörler çözmez. Onlar diyecek ki, “Yazık bu yürüyüş yoluna. Kaldırın. Buraya raylı sistem kurun.”

İzmit bunu kabul etmez. Yürüyüş Yoluna dokunamazsınız. Başka alternatifler gerekiyor.

Geride bıraktığımız İzmit’in boşaldığı 4 aylık yaz döneminde deneme-yanılma yöntemiyle pek çok alternatif bulunabilirdi.

Siz kalkmışsınız, bir uyduruk şelale yapılacak diye, bu şehrin içinden D-100’e çıkışı sağlayan yolu kapatmışsınız. Oysa, Saat Kulesi önünden geçen o yola da ihtiyaç vardı. O yol açık olsa, Acısu inişi bu kadar sıkışmazdı.

Geçen gün İzmit’te dolaşırken düşündüm. Misal; Alemdar geçidinden Hürriyet Caddesi’ne çıkıldığında, bu cadde batı yönüne kullanılabilir. Alemdar Caddesi’nden gelen-Kuryapı ve jandarmadan çıkamadığı için- mecburen yukarı doğru giden araç, eski Alemdar geçidinden sola döner,  D-100’e çıkar. Alemdar Caddesi rahatlar. İnönü Caddesi, Acısu inişi rahatlar. İki ay denersin. Olmazsa, vazgeçersin.

Alemdar Caddesi üzerinde iki tane yürüyen bantlı yaya köprüsü yaparsın...

Onlarca formül var, yüzlerce var. Düzeltilmesi gereken yanlışlar, yapılması gereken basit işler var. Bunların hepsini bir kenara bıraktılar. Anar’a ver milyon TL’yi, İzmit’i tanımayan profesörleri getir. 10 bin kişiye “Kaynanan güzel mi?” diye sor...

Neymiş, 2023’e kadar trafik sorununu çözeceklermiş...

Hadi canım…

Bu haber toplam 1083 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÖNE ÇIKAN MARKALARIMIZ
  • TUANA EVLERİ 2. ETAP'TA YÜZDE 5 İNDİRİM
  • ROMATEM Kocaeli Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
  • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
1/20
Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37