1. HABERLER

  2. Apple, ikinci özrünü Çin’den diledi
Apple, ikinci özrünü Çin’den diledi

Apple, ikinci özrünü Çin’den diledi

Apple, uyguladığı çifte standarttan dolayı Çinli müşterilerinden özür diledi. Apple’ın en çok kazandığı pazarlardan biri olan Çin’de iPhone’a ilişkin satış sonrasında yaşanan çifte standart Çinli kullanıcıların

A+A-

Apple, uyguladığı çifte standarttan dolayı Çinli müşterilerinden özür diledi.

Apple’ın en çok kazandığı pazarlardan biri olan Çin’de iPhone’a ilişkin satış sonrasında yaşanan çifte standart Çinli kullanıcıların tepkisini çekmişti. Devlet medyasına Apple’ın yaptığı bu uygulamayı kampanyaya dönüştürerek, olayın takipçisi oldu. ABD'deki garanti koşullarını Çin pazarında uygulamayan Apple, sonunda Çinli müşterilerinden özür diledi. Özür, Apple’ın Üst Yöneticisi (CEO) Tim Cook’dan geldi. Cook, firmanın Çince internet sitesinde yayınlanan özür mektubunda, bundan sonra Çin’deki satış sonrası hizmeti derinlemesine gözden geçirileceğini, daha standart hale getireceği, Çin'de genel kabul gören tamirat, değiştirme ve iade kurallarına uyulacağını söyledi.

Apple, Çin’de iPhone 4 ve 4S için hatalı ya da bozulan ürünlerin yenisi yerine, tamir edilmiş ve sonra yeniden çalışır hale getirilmiş ( refurbished) ürünlerle değiştiriyordu. Şimdi ise bu ürünler için 15 gün tam değişim garantisi ve garantinin yeni cihazdan sonra sıfırlanması gibi uygulamalar getirildi.

Apple’ın, ikinci en büyük pazarı ve 11 mağazası bulunan Çin’deki satışı 10 milyar dolar artışla 23,8 milyar dolara çıkmıştı.

Cook, büyük yankı uyandıran harita uygulaması nedeniyle de özür dilemişti.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.