1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Aracı'dan 'tank' açıklaması: 'Yerimiz yok'
Aracı'dan 'tank' açıklaması: 'Yerimiz yok'

Aracı'dan 'tank' açıklaması: 'Yerimiz yok'

Koruma Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Vefa İbrahim Aracı ve Aktaş Dış Ticaret İzmit Şube Terminali Müdürü Dinçer Demirel, iskelenin yapılması ile her iki firmada kapasite artışı yapmayacaklarını ve bunu yapacak yetkilerinin de olmadığını kaydetti.

A+A-

Koruma Klor ve Aktaş tarafından kurulan Kortaş Liman Hizmetleri tarafından yapılacak olan yeni liman ile ilgili Koruma Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Vefa İbrahim Aracı ve Aktaş Dış Ticaret Terminali Müdürü Dinçer Demirel ortak basın toplantısı yaparak süreci anlattı. Toplantıda basında çıkan iddialarla ilgili açıklama yapan Aracı, ailesini hedef alan kişilerle ilgili tüm hukuki süreci başlatacaklarını kaydetti. Aracı ve Demirel her iki firmada bir kapasite artışı olmayacağının altını çizdi.

26 YILDIR BEN UĞRAŞIYORUM

Liman ile ilgili yapılan halk toplantısında kendisine yönelik eleştirilere cevap veren Aracı, BHC’lerle ilgili 26 yıldır kaldırılması için ellerinden geleni yaptıklarını belirtti. BHC’ler için 719 bin 417 Euro verdiğini belirten Aracı, “Birleşmiş Milletler kararı olmadan bunları bertaraf etmek mümkün değil. Bertarafta Birleşmiş Milletler devleti tanıyor. Bizi değil. Şimdi İzaydaş Birleşmiş Milletler adına bu atıkları yakıyor. Tokadı da ben yiyorum, uğraşını da ben veriyorum. Milletvekilleri meclise soru önergesi veriyor ama bir kez gelip bana sormadılar.

dsc03714.jpg

BEN ASKERKEN 750 TON İHRAÇ EDİLMİŞ

İbrahim Karaosmanoğlu, Vali Ercan Topaca sorunun çözümü için çaba gösterdiler. Bu memlekete hizmet eden herkesin yanındayım. BHC’lerle ilgili sadece ben değil Shell ve Petrol Ofisi de para verdi. Kimse onları orada istemiyor. Bir an önce kalksın istiyor. 26 yıldır biz buradayız. Evden çıkarken zehirlenelim diye mi çıkıyoruz. O BHC’ler 1975 yılında orada depolandı. 1981 yılında 750 ton ihraç edilmiş. Ben daha o zaman askerdeydim. İş Bankası’nın ağırlıklı sahibi olduğu yıllarda bu sorun vardı. Ferruh Şensoy’a sorun” dedi.

KAPASİTE ARTIRACAK YERİMİZ YOK

Kapasite artışı ile ilgili soruya yanıt veren Aktaş Dış Ticaret İzmit Şube Terminali Müdürü Dinçer Demirel, “Sıvı kimyasalların burada elleştirmesini yapıyoruz. Burada proses ve imalat sürecimiz yok. Alıp depolayıp, araçlarla müşterilerimize gönderiyoruz. Bakanlık ortak ihtisas iskelesi kurmayı tavsiye ediyor. Herkes kendi başına yaparsa maliyetleri çok artıyor. Bizim tek tank yapacak yerimiz yok. 37 bin metrekare depolama alanı var. 44 irili ufaklı tankımız var. 44,5 tank yapacak yerimiz dahi yok” dedi.

dsc03722.jpg

BAŞKAN PARK YAPSIN ORAYA

Aracı, kapasite artışı ile ilgili “Biz illa ortak olmak istemiyoruz. Bir tek ticari bağlantımız yok. Yine olmayacak. Sadece iskelenin işletmesini Aktaş yapacak. Bizim yeterli tank alanımız var. Gerisi bizim fabrikalarımız zaten. İzmit Belediye Başkanı bir toplantıya gelecekse millete doğru bilgiyi vermeli. Benim Cumhuriyet Mahallesi'nde parsellerim var içinde hiçbir şey yapmadım. Liman yapacağımızı iddia ettikleri yer dolgu alanı. Mülkiyet yok. Belediye gitsin orada istediğini yapsın. Orası milletin yeri. Bu memleket sahipsiz değil. Bu memlekette düzgün hizmet veren bürokratlar var.

YASALAR DAHİ İZİN VERMİYOR

Büyükşehir ÇED raporunda bir kamyon dahi dolgu yapılmayacak şerhi var. Shell’in de iskelesinin bu projenin içinde olması gerekiyordu ama girmedi. Seveso diye bir yasa çıktı. 1970 İtalya Seveso kentinde kaza oluyor. Büyük Endüstriyel Kazaların Önlenmesi Yönetmeliği çıkıyor ve Türkiye’ye geldi. Buna Tüpraş, Koruma, Aktaş dahil. 385 tesis bu yönetmelik dahilinde. 6 milyon Euro'ya yakın masraf yaptım. Tanklarımızın kapasitesini düşürdük. Hem arsalarımız yeterli değil, hem yetkimiz yok, iznimiz yok ve Seveso buna izin vermiyor. ÇED toplantısının Derince’de olduğunu ben de haberlerde öğrendim.

dsc03709.jpg

İZİN VERSİNLER BİZ KÖPRÜYÜ YAPALIM

Burada bir yangın olsa bizim buradan çıkma şansımız yok. Büyükşehir’de Adnan Bilgiç ile bir araya geldik. Biz ve Aktaş projeye katılacağımızı söyledik. Ama Şhell bakarız dedi. O sırada hızlı tren yapılmaya başlandı. Biz dedik ki buraya ikinci bir köprü yapılsın. Büyükşehir tamam dedi. Ama Devlet Demiryolu ile belediye arasında sıkıntı var. Benim burada bulunan yeşil alanımı vereyim orada bir köprü yapılsın ve kamyonlar da mahalleye bile girmesin. Daha liman söz konusu değilken biz bu köprünün yapılması için girişimde bulunduk. Parayı da biz verelim dedik” dedi.

dsc03703.jpg

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.
2 Yorum