• BIST 89.270
  • Altın 146,800
  • Dolar 3,6543
  • Euro 3,9297
  • Kocaeli 4 °C

Bahar havasında Bağçeşme

İsmet ÇİĞİT
ÖZGÜR KOCAELİ ailesi olarak alışkanlıklarımızı, geleneklerimizi sürdürüyoruz. Geçen pazar günü sabah saatlerinde Bağçeşme’deydik. Eski gazete binası önünde toplandık. Ben, Nazif Çanakçılı, Hazım Özbay, Nahit Çiğit..  Elbette Burhan Usta(Terzi Burlah), hocamız(Hafız Ahmet).. Benim oğullarım, Can ve Emir.. Tuna Çanakçılı.. Özgür Şener.. 
Bağçeşme’ye çıktık.  6 Mart 1979 tarihinde, çok genç yaşta amansız hastalığa yenik düşen gazetemizin kurucularından Şancar Şener’in kabri başındaydık. Sancar Şener’in, Dündar Çiğit’in, Cevat Çetin’in ölüm yıldönümlerinde mutlaka bir araya gelir, kabirleri başında Kuran-ı Kerim okuyarak onları anıyoruz.
Sancar Şener’in 6 Mart’taki anmalarında bazen karlı havaya, bazen bahar havasına rastlarız. Bu defa, pazar günü tam bir bahar havası vardı. Bağçeşme’den Körfez pırıl pırıl gözüküyordu. Duamızı ettik. Sevgili Sancar Şener’i özlemle andık. 
Nisan’da Dündar Çiğit’in, Temmuz’da Cevat Çetin’in ölüm yıldönümlerinde de aynı geleneksel törenleri sürdüreceğiz. ÖZGÜR KOCAELİ ruhu, her zaman, her şekilde yaşadı ve yaşayacak. Bundan hiç kuşkunuz olmasın.. 

6 Mart Pazar.. 1979 yılının 6 Mart günü kaybettiğimiz gazetemizin kurucularından Sancar Şener’in Bağçeşme’deki kabri başındayız. Pırıl pırıl bahar havasında, Bağçeşme’den İzmit’i seyretmek de ayrı bir keyifti. 


*En güzeli, zamanında bitmesi
Pazar günü, Türkiye için uzun bir aradan sonra güzel bir haberin geliştiği gün oldu. İstanbul Boğazı üzerinde yapılan 3 ncü Boğaz Köprüsü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) inşaatında,  iki kıtayı birleştiren tabliyelerin sonuncusu yerine monte edildi. Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Başbakan Davutoğlu,  köprüden geçtiler.
İstanbul trafiği malum..3 ncü köprü de yetmeyecektir. Ama yapılması önemliydi. Üstelik bu yeni köprüde araçlar için gidiş-geliş şeritleri farklı katlarda olacak. Bir de tren geçebilecek demiryolu bölümü bulunuyor. Müthiş bir  köprü yaptı Türkiye boğaz üzerine.. Bence daha önemlisi,  böylesi büyük projelerin bitiş süresidir. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün temeli 29 Mayıs 2013’de atılmış. Köprünün temeli atılırken, ne zaman biteceği de belirtilmiş. 2023 metrelik köprü zamanında bitti. Cumhurbaşkanı, çevre yollarının da yapılacağını, ağustosta köprünün açılacağını açıkladı.
Tabii, 3 ncü köprünün işlevini yapabilmesi için Kuzey Marmara Otoyolu’nun yapılması lazım.  İzmit’in kuzeyinden  yeni demiryolunu, hızlı tren yolunu geçirmek lazım.. Elbet bunlar da biter.
Pazar günü 3 ncü köprünün törenini izlerken, bizim buradaki köprülerin inşaatlarını düşündüm. Symbol Köprülü kavşağında temelin atılmasından buyana 25 ay oldu. Hala, yan yol inşaatları yapılıyor. D-100 üzerinde basit bir yaya köprüsü yapıyoruz. Boğaz Köprüsü 2023 metre. 10 şeritli, 3 katlı. Bizim yaya köprüsü 140 metre. Tek şeritli, 4.5 metre eninde. Hala yaya köprüsünü bitiremedik buralarda. Türkiye, hızlı gidiyor. Türkiye, büyük işler yapıyor. Bizim kentimizde temponun çok geride olduğunu söyleyebiliriz. 

*Bugün Dünya Kadınlar Günü 
Bugün 8 Mart.. Dünya Emekçi Kadınlar Günü.. Özellikle son yıllarda kadına yönelik şiddeti, kadın istismarını,  kadın cinayetlerini çok fazla konuşur olduk. 
Aslında 8 Mart’ın çıkışı,  batıda eşit işi yapan erkeklerle kadınların ücret farklılığına yönelik tepkiler olmuştur. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü, Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilmiş, dünyanın pekçok ülkesinde kutlanan özel bir gündür. 
Bence kadın, erkekten çok daha komplike, çok daha duyarlı-hatta akıllı- dünyanın dengesinde durmasını sağlayan cinstir.. Sevilmesi, el üstünde tutulması, hoş tutulması gerekir. Ama 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nü bahane ederek, bu kadın konusunu, kadın hakları konusunu da çok fazla istismar etmemek gerekiyor.
Bu ülkede, cinsiyet ayrımı olmaksızın, çocukların, gençlerin, yetişkinlerin, yaşlıların; yani herkesin pekçok sorunu var. Bu ülkede her cinsten, her yaştan, her kesimden insan haksızlığa uğrayabiliyor. Ülke genelindeki insanlar sorunlu olduğu, gergin olduğu, sıkıntılı olduğu için, ağır faturayı kadınlar ödüyor diye düşünüyorum. 8 Mart’ın yeni gerilimlere neden olmaksızın, şarkıyla, dansla,  eğlenceyle kutlanıyor olmasını isterdim. Hepsine ayrı ayrı saygı duyduğum bütün kadınların 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nü kutlarım. Yine bütün kadınlara, halkaları savunurken, kendilerini savunurken, erkeklerini de çok fazla bunaltmamalarını tavsiye ederim.

*Tramvay Seka Hastanesi’ne uzatılamaz mı? 
Başkan Karaosmanoğlu, Polonya’da üretilen ilk rayları, Yahya Kaptan Mahallesi Hanlı Sokak’ta hazırlanan güzergaha koydu. Büyükşehir Belediyesi, Otogar-Sekapark arasındaki Tramvay  hattını  “Namus meselesi” yapmış görünüyor. Önümüzdeki Şubat ayında İzmit’te bu hatta tramvayın çalışmaya başlaması bekleniyor. 
Hep yazdım; İzmit’te doğu-batı yönünde ulaşım için tramvay sistemini gerekli görmüyorum. Fantezi bir yatırım gibi geliyor bana. Umarım yanılıyorumdur. Tramvay çalışmaya başlar ve İzmit’teki toplu taşıma- trafik sorununa yeni bir soluk gelir. Ancak, hazır bu işi yaparken,  biraz daha faydalı ve verimli hale getirmek lazım.
Tramvay hattını, doğu yönünde mutlaka Yuvam Akarca’ya, hatta  neredeyse bitmekte olan yeni futbol stadyumuna ulaştırmak lazım. 
Batı yönünde de Seka Park girişine kadar geldikten sonra, en azından Seka Devlet Hastanesi’ne kadar uzatmak lazım. Seka Devlet Hastanesi’nin yeni binalarına ulaşım için,  Sekapark yönünde düzenlemeler yapılmış. Sekapark alanından yürüyerek hastaneye ulaşmak artık çok kolay. Hastane yöneticileri, “Tramvayın son durağı bizim hastanenin önüne gelirse,  vatandaşın hastaneye erişimi de çok rahatlar” diyorlar. Bunu düşünmek lazım.. Sekapark girişine kadar geldikten sonra, hastane önüne kadar olan bölgede kamulaştırma yok. Arazi düz. Sadece 1-2 kilometre daha uzatacaksınız. Bence mantıklı öneri.  Tramvay hattı, en azından Seka Devlet Hastanesi’nin güney girişine kadar uzatılmalıdır. 
*Konya bir spor kenti oluyor 
1980’li, 90’lı yıllar.. 2000’li yılların başları.. Kocaeli Türkiye’nin en popüler kentlerinden biri. Bu kentte hayat vardı o zamanlar.. Futbol vardı, voleybol vardı, basketbol vardı. Fuar vardı, sanat vardı. Hareket vardı.
Konya ise, İç Anadolu’da Türkiye’nin en renksiz, en tutucu illerinden biriydi.
Pazar günü Konya’yı kıskandım. Gündüz,  Torku Konya basketbol takımının süper ligde maça vardı. Akşam, bu sezon ligin zirvesine oynayan Konyaspor futbol takımı, sahasında 40 bin seyircisinin önünde Trabzonspor’u bozguna uğratıyordu.
Konya, Başbakan Davutoğlu’nun şehri. İnsanlar mutlu Konya’da.. Spor var. Canlılık var.. Muhteşem spor tesisleri var..15-20 yıl önceki Kocaeli’nin yerini, şimdi Konya, Kayseri gibi şehirler alıyor. Gaziantep, Sakarya , diğer pekçok şehir yaşam standartı açısından bizi geçiyor.. Üzücü ve düşündürücü değil mi?
*“Yetmez ama hiç yoktan iyidir”
CHP Kocaeli Örgütü’nün  “CHP Hafızasını Topluyor” sloganıyla düzenlediği toplantıyı doğrusu çok önemsiyordum. İl Başkanı Sarıbay, CHP Kocaeli örgütü açısından çok geç kalınmış bir organizasyonu gerçekleştirdi. 
Pazar günü Tanyıldız Salonundaki kahvaltılı toplantının tam olarak amacına ulaştığını söylemek, abartı olur. Bence katılım düşük olmuş. Konuşmalar genellikle suya sabuna dokunmayan bildiğimiz, sıradan türden konuşmalar olarak gerçekleşmiş. 
Bu toplantıya, Sefa Sirmen, Hikmet Erenkaya, Hurşit Güneş, Yalçın Kuşkan gibi önemli isimlerin katılmaması, içlerini dökmemesi büyük bir eksiklik. Pazar günü yapılan toplantı ile, CHP Kocaeli örgütünde kırgınlıkların, küskünlüklerin bittiğini, herkesin eteklerindeki taşları döktüğü söylenemez. 
Ama bir başlangıçtır. CHP’nin zaman zaman böyle toplantıları düzenlemesi, CHP’lilerin birbirlerini dinlemeyi öğrenmesi gerekir. Bir de bu toplantıya katılıp, konuşmayanların, artık sağda solda partiyi, partilileri çekiştirme, eleştirme lüksünün kalmadığını söylemek gerekir. CHP’nin pazar günkü toplantısı, hedefine ulaşmadı. Hiç yoktan bir başlangıç olarak olumlu olduğu söylenebilir.
*Eşme bölgesinde bitmeyen çalışma 
Çok uzun zaman önce, neredeyse 2 yıl kadar önce, müthiş bir sel felaketi yaşanmış, özellikle Eşme bölgesi perişan olmuştu. D-100 karayolunun Eşme kesiminde köprüler yıkılmış, yol perişan hale gelmişti. Onarım için Karayolları çalışma başlattı.
Geçen pazar günü İzmit’in doğusuna doğru gittim. Hala Eşme bölgesinde D-100’deki çalışma devam ediyor.  Ne bitmez işmiş diye sormadan yapamıyor insan. Bir sorun daha var. Geçenlerde de yazmıştım,. D-100 karayolunun bu kesiminde, Eşme bölgesinde hiç aydınlatma yok. Bir yandan yol çalışması devam ediyor. Yol daraltılıyor. Diğer yandan, tek bir ışık bile yok. Yol güzergahı zifiri karanlık. Yaz sezonu yaklaşırken, D-100’ün bu bölgesinde aydınlatmayı da düşünmek, bu konuda Karayolları’nı biraz dürtüklemek lazım. 
*Dere yatakları temizlenmeli 
Bol yağışlı, bol karlı bir kış sezonunu geçirdik. İlimizin her yerindeki derelerin yatakları,  bu yağışlı dönemlerde bir hayli çöple doldu. Şimdi, havalar ısınmaya başlıyor. Dere yataklarında çöpler, pislikler yığılmış durumda. Yerleşim alanlarının içinden geçen derelerdeki pislik, yazın bize koku, sivrisinek olarak gelecektir. 
İSU’nun bütün dere yataklarında temizlik yapması lazım. Şimdiden başlanırsa, yaza kadar ancak biter. Eğer dere yatakları temizlenmezse, önümüzdeki sıcak günlerde gerçekten ciddi sıkıntılar yaşayabiliriz. 
Bu yazı toplam 688 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 1
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Yazarın Diğer Yazıları
    ÖNE ÇIKAN MARKALARIMIZ
    • TUANA EVLERİ 2. ETAP'TA YÜZDE 5 İNDİRİM
    • ROMATEM Kocaeli Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
    • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37