• BIST 90.383
  • Altın 144,560
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • Kocaeli 0 °C

Bahçeli’nin artısı da var

İsmet ÇİĞİT
1 Kasım seçimlerinin en büyük kaybedeni, hiç kuşkusuz MHP oldu. 7 Haziran seçimlerine oranla çok büyük oy kaybeden, milletvekili sayısı açısından HDP’nin gerisine düşen MHP’de kazan kaynıyor ki, bu son derece normal. Bu koşullar altında,  1 Kasım seçimlerine giderken çok radikal kararlar alan MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli’nin koltuğunu çok uzun süre koruyacağını öngörmek, akıllıca değildir. Çok büyük olasılıkla,  MHP bir sonraki seçimlere Bahçeli dışında yeni bir liderle gidecektir. 
Son dönemlerde, MHP Genel Başkanı Bahçeli gerçekten çok büyük hatalar yaptı. Buna rağmen 1 Kasım seçimlerinde parti oylarını koruyabilmiş olsa, bugün MHP’de liderlik tartışılmazdı. Bahçeli’nin 7 Haziran günü akşamı, daha ilk sonuçlar alındığında milletin önüne çıkıp, “Biz koalisyonlarda yokuz. Yeniden seçime gidelim” demesi hataydı. 7 Haziran seçimleri sonrası,  Meclis Başkanlığını AKP’ye altın tepsi içinde sunması, İsmet Yılmaz’ın seçilmesine yeşil ışık yakması, partisine oy verenler tarafından bağışlanmadı.  Bahçeli, AKP ile neden koalisyona yanaşmadığını halka ve kendisine oy verenlere izah edemedi. 7 Haziran seçimlerinde oluşan Meclis’te,  AKP’yi hükümet dışında bırakmaya uygun aritmetik mümkünken, bunu tamamen görmezden geldi. 
Bahçeli, ne AKP ile uzlaştı, ne CHP ile kol kola girdi. Elbette, bunlar siyasi hataydı. Milletin nezdinde hoş karşılanmadı. Anayasal zorunluluk olarak kurulan geçici seçim hükümetine karşı tavrı, bu hükümete giden Tuğrul Türkeş’i dışlaması, daha sonra sırf yerine aday olabileceği kaygısıyla Meral Akşener gibi partisinin en önemli değerlerinden birini aday bile yapmaması da Bahçeli’ye ve MHP’ye pahalıya patladı. 
Bütün bunlar,  1 Kasım’da MHP’nin kaybetmesinin, bu nedenle bugün Bahçeli’nin liderliğinin tartışılır hale gelmesinin ana nedenleridir. Birkaç yıl önce, o dönemde Kocaeli MHP milletvekili olan Cumali Durmuş’un bir organizasyonu ile, MHP Genel Merkezi’ne gitmiş, Sayın Bahçeli ile tanışmıştım. MHP’nin fikirleri, siyasi duruşu bana hiç uymaz. Ama tanıştığım Devlet Bahçeli’ye büyük bir sempati ve güven duymuştum. Bahçeli, partisi adına siyasi hatalar yapmış olsa da bence önemli bir devlet adamı ve gerçek bir centilmendir. Türkiye çok zor dönemlerden geçti. MHP’nin başında Bahçeli gibi biri olmasa, her şehit cenazesinde Türkiye karışırdı. Bahçeli, Ülkücü kesimi, milliyetçi gençleri sokaklardan topladı.  PKK terörünün doruğa çıktığı, bu ülkedeki bütün insanların öfkesini kabarttığı günlerde, Bahçeli, MHP tabanını çok iyi yönetti. Yine unutulmasın. Bahçeli, Başbakan Yardımcısı olarak bulunduğu koalisyon hükümetini, ülkede işler kötü gittiği için bir an bile tereddüt etmeden dağıtma sorumluluğunu üstlenebilmiş kişidir. 2001 yılında hükümet ortağıyken, “Bu iş böyle gitmez. Bu koalisyon yürümez. Erken seçime gidelim” deme cesaretini gösterebilen bir liderin, bugün sadece kişisel kaygılarla koltuğuna yapışıp kaldığını düşünmek de bence haksızlıktır. Mutlaka bir bildiği vardır. Evet, Bahçeli büyük yanlışlar yaptı. Partisine ağır bir seçim yenilgisi aldırdı. Ama bir de MHP’nin başında Bahçeli’den başka birinin, bir fanatik liderin bulunduğunu düşünün. Acaba Türkiye daha mı huzurlu olurdu?

KÖRFEZ KÖPRÜSÜ BİTİYOR SYMBOL KÖPRÜSÜ BİTMEDİ
İzmit’ten İstanbul’a gidip gelmek çok büyük bir işkence haline geldi. Otoyol tıkalı, D-100 tıkalı. Eskiden İzmit-İstanbul D-100’den 1.5 saat olarak hesaplanırdı. Otoyolun tamamlandığı ilk yıllarda, normal hızla 1 saate inmişti. Hızlı araba kullananlar, Kuruçeşme turnikelerinden Çamlıca turnikelerine yarım saatte ulaşabilirdi. Şimdilerde 3-4 saat sürebiliyor.
Ama İzmit-İstanbul yolculuğunun keyifli bir tarafı var. Yapımı devam eden Körfez Köprüsü’nü görebiliyorsunuz. Hele hava karardıktan sonra ışıkları da yanınca, Körfez’i baştan sona geçen Körfez köprüsünün görüntüsü herkesin göğsünü kabartıyor, gurur veriyor.  İzmit Körfezi köprüsü, büyük olasılıkla önümüzdeki nisan ayında bitecek, ulaşıma açılacak. 
Bir de benim her gün gidip geldiğim yol üzerinde, D-100 İzmit çıkışında,  Symbol Köprülü Kavşağı inşaatı var. Kavanlar firması ile Büyükşehir anlaşmıştı. Kavanlar işin üzerlerine düşen kısmını, yani köprüyü çok çetin kış şartları içinde,  tam planlanan sürede tamamladı. Köprünün D-10 ile bağlantı işi ise Büyükşehir’in sorumluluğundaydı. Her halde 2 yıla yaklaşıyordur. Köprünün Büyükşehir Belediyesi sorumluluğundaki kısmı hala bitmedi. Symbol önünde sürekli trafik kargaşası var. Kentsa kavşağı Arap saçı.  Hergün hem İzmit’ten Köseköy yönüne gidişte, hem Köseköy tarafından İzmit’e gelişte, yolda çok büyük sıkıntılar yaşanıyor. Gelip geçerken bakıyorum. Büyükşehir müteahhidi  çok yavaş çalışıyor. Sözde bu köprü, geçen Ramazan Bayramından önce bitecek, açılacaktı. Olmadı, “Kurban Bayramına kadar kesin bitecek” dediler. Yine olmadı. Hala Symbol Köprülü kavşağı ne zaman bitecek de D-100 normale dönecek kimse bir şey söyleyemiyor.  Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, neden bu bölgedeki müteahhide hiç hesap sormuyor?

ESKİ VALİLİK BAHÇESİ KAÇ YIL BÖYLE KALACAK?
Malum, Kocaeli Valiliği, bu yılın başlarında yeni binalarına taşındı. 1974 yılında yapılan, yetersiz kalan eski Valilik boşaltıldı. Büyükşehir Belediyesi, eski Valilik binasının yıkılacağını, boşalan alanda geniş bir kent meydanı yapılacağını, altının da kapalı otopark olacağını açıkladı. Düşünce gerçekten güzeldi. 
Nitekim, eski Valilik binası yıkıldı. Üstelik , gayet başarılı bir çalışma ile, çok fazla sürüncemede kalmadan, kısa sürede yıkım tamamlandı, molozlar temizlendi. İzmit’in ortasında, Karabaş Mahallesinde değerine paha biçilemeyecek geniş bir alan ortaya çıktı. Başkan, ya da Sayın Genel Sekreter çalıştıkları Büyükşehir Binasının ön cephesinden cama çıkıp baksalar, boşalan eski Valilik binasının alanını görebilirler. Şehrin ortasında tam bir keşmekeş. Bina yıkıldı, alan boşaldı. Burası aylardır, açık ve denetimsiz bir otopark olarak kullanılıyor. Araç sahipleri, arabalarını gelişigüzel bırakıp gidiyorlar. Ne girişi, ne çıkışı belli. Bu bölgede ihtiyaç olduğu için pekçok kişi özel otopark yatırımları yaptı. Valilik bahçesi beleş otopark olunca, herkes arabasını buraya bırakıyor, özel otopark sahipleri zarar ediyor. 
Neresinden baksanız, İzmit’e yakışmayan bir tablo. Büyükşehir Belediyesi, birkaç yıl önce de Şahabettin Bilgisu Caddesi üzerindeki eski Jandarma lojman binalarını yıkmıştı. Sözde burada yeni kavşak yapılacak, İnönü Caddesi ile D-100 birbirine bağlanacaktı. Yıkılan o lojman binalarından boşalan alan da açık otopark olarak kaldı. Üstelik değnekçiler cirit atıyor, buraya araba bırakan kişi para vermezse, arabasının aynasını kırıp, kaportasını çiziyorlar. 
İzmit’in ortasındaki Valilik binası alanı bu haliyle düzenli bir açık otopark olarak kullanılabilir. Asıl  doğru olan, bu alan için Büyükşehir Belediyesi’nin halka açıkladığı meydan ve kapalı otopark projesini başlatmasıdır. Ama hiç hareket yok. Binayı yıktılar, öylece bıraktılar. Düzensiz bir otopark. Giriş, çıkışı belli değil. Yakında burada da değnekçiler türer, çevrenin huzuru kaçar. Büyükşehir Belediyesi burada daha uzun süre proje uygulamayacaksa, mutlaka bir düzen sağlamalıdır.

EN İYİSİNİ ACUN YAPTI
1 Kasım’dan önceki günlerde, hemen her televizyon kanalında geceleri abuk sabuk siyasi programlar vardı. Her kanal, kendi patronunun siyasi görüşüne paralel konuşmacıların katıldığı, ya tamamen iktidarı eleştiren, ya tam tersine tamamen iktidarı öven konuşmacılarla programlar yaptı. Mesleğin içinden geldiğimiz için gayet rahat anlayabiliyordum. Açık oturum, tartışma havasında hazırlanan programların çoğu da aslında paralı tanıtımdı. AKP’liler muhalif gözüken kanallara, muhalifler AKP’li gözüken kanalları çıkmadılar. Zaten farklı siyasi görüşlerin tartıştığı programlar hiç olmadı.
1 Kasım günü gecesi, bütün kanallarda bu kez sonuçların aktarımı ve yorumu vardı. Aslında her kanal aynı mecralardan Anadolu Ajansı ile Cihan Haber Ajansından sonuçları alıyor, bunları aktarıyordu. Sabaha kadar yayınlar devam etti. 
Bu siyasi konseptin tamamen dışında tek kanal Acun Ilıcalı’nın TV 8’i oldu. 1 Kasım öncesi hiç yapmacık siyasi tartışma programı yapmadı. 1 Kasım gecesi bütün kanallarda rakamlar, grafikler varken, TV 8’de “O Ses Türkiye” yarışması yayınlandı. Acun’un televizyonunda ya  “Bu Tarz Benim” programı, ya müzik eğlence programı vardı. Siyasete hiç bulaşmadı. Belki de en iyisini Acun yaptı. 
İLK GÜNKÜ HEYECANINI KAYBETMEYEN ADAM
Sağ olsunlar.. Arkadaş, dost, tanıdık, hem gazetenin yeni binasını, hem benim bir aylık tatilden dönüşümü hayırlamak için ziyarete geliyorlar. Önceki gün gelenler arasında Kocaeli Ticaret Odası’nın  (KOTO) Başkanı Murat Özdağ vardı. Özdağ’ı, KOTO yönetimine talip olduğu dönemlerde desteklemiş, “Hele bir seçil, seni ziyarete geleceğim” diye söz vermiştim.  Aradan iki yılı aşkın zaman geçti. Ben hala KOTO Başkanına bir “Hayırlı olsun” ziyareti bile yapmadım. Özdağ, beni mahcup etti.
Murat Özdağ, ilginç bir kişilik. Bu kentte bir şeyler yapmak isteyen herkes acımasızca eleştirilir. Özdağ da çeşitli kesimler tarafından haklı haksız eleştirilen, ama bir şeyler yapmak için çırpınan bir genç.
2013 yılı haziran ayında KOTO seçimleri için hazırlanırken sık sık bir araya geliyorduk. Özdağ’ı çok heyecanlı, çok istekli biri olarak tanımıştım. Önceki gün sohbet ederken gördüm ki,  ilk günkü heyecanını hiç kaybetmemiş. Arka arkaya gelen seçim dönemlerinde çok fazla ortaya çıkmak istemediğini, yanlış anlaşılmaktan çekindiğini söyledi, “KOTO’yu ve beni bundan sonra daha aktif göreceksiniz” dedi.
 
Autoshow gelecek
Özdağ, özellikle Fuar organizasyonlarına büyük önem veriyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’ne ait Uluslararası Fuar Merkezi binasında arka arkaya organizasyonlara öncülük etti. Hepsi başarılı oldu. Özdağ, “Başlangıçta fuar organizasyon firmaları bize randevu vermiyordu. Şimdi bu alandaki en büyük firmalar İzmit’teki Fuar merkezinin önemini anladılar. Bizim peşimizden koşuyorlar. Hem farklı alanlarda çok önemli ihtisas fuarları, hem geniş halk kitlelerine cazip gelecek çok hareketli fuarlar düzenleyeceğiz. Çok büyük olasılıkla önümüzdeki yıl ağustos ayında İzmit’te ilk kez çok yüksek katılımla Auto Show Otomobil fuarı da gerçekleşecek” dedi. Kimbilir, belki de Fikri Işık’ın üzerinde çalıştığı ilk yerli otomobil de ilk kez bu fuarda sergilenir.

Tarkan 1.5 milyon istiyor
KOTO Başkanı Özdağ, 2013 yılı Haziran ayındaki seçim döneminde kente ve KOTO üyelerine verdikleri sözlerin hemen hepsini yerine getirdiklerini,  KOTO üyeleri ile çok iyi iletişim kurulduğunu anlattı şöyle konuştu:
“-Seçim öncesi sözlerimizden biri, her yıl çok büyük İzmit Alışveriş Festivali düzenlemekti. Bir tek bunu yapamadık. Ama kararlıyım. Önümüzdeki yıl bu büyük Alışveriş Festivali’ni de yapacağız. Öteden beri bu organizasyon için Tarkan’ı İzmit’e getirmek istiyordum. 2 yıl önce Tarkan konser için 50 bin TL’ye gelebileceğini söylemişti. Şimdi temas kurduk, 15 milyon TL istiyor. 500 bin TL’yi göze almıştım ama, bu parayı veremem. İzmit Festivalini yine çok ünlü bir sanatçı ile mutlaka gerçekleştireceğiz.” 
Özdağ’ın siyasete girmeye hiç niyeti yok. Önümüzdeki ay,  şirketlerini (Citroen ve Skoda tesisleri)  yeni Gölcük yolu üzerinde yaptırdığı yeni tesise taşıyacak. Çok büyük olasılıkla 2017 yılı haziran ayında yapılacak Oda seçimlerinde  yeniden aday olmayı planladığını açıkça söylemedi ama, hissettim. Özdağ, bu kentin önemli değerlerinden biri. Gereksiz yere yıpratılmaması gereken, tam tersine desteklenmesi gereken bir genç adam.
Bu yazı toplam 354 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
ÖNE ÇIKAN MARKALARIMIZ
  • TUANA EVLERİ 2. ETAP'TA YÜZDE 5 İNDİRİM
  • ROMATEM Kocaeli Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
  • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
1/20
Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37