• BIST 107.206
  • Altın 143,369
  • Dolar 3,5533
  • Euro 4,1312
  • Kocaeli 22 °C

Belki de biraz rahat bırakmalıyız

İsmet ÇİĞİT
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi 30 Mart yerel seçimleri öncesi İzmit’e verdiği “Tramvay” sözünü yerine getirmek için ilk adımı attı. Perşembe günü Kocaeli Ticaret Odası Meclis Salonunda düzenlenen Tramvay Tanıtım Toplantısına birkaç farklı kanaldan ısrarla davet edildim. 
Aslında gitmek de istedim. Ama gazetedeki yoğun programı gerekçe gösterip, gitmedim. Gidip izleyen arkadaşlardan ayrıntıları dinledim, görselleri inceledim. Son günlerde İzmit’in Tramvay Projesi ile ilgili görüşlerimi açık açık yazdım. Ben bu projeye karşıyım. 
Tramvay güzergahı şuradan, buradan geçmiş; durakları şuraya, buraya konulmuş.  Her şekilde karşıyım. AKP’nin son sloganı malum; “Yeni Türkiye”.. 
………….
Dünyanın en büyük havaalanı yapılıyor. Türkiye, kendi haberleşme uydusunu yapıyor ve üstelik yapacağı kendi uydusunu yine kendisinin yapacağı roket ile yörüngesine fırlatmaya hazırlanıyor. 
Kuzey Marmara Otoyolu ve İstanbul Boğazı’na 3 ncü köprü projesi var. Yapımı devam eden 3 ncü köprünün üzerinden araçlarla birlikte tren geçecek. Taa Pekin’den kalkan tren; 3 ncü Boğaz Köprüsü’nden geçip Londra’ya kadar gidecek. 
Körfez Köprüsü yapılıyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi, şehri Körfez Köprüsü’ne hazırlıyor.  İstanbul’dan arabasıyla yola çıkan aile, Körfez Köprüsü’nden geçecek. Bursa Büyükşehir Belediyesi; Bursa girişine yeni bir teleferik merkezi kuruyor. İstanbul’dan karayolu ile gelen aile, Bursa girişinde arabasını park edecek. Teleferike binip, Uludağ’a çıkacak. 
Biz daha Maşukiye’den, ya da Derbent’ten veya Arslanbey’den Kartepe’ye çıkan bir teleferik yapamadık. 
Yeni Türkiye’nin, demokratikleşme, hukuk devleti, yolsuzluklarla mücadele, görkemli saraylarla ilgili israfı falan tartışılabilir. Ama kabul etmek lazım ki, Türkiye değişiyor, gelişiyor, modernleşiyor. 
Bu yeni Türkiye’yi besleyen, bu Yeni Türkiye’ye para, vergi yetiştirmek için kendisini feda eden Kocaeli’nin önüne konulmuş en “Çılgın proje” ise Otogar-Sekapark arasında çalışacak “Akçaray” Tramvay projesi oluyor. 
Kusura bakmayın, içime sinmiyor.. Bu ülkede vizyonu olan yerel yönetimlerin kentlerinde onyıllar önce tramvay çalışmaya başladı. Neredeyse onlar tramvayı kaldıracak, biz şimdi kakasında boncuk bulmuş çocuk gibi tramvaya sevinmemiz bekleniyor. 
Biz bu şehirden burnumuzun dibindeki İstanbul’a gidip gelemiyoruz. Sekapark’tan Otogar’a  tramvayla gitsen ne olur, bisikletle gitsek ne olur?.. 
…………
Üstelik bu tramvay projesi öyle çok büyük, çok pahalı bir proje de değil. Maliyet açıklandı:180 milyon TL: Kocaeli Büyükşehir Belediyesi yıllık bütçesinin yaklaşık yüzde 10’u kadar bir maliyet var. Projenin hazırlanması çok uzun sürdü. Doğrudur, güzergah tartışıldı, her kafadan bir ses çıktı. Büyükşehir yetkilileri ince eleyip, sık dokudu. Ama bu yılın başında kent halkının önüne konulan Tramvay Projesi’nin ancak yıl sonunda açıklanabilmiş olması da büyük bir zaman israfıdır. Üstelik, “İşte projemiz hazır. “ diyorlar. Ama inşaat ancak nisan ayında başlayacak. Bunun nedenini de anlamakta zorlanıyorum. Güzergahta zorunlu kamulaştırmalar var. Bu konuda kamuoyuna bilgi verilmedi, kafam karıştı. 
Bir büyük tesellim var: Hiç değilse İzmit’in Yürüyüş Yolu’nu bu tramvay işine feda etmedik. Tarihi Çınarların yok olup gitmesini önledik. Bu kentte atıl durumda bulunan, kent trafiğine hiçbir katkısı olmayan Şahabettin Bilgisu Caddesi’ne tramvayı kaydırmış olmaları bile kent adına bir zaferdir. 
……..
Her şeye rağmen, benim çok samimi bir inancım var.  Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, bu şehre bilerek, kasten kötülük yapmaz. Bu şehri bizim kadar sevemez, bizim gibi yaşayamaz ama şehrin kötülüğüne olacak bir iş yapmaz. Tramvay projesi güzergahının, bir tek ağaca bile zarar verilmemesine özen gösterilerek çıkartıldığını da biliyoruz. Başkan, sırf tarihi çınar ağaçlarının riske gireceğini öğrendiği için Yürüyüş Yolu güzergahını veto etti. 
Başkan Karaosmanoğlu gibi, Büyükşehir Genel Sekreteri Doç.Dr.Tahir Büyükakın’a da güveniyorum. Çok iyi biliyorum ki, üstlendiği bu görevi en iyi şekilde yapmak istiyor. Tahir Büyükakın’ın, bir Münir Karaloğlu kadar yaratıcı, atak, tuttuğunu kopartan ve hızlı hareket eden bürokrat olmasını bekleyemeyiz ama en azından Büyükakın da, “Ben burada 5 yıl işimi yapayım, sonra bir şehre Vali olayım” gibi bir saplantı içinde değil. Vali olma şansı yok. Bu kentte doğmuş, ailesi ile birlikte hep bu kentte yaşayacak,  Büyükşehir’deki görevi sona erdiğinde, en azından akademisyen olarak işi, kürsüsü hazır değerli bir insan. 
Onlar, Tramvay Projesine inanıyor. Onlar, İzmit’in artık çözülmez gibi görünen toplu taşıma ve trafik sorunlarının bu proje ile büyük oranda ortadan kalkacağını düşünüyor. 
Belki de biz yanlış düşünüyoruz. Umarım, 16 ay olarak ilan edilen inşaat süresi, bu vadeyi çok fazla aşmasın. Umarım, bu 14 kilometrelik tramvay güzergahının inşaatı sırasında  sorumsuz müteahhitler şehrin elektrik, telefon kablolarını kopartıp; gaz, su, kanalizasyon borularını patlatmasın.. Bu işi, bu projeye inananları, biraz rahat bırakmalıyız.. 
Yeni Türkiye’nin hızla eskiyen; uçaksız, trensiz, vapursuz, metrosuz kenti Kocaeli’de bir de tramvayı görelim bakalım. 
Bu yazı toplam 492 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 2
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Yazarın Diğer Yazıları
    ÖNE ÇIKAN MARKALARIMIZ
    • TUANA EVLERİ 3. ETAP
    • TUANA EVLERİ 2. ETAP'TA YÜZDE 5 İNDİRİM
    • ROMATEM Kocaeli Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
    • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37