1. HABERLER

  2. PERDE ARKASI

  3. Bir yıl önceydi
Bir yıl önceydi

Bir yıl önceydi

Geçen yıl, ağustos ayının son günleriydi. Muhabir arkadaşlar bir haber getirdiler. Haber metnini ve fotoğrafları görünce, kentim adına sevindim. Haberi düzelttim, başlıklarını attım, ertesi günkü gazet

A+A-

Geçen yıl, ağustos ayının son günleriydi. Muhabir arkadaşlar bir haber getirdiler.

Haber metnini ve fotoğrafları görünce, kentim adına sevindim. Haberi düzelttim, başlıklarını attım, ertesi günkü gazetenin birinci sayfasında geniş bir şekilde çalışılmasını istedim.

Haber, Sapanca Yolunun ilimiz sınırları içinde kalan 9 kilometrelik bölümü ile ilgiliydi. Ankara’da Karayolları’nın yaptığı ihaleyi kazanan Hasko firması şantiyesini kurmuş, iş makinelerini getirmiş, duble yol çalışmasına başlamıştı.

Sapanca Yolu’nda duble yol inşaatı çalışmasının başlaması nedeniyle, ilimizin valisi oradaydı. Büyükşehir Belediye Başkanı, iktidar partisi milletvekili, İlçe Belediye Başkanı, Karayolları yetkilisi, ihaleyi üstlenen firmanın şantiye şefi de oradaydı.. Vali bir de açıklama yapmıştı, “Sapanca Yolunda duble yol çalışması başladı. En geç bu yılın sonuna kadar bitmiş olacak” demişti.

Sapanca Yolundan hergün gidip gelen insanlardan biriyim. Devlet ve siyaset erkanının katıldığı törenle başlayan duble yol çalışmasında, bugüne kadar bir metre bile duble yol yapılmadı.

Yol, bu çalışmanın başladığı dönemlere oranla daha tehlikeli. Daha daraldı. İnsanlar için durak yeri yok. Araçlar için bir cep yok.

Üstelik her geçen gün bu yoldaki araç trafiği, özellikle kamyon trafiği artıyor.

Yıldız Entegre’ye tomruk taşıyan TIR’lar, Tezcan Galvaniz’e çelik rulolar taşıyan TIR’lar, bölgedeki lojistik merkezlerine dünyanın her yerinde üretilen otomobilleri, minibüsleri getirip götüren dev TIR’lar. Hepsi bu daracık yoldan geçiyor.

D-100 kavşağından, Sakarya sınırına kadar olan yol, sadece 9 kilometre. Kamulaştırmasını da Büyükşehir Belediyesi parasını ödeyip yaptı. Dağ tepe, dere falan yok güzergahta. Dümdüz alan.  Ama yolun altında boru varmış. Bu boruların yeri değiştirilmeden, duble yol çalışmasına başlanamazmış.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, herhangi bir ortamda siyasi içerikli bir konuşmaya başlarken, önce iktidarları döneminde yapılan duble yolları anlatır.

AKP’nin 10 yıla yaklaşan iktidarı döneminde Türkiye’de neredeyse 20 bin kilometre duble yol yapıldı. İstanbul’un altında dev tüneller kuruldu. İstanbul Boğazının altından Marmaray için tüp tünel geçirildi. Türkiye 3 ncü Boğaz Köprüsünü, yeni otoyolları, Körfez Köprüsü’nü yapmaya hazırlanıyor. Çanakkale Boğazı üzerine Köprü, İstanbul’a yeni bir İstanbul Boğazı planlanıyor.

Bizim yolumuz topu topu 9 kilometre.

Geçen yıl bugünlerde duble yol çalışması başlamıştı. Aradan geçen bir yıllık süre içinde henüz 1 metre duble yol yapılmadı.

“Boru var” diyorlar. Hani utanmasam, “Hay o boru” diye başlayıp, söveceğim. Oradan boru geçtiğini bilmiyor muydunuz?.. Bir yıl içinde hangi boruyu alıp iki metre öteye taşıyamazsınız?.. Yukarıda belirttim. İstanbul Boğazının içine kocaman trenlerin gidip geleceği tünel boru konuldu.

Bizim Sapanca Yolu güzergahındaki borular bir türlü şuradan alınıp, buraya konulamıyor.

9 kilometrelik duble yol bitecek de, sonra sanayiciler, işadamları lütfedip para verirlerse Suadiye kavşağı ile Derbent kavşağı için düzenleme yapılacak.

Sapanca Yolunun durumu ile ilgili bir soruya yanıt veren Sayın Vali, “En geç mayısta bitecek” demişti. Bu güzergahtaki çalışmanın temposunu, ilimizdeki devlet yatırımları konusunda kentimizi temsil eden kişilerin ilgisizliğini çok iyi bildiğim için iddia ediyorum.

Sapanca Yolu’ndaki 9 kilometrelik duble yol, gelecek yılın mayıs ayında da bitmeyecek. Belki gelecek yıl ağustos ayında ben yine bu sütunlarda  “Duble yol inşaatının başlamasından buyana iki yıl geçti. Hala bitmedi” diye yazacağım.

10 yıl içinde 20 bin kilometre duble yol yapan, dağları, taşları indiren, tüneller, dev köprüler inşa eden bir hükümetin dönemindeyiz.

Bu hükümete, güzel yurdumuzun dört bir yanında bu önemli işleri yapması için ihtiyaç duyduğu parayı aktaran kentte yaşıyoruz. Yine bu hükümete, 2002 yılından buyana en fazla desteği, en büyük siyasi gücü veren kentlerden biriyiz.

Aradan bir yıl geçti, Sapanca yolunda henüz 1 metre duble yol yapılmadı.

Aradan 12 yıl geçti, hala D-130 karayolunun Değirmendere-Karamürsel arasındaki bölümü tamamlanamadı.

Aradan 20 yıl geçti, hala Yahya Kaptan’daki spor salonumuz bitirilemedi.

En son Sayın Bakan “28 Haziran’da tamam” demişti, hala Cengiz Topel Havaalanı açılamadı.

Yazık bize, günah bu kente.

Bizim paramızla Türkiye kalkınıyor. Türkiye’de yollar, köprüler, tüneller, havaalanları yapılıyor, olimpik spor tesisleri yapılıyor.

Biz daha Sapanca Yolu üzerindeki boruları yolun bir tarafından alıp, öbür tarafına döşeyemedik.

Allah korusun ama, altını çizerek iddia ediyorum. O yolda insanlar ölecek. Büyük kazalar olacak. Otomobillerin üzerine tomruklar, çelik ruloları, otomobiller, minibüsler düşecek.

Her kazadan, bu kentin siyasetçilerini, yetkililerini sorumlu tutacağım.

Emin olun, artık bu kentin devlet hizmeti almamasını, başlayan işlerin bitmemesini çok fazla önemsemiyorum. Bize yalan söylüyorlar, bizi çok hafife alıyorlar, bu kenti hiç önemsemiyorlar, buna kızıyorum.

Bu haber toplam 1210 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.