1. YAZARLAR

Yazarın Tüm Yazıları >

Bizim sahillerimiz bize yeter

A+A-

Türkiye, bu yaz sezonunda turizmde rekorlar kırmayı hedefliyor.

Yaz sezonu turizminde ülkemizin ilk akla gelen yerleri belli: Antalya, Muğla, Aydın…Kuşkusuz olağanüstü güzel yerler. Ayrıca Ege’de İzmir Bölgesi var. Sonra Balıkesir, Çanakkale bölgesi… Turistler akın akın geliyor. Bu bölgedeki insanlar turizmden çok iyi gelir elde ediyorlar…

Oysa biz, dünyanın en güzel bölgesinde yaşıyoruz. İlimizin her tarafı deniz. Üstelik, Ege kıyılarında rüzgar var. Akdeniz kıyılarında deniz suyu bir çorba kadar sıcak… Gelin bizim Karadeniz sahillerine.. Yazın en az 3 ay, dünyanın en güzel tatil bölgesi. Olağanüstü kumsallar, doğal plajlar var. “Mavi Tur” yapmak isteseniz,  ilginç kayalıklarla dolu olağanüstü koylar… Hepsi gerçek anlamda Mavi Bayraklı. Temiz, berrak…

Ama ailenizle 2-3 gün Kandıra sahillerinde tatil yapmak isteseniz, kalacak düzgün bir tesis bulamazsınız. Sözde yıllar önce turizm bölgesi ilan edildi. Kerpe’de bir tane güzel otel var. Bayramın ikinci günü gecesi ünlü sanatçı Coşkun Sabah’ın katıldığı bir eğlence gecesi düzenliyor. Ama gece sanatçı sahnedeyken tesisi jandarma basıyor. “Gürültü şikayeti” var denilerek, Coşkun Sabah konseri yarıda kesiliyor. Bu bölgede nasıl turizm olacak?...

………………..

Gelin Körfez sahillerine… Eskisi gibi değil. Kuzey sahilinde Derince’yi biraz geçin. Kirazlıyalı, Yarımca, Hereke’de denize atlar yüzersiniz. Darıca sahili bir başka güzel… Ama kim biliyor? Kim geliyor…

Körfez’in Güney sahillerine gelin… Değirmendere’den Karamürsel’e kadar her yerde denize girebilirsiniz. Güneşlenebilirsiniz. Deniz serin, kumsal sıcak. Olta sallasanız balığınızı çekersiniz… Ama koskoca sahil.. Bir şişe buz gibi bira bulamazsınız. Kalacak sahilde güzel bir tesis bulamazsınız.

……………….

İlimizin kış turizmi, bahar turizmi potansiyelini hiç anlatmıyorum. Bu bölge yılın 12 ayı, 365 günü dünyanın en güzel, en önemli turizm bölgesi olabilir. Tarihi eserlerimiz var. Doğan güzelliklerimiz, zenginliklerimiz var.

Kocaeli’de turizm olsa, İzmit esnafı da kazanır.. En azından bu bölgenin insanları, otobüslerde sürünerek Ege’ye, Akdeniz’e gitmek zorunda kalmaz… Ama biz sadece lafta turizm yapıyoruz. Bu şehrin potansiyelini değerlendiremiyoruz. Kartepe ilçesinde Maşukiye bölgesine tatil günlerinde araç giremiyor. İnsanlar, kiremitte tatsız alabalık yemek için bile birbirinin üzerine çıkıyor. Doğru dürüst otopark bile yok. Kartepe yolu üzerinde en güzel yere Suriyeli yatırımcılara çok çirkin oteller yaptırıyoruz. Kartepe bölgesinde de sıcaktan bunalan, susayan turiste bir şişe soğuk birayı çok görüyoruz.

Aslında bu şehir, dışarıdan kimse gelmese bile, turizm için bize fazlasıyla yeter. Kocaeli’de yaşayan bir insan, yazın yüzmek için, kışın kayak yapmak için başka yerlere gitmek zorunda kalmaz..

Ama gerekli şartları oluşturamıyoruz. Bu potansiyeli değerlendiremiyoruz. Önce kafaları değiştirmek lazım. Bölge insanına turizmin ne denli önemli olduğunu anlatmak, turiste bütün ihtiyaçlarını karşılayabilecek ortamı sağlamak lazım. Bizim şehrimizde gece müzik yasak. Gündüz güneş altında buz gibi bira yasak. Sonra turizm diye bağırıyoruz.

İzmit Körfezi'nde tekne gezileri olabilir. Karadeniz sahillerinde mavi turun en güzeli yapılabilir. Değirmendere Bodrum olur. Karamürsel Ayvalık, Edremit olur…Kerpe Çeşme olur.. Bağırganlı Alaçatı… İnsanlar balık yemek için Ereğli’ye akın eder.

Hereke Çeşme olur. İnsanlar rüzgar sörfü yapar, kürek çeker, yelken basar….

Yok.. Biz bu kenti çok ucuza harcıyoruz. Yazık ediyoruz. Birkaç AVM’de dolaşan kara çarşaflı, koca göbekli Arapları turist sanıyoruz. Bana sorarsanız, elimizde bunca nimet var ve değerlendiremiyorken, günaha giriyoruz.

Binali Yıldırım

cesur davrandı

Öyle görünüyor ki, 23 Haziran İstanbul seçimleri öncesinde Türkiye demokrasisinde yasaklı olmayan bir yasak, bir tabu ortadan kalkıyor. Muhtemelen önümüzdeki hafta veya en geç sonraki hafta İstanbul seçimi için yarışan iki aday Binali Yıldırım ve Ekrem İmamoğlu, bir açık oturumda halkın önünde birlikte tartışacaklar.

Programın hangi kanalda olacağı, hangi gazetecinin yöneteceği tartışılıyordu. Cumhur İttifakı adayı Binali Yıldırım, çok net bir tavır koydu, “Bence bir stüdyoda yapılsın. İsteyen her televizyon yayınlasın” dedi. Böyle bir uygulama en doğrusu. Sanırım bu uygulanırsa, sadece Acun Ilıcalı’nın TV 8’inde Surviver yayınlanır, diğer bütün kanallar bu tartışmayı yayınlar. Yine Binali Yıldırım, “Tecrübeli oluşu nedeniyle ben Uğur Dündar’ı tercih ederim” dedi. Yıldırım’ın “Uğur Dündar’ı tercih ederim “ sözü, kendisine olan güveninin de bir işareti.

Ekrem İmamoğlu için de fazla manevra alanı yok. Bir stüdyoda, isteyen bütün kanalların yayınlayacağı ve Uğur Dündar’ın yöneteceği tarihi bir tartışma programına gidiyoruz.

Sporseverlere

iki hatırlatma

Bugün bayram tatili dönüş günü. Yollar çok kalabalık olur. Öyle pikniğe, gezmeye falan gitmek pek akıl karı değil. Tatilin son gününü evlerinde geçirecek sporseverlere iki önemli finali hatırlatmak isterim.

Birincisi Basketbol Süper Ligi finali. Anadolu Efes-Fenerbahçe arasındaki ilk maç bugün saat 17.00’de oynanacak. Finalde 4 maç kazanan şampiyon olacak. Efes-Fener final serisi çok zevkli ve gergin geçecektir. Saat 17.00’de TRT’de izleyebilirsiniz.

İkincisi Fransa Açık Tenis turnuvası finali. Nadal’ın rakibi dün belli olacaktı. Büyük olasılıkla final bu akşam Nadal-Djokoviç arasında oynanacak. Eurosport yayınlıyor. Tenis severler için kaçırılmaması gereken bir maç.

Cumartesi sabahı İzmit

Dün yine çok erken kalktım, İzmit’i koklamak istedim. Bayram tatilinde genellikle tenha ve sessiz olan İzmit, dün sabah saat 07.00 sıralarında daha da sessiz ve sakindi. Şehir içinde neredeyse hiç hareket yoktu.

Ramazan boyunca kapalı olan Batı Trakya Börekçisi’nde kahvaltımı yaptım. Özlemişim.  Gazeteye şehir içinden dönüyorum. Güneş karşıdan geliyor. Çınar yaprakları engelliyor. Henüz dükkanların çoğu kapalı. Toptancı kamyonları yerel marketleri dolaşıyor.

Temiz İzmit. Sakin.. Çok güzeldi. Çınarların gölgesinde Cumhuriyet Caddesi’ni, Cengiz Topel Caddesi’ni,  Bulvar’ı geçip, gazeteye geldim. Sakin haliyle bir başka güzel İzmit. Yarından itibaren yine dolacak, yine çok koşuşturma olacak. Lütfen, bu güzel şehrin kıymetini bilelim.

DUVAR YAZISI

Bugün D-100’de, D-130’da

TEM otoyolunda yol kenarında

buz gibi su ile çıtır simit

satsanız köşeyi dönersiniz

Bu yazı toplam 1903 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.