• BIST 83.048
  • Altın 147,105
  • Dolar 3,7605
  • Euro 4,0391
  • Kocaeli 3 °C

Bu şehri çok eziyorlar

İsmet ÇİĞİT
D-100 Kocaeli geçişinde, Seka Tüneli ile, Eşme arasında en az 4-5 tane daha köprülü kavşak ya da battı-çıktı ihtiyacı var. Bunların bir kısmı için, 30 Mart seçimleri öncesinde açık açık bu kentin halkına söz de verildi. 
Büyükşehir Belediye Başkanı Karaosmanoğlu, ağustos ayının son günlerinde bir sohbetimizde, “Goodyear kavşağı” bölgesinde yapılacağı açıklanan yeni Köprülü Kavşak inşaatının eylül ayında başlayacağını söylemişti. Ekim’e girdik. Ortada bir şey yok. 
Köseköy Merkez’de battı çıktı veya köprü lazım. Yahya Kaptan Sapağı var..  Hala İzmit’ten Ankara yönüne çıkıp, D-100’de kesintisiz gidemiyorsunuz. Yeni Valilik binaları bölgesinden, araçların şehir içine girmeden D-100’de yoluna devam etmesini sağlayacak bir kavşak şart. 
Gelin, Ömer Türkçakal Bulvarı’na(eski Gölcük Yolu).. Perişan durumda yükü taşıyamıyor. Ticaret Odası binası yanından Fuar’a giriş kavşağında;  Sanayi Sitesi kavşağında, Galericiler Sitesi, Uluslararası Fuar Merkezi, Lastik-İş Sosyal tesisleri bölgesinde, basit alt geçişler veya köprüler yapılması lazım. 
Çıkın D-130’a; Bahçecik tünelinden çıkın, Karamürsel çıkışına kadar bütün kavşaklarda 8-10 tane kavşak düzenlemesi gerekiyor. 
Bizimkilerde “tık” yok. 
Bu dediklerim, lüks değil.. Gidin başka şehirlere.. AKP iktidarı döneminde, her şehirde bu anlattıklarımın fazlası yapıldı. 
……..
Bizim burada ne yapıldı?.. 30 Mart öncesi paldır küldür Kandıra Sapağında bir köprülü kavşak yapıldı. Çok iyi oldu. Bu bölgedeki trafiği rahatlattı. Çok işe yaradı. Kandıra Kavşağındaki köprülü kavşak inşaatını, o dönemde Bakan olan Nihat Ergün’ün baskıları, kendi bakanlığından arttırdığı bütçe ile Karayolları tarafından yaptırıldı. Bu kente işkence çektiren Yüksek Hızlı Tren yolu inşaatının müteahhidine “Hadi şunu da yapıver” dediler. 
Belli ki uyduruk yapıldı.  Geçen temiz ayında, bu köprü bir hafta ulaşımı kapatıldı. Eksikleri olduğu söylendi. Bir hafta kent işkence çekti. Eksikler bitmemiş, geçen gün yine kapattılar. 
Elbette olacak iş değil. Ama ben konuyu başka bir yere çekmek istiyorum. 
Önceki akşam, Akçakoca Bey köprüsü Karayolları tarafından kapatıldığı için sıkışan trafikte ben de tıkanıp kaldım. Çevreyi gözlemliyorum.. Tıkanan, ilerleyemeyen yoldaki araçların  yüzde 80’i kamyon, TIR ve tanker.. 
Oysa o saat diliminde, o yolda bu ağır vasıtaların hiç birinin olmaması lazım. 
Ama bizi eziyorlar. Bu şehir sahipsiz.. Bu kentte trafik polisleri, şehir merkezinde insanlara “Emniyet kemeri” cezası kesiyor. D-100’e belli saatlerde kamyon-TIR-tanker girmesi yasak ama, buna kimse bakmıyor.. 
Transit gidecek ağır vasıtaların, Otoyol’u kullanması lazım. Girmiyorlar. Transit taşıtlar için D-100 daha rahat. Kesintisiz akıyor. Üstelik, bedava..
Bunlar daha iyi günlerimiz. Yakında, özelleştirilen Derince Limanında 600 dönüm deniz dolgusu yapılacak. Derince Limanı sözde otoyola bağlanacak. Ama bu sonraki iş.. 2015’de projeleri yapılacak, en erken 2016’da liman-otoyol bağlantı ihtiyacı başlayacak. 2023’e yetişirse şükredelim. 
Sonra ne olacak?.. Bizim Cengiz Topel Havaalanının sivil yolcu ulaşımı ile işi bitti. Yakındır, “Kargo Havaalanı” ilan edilecek. Türkiye’nin gelen ve giden bütün malları, bu kentteki limanlara, havaalanına gelecek. 
Daha çok kamyon, daha çok TIR, daha çok tanker üzerimizden geçecek.
Bizi ezecekler. 
Son günlerde yerel gazetelerdeki trafik kazalarına bakın. Artık bu kazalar öyle kanıksandı ki,  gazeteler iç sayfalarında kullanıyorlar. Günde ortalama 8-10 kaza oluyor. Hepsi yolların sorunlu, kalabalık olmasından,. Hepsi kavşakların yetersizliğinden. 
…….
Bunlar daha iyi günlerimiz. Yeni lojistik merkezleri kurulacak. Havadan, denizden gelen ve giden malların dışında, demiryolundan yük taşımasında da  Köseköy Türkiye’nin merkezi olacak. 
Ezecekler bizi.. Bu şehir, kamyonların, TIR’ların, tankerlerin tekerlekleri altında inim inim inleyecek. En küçük bir önlem.. İleriye yönelik en küçük bir taze fikir göremezsiniz. 
……..
Üstelik, bu kentin en önemli, en ciddi bir diğer sorunu olan “Toplu taşıma” sorunu konusunda da hala, lastik tekerlekli otobüslere güveniyoruz. Büyükşehir Belediyesi 200 büyük otobüs getirmeye hazırlanıyor. Geçen gün, minibüs kooperatiflerinin yöneticilerine, 50’si ayakta 75 yolcu taşıyacak yeni büyük otobüsler tanıtıldı. Kooperatiflere de bu büyük otobüsler aldırılacak. Şehir içlerinde insanlar tıklım tıkış ayakta, birbirine sürtünerek bu otobüslerde seyahat edecekler. 
Nerede tramvay, nerede metro, nerede teleferik… 
Bugün, bu şehrin yolları yetmiyor diye bağırıyoruz ya.. Emin olun, bunlar iyi günlerimiz.. Çok uzak olmayan gelecekte öyle günler yaşayacağız ki, bu şehri işgal eden TIR’ların, kamyonların arasında kılımızı kıpırdatamayacağız.
Ağır taşıtların tekerlekleri altında eziliyoruz. 
Yazık bize, yazık bu şehre.. Ayıp, bu şehrin yöneticilerine 
İsmet Çiğit 
Bu yazı toplam 926 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 1
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Yazarın Diğer Yazıları
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37