1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. Çok yiyen değil, yanlış yiyen çocuk şişmanlıyor
Çok yiyen değil, yanlış yiyen çocuk şişmanlıyor

Çok yiyen değil, yanlış yiyen çocuk şişmanlıyor

Çocukları tehdit eden obezitenin, ilerleyen yaşlarda hipertansiyon, kalp ve şeker hastalıklarına neden olduğu belirtildi. Uzmanlar, çocukların çok yedikleri için değil, yanlış şeylerle yiyip

A+A-

Çocukları tehdit eden obezitenin, ilerleyen yaşlarda hipertansiyon, kalp ve şeker hastalıklarına neden olduğu belirtildi. Uzmanlar, çocukların çok yedikleri için değil, yanlış şeylerle yiyip, az hareket ettikleri için şişmanladığı uyarısında bulundu.

Özel Bahar Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Yasemin Akarlar, ev yemeklerinin yerine hazır çorbalar, pizza, dondurulmuş yiyecekler tüketilmesi yanlışlığına dikkat çekti. Özellikle fast food yiyecekler, kolalı içeceklerin çocuklarda şişmanlığa sebep olduğunu ifade eden Akarlar, çocuk obezitesinin bu nedenle arttığını dile getirdi.

Hareketsizliğin bir diğer önemli faktör olduğunu vurgulayan Akarlar, “Çocuklar çok yedikleri için şişmanlamıyor, yanlış besinler tükettikleri ve hareket etmedikleri için şişmanlıyor.” dedi.

Çocukların televizyon ya da internet aracılığıyla çok ciddi bir yiyecek reklamına maruz kaldığına işaret eden Akarlar, bu gıdalar hakkında şu bilgileri verdi: “Lezzetini artırmak için şeker ve yağ oranları artırılan bu tür yiyeceklerin besleyici değeri neredeyse hiç yoktur. Kolalı ve kafeinli içecekler, çocuklarımızın ulaşabileceği hemen her yerde, hatta okullarda bile satılıyor. Çocuklar, bir sürü zararlı atıştırmalarla günlerini geçiriyor.”

Bunun yanında, bir de hareketsiz çocuklar eklenince, şişmanlamanın kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Akarlar, “Eskiden sokaklarda, parklarda koşuşturan çocuklar, şimdilerde evde bilgisayar ya da oyunların başından kalkmıyor. Onların az hareket etmeleri sonucu obezite sorunu da ciddi boyutlara ulaşıyor.” diye konuştu.

Akarlar, ailelerin alabileceği önlemleri ise şöyle sıraladı: “Hazır yiyecekleri çocuklarınızdan uzak tutun. Doğal beslenme yöntemi uygulayın, özellikle kahvaltıyı asla aksatmayın. Çocuklarınızla birlikte yemek yemeye çalışın. Mümkün oldukça evde yemek yiyin. Sebze, meyve ve tahıl ürünlerini aksatmayın. Çocuk bir şey yaparken yemeği geçiştirmesin, televizyon izlerken ya da internette uğraşırken yemeğini yemesin. Okulda tükettiği gıdaları takip edin. Ayrıca, mutlaka yüzme ya da tenis, basket gibi spor dallarıyla uğraşmasını sağlayın.”

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.