1. YAZARLAR

  2. Cemalettin Öztürk

  3. Devlet Demiryolları ilimize ayıp ediyor!
Cemalettin Öztürk

Cemalettin Öztürk

Yazarın Tüm Yazıları >

Devlet Demiryolları ilimize ayıp ediyor!

A+A-

Her ne kadar Yüksek Hızlı Tren seferlerinin bundan yıllar önce başlamasına rağmen, Türkiye’de demiryolu kavramının hala pek kabul gördüğü söylenemez...
Anadolu’daki demiryolu tarihi eskilere dayanır...
1856 yılında ilk demiryolu 130 kilometrelik mesafe olan İzmir- Aydın arasında İngilizler tarafından yapıldı...
Sonraki yıllarda birçok bölgeye demiryolu hatları döşendi...
Cumhuriyet döneminden sonra Devlet Demiryolları’na ayrı bir önem verildi...
Türkiye’nin dört bir tarafı demiryolu ağıyla bezendi...

 

*
Ne var ki, sonrasındaki yıllarda kara ulaşımı rağbet görünce tren yolculukları ülkemizde ilgi göremez oldu...

Dünya’nın gelişmiş birçok ülkesi Hızlı Tren Projeleriyle adından söz ettirirken, bizde halen ‘Kara Tren’ yolculukları artık nostaljik olarak yapılıyordu...
 

2013 yılında AK Parti Hükümeti, tren seferlerini özendirmek için Hızlı Tren Projesi’ni geliştirdi...
Bazı bölgelerde mevcut hatlar dönüştürülüp Hızlı Tren Projesi’ne dönüştürülürken, bazı bölgelerde de Hızlı Tren Rayları döşenerek yeni hatlar açıldı...
Hızlı Tren Projesi’nin hizmete alınmasıyla ülkemizde tren yolculukları yeniden sevilmeye, ilgi görmeye başladı...

Ancak...
Bazen çok üzücü kazalar yaşanıyor...
Hatların yeterince sağlam yapılmadığı, denetim mekanizmasının yeteri kadar uygulanmadığı, yapılmak istenen yeni hatların zamanında bitirilmemesi ve geciktirilmesi, tren hatlarından sorumlu yöneticilerin kabiliyetsiz ve liyakatten uzak olmaları tren yolculuklarına olan ilgiyi ne yazık ki azaltıyor...


*

 

Buna en iyi örnek ilimiz...

Kocaeli, kara ulaşım ağında olduğu gibi tren ulaşımında da köprü konumunda...
Anadolu’nun her hangi bir kentinden gelen trenler İstanbul’a gitmek için ilimizden geçer...
Kocaeli, her alanda stratejik, önemli ve hayati bir konumda olmasına rağmen, hizmetlerden en az pay alan şehir...
İşte bu kentin böylesi kör bir talihi var...
 

 

*
 

2013 yılında Yüksek Hızlı Tren Projesi yapılmaya başlandığında Adapazarı Ekspresi seferleri askıya alınmıştı.
Üç-dört yıl sefer yapılmadı...
Adapazarı Ekspresi ilimiz için hayati bir öneme sahipti. İlimizden İstanbul’a çalışmak için giden, gezmek için gitmek isteyenler Adapazarı Ekspresi treni ile gidip geliyordu...
Adapazarı Ekspresi ilimizde Derbent, Köseköy, 42 Evler, İzmit Gar Binası, Derince, Körfez, Hereke’de duruyordu...
Adapazarı Ekspresi’nin seferleri durdurulunca insanlar İstanbul’a gitmek için kara ulaşımına mahkûm edildi...
Büyük sıkıntılar yaşanmıştı...

Yüksek Hızlı Tren Projesi hizmete girdiğinde Adapazarı Ekspresi tren seferleri de başlatıldı ancak bu kez de sefer sayıları yarı yarıya indirildi...
Adapazarı Ekspresi sefer sayıları azaltılınca ilimizdeki bazı duraklarda sonlandırıldı...

 

*

42 Evler Tren durağı bunlardan biri...

42 Evler durağındaki peronlar uzun yıllar atıl durumda kaldı...
Adeta izbe haline geldi, bölge sakinleri şikâyetçiydi. Sarhoşların, berduşların, mekânı haline gelmişti...
Devlet Demir Yolları, uzun yıllar sonra 42 Evler durağındaki peronları yıktı...
Bu bölgede hem hat onarımı hem de sinyalizasyon çalışmaları yapıldı.
Ancak aylardır yıkılan peronların enkazları aynen duruyor. Durakta belli bir düzenleme, yapım çalışması yok...
Ne olacağı da belli değil, bilinmiyor...
Durak ile ilgili bilgi almak için muhabir arkadaşımı defalarca İzmit İstasyon Müdürü Hüseyin Doğan ve yetkili isimlere yönlendirdim...
Her seferinde müdür konuşmayacağını, bilgi veremeyeceğini belirterek arkadaşımızı geri gönderiyor... 

İlimizde tren hattıyla ilgili önemli bir çalışma yapılıyor ve üstelik bu çalışma İzmit şehir merkezinde ama bilgi veren yetkili yok...
Neden?
Yapılan hat çalışmasından İzmit İstasyon Müdürü Hüseyin Doğan’ın haberi yok mu?
Oysa Doğan, çok uzun yıllardır bu görevi ilimizde yürütüyor...
Siz, kurumların başına liyakatsiz birilerini koyarsanız, o kurum ile ilgili ne doğru bilgi alırsınız ne de işin ne zaman biteceğini öğrenebilirsiniz...
Biz gazeteciler halkı doğru bilgilendirmek için kurum yöneticilerinden doğru bilgi almalıyız ki okuyucuyu da doğru bilgilendirmeliyiz...
42 Evler tren durağı çalıştığım gazetenin tam karşısında bulunuyor.
Çalışma var mı yok mu diye hemen her gün camdan bölgeye bakıyorum.
Çalışma yok...
Anadolu’yu Avrupa’ya bağlayan tek tren yolu güzergâhının geçtiği ilimizdeki çalışmalardan bilgi alamıyorsak bu Devlet Demir Yollarının ilimizde istihdam ettiği liyakatsiz yöneticilerinin ve kurumun kendi ayıbıdır!

Bu yazı toplam 1962 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.
2 Yorum