Doğan,"Az parayla çok proje, az zamanda çok iş”

İzmit Belediye Başkanı Nevzat Doğan, bugün son 3 yılda yaptığı vizyon projelerini anlattı.

Cumhuriyet Parkı’ndaki Omega Kafe’de gerçekleşen basın toplantısına AK Parti İzmit İlçe Başkanı Ali Korkmaz, İlçe Kadın Kolları Başkanı Aysel Demirtaş, başkan yardımcıları, meclis üyeleri, İzmit İlçe Emniyet Müdürü Mehmet Karakoç, İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Tolga Ok ile STK’ların başkanları ve yerel basının üst düzey yöneticileri ve muhabirler katıldı.

SÖZLERİMİZİ TUTTUK

“Şimdiye kadar vatandaşa ne söz verdiysek hepsini yerine getirdik” diyerek sözlerine başlayan İzmit Belediye Başkanı Doğan, her ilklerin belediyesi olduklarını, az parayla çok proje, az zamanda çok iş yaptıklarını söyledi.

İlk dönemlerinde olduğu gibi ikinci dönemde geçen 3 yılda Türkiye’nin cazibe merkezi, Dünya’da tanınan yeni İzmit sloganıyla çok önemli projelere imza attıklarını belirten Doğan, “Hiçbir zaman ayrım yapmadan şehrimizin her bir noktasına toplumun her kesimine eşit hizmet götürdük. 60 milyonluk bütçemizi 220 milyona çıkardık. Hedefimiz, en az 250 milyonluk bütçedir. Milletimizin kuruşunu ziyan etmeden yine millet için harcıyoruz. Çalışanımıza, esnafımıza, müteahhitlere tek kuruş borcumuz yok. Devlete olan borçlarımızı yapılandırdık. Borç yapılandırmasında hedefimiz, en geç 2023’e kadar SGK ve vergi borcu olmayan belediyesi olmak. Kasasında parası olan belediyeyiz. Geliri gidere denk olan bütçe yapıyoruz.” dedi.

ÇİZGİMİZİ HİÇ BOZMADIK

8 yıldır çizgilerini bozmadan görevlerini sürdürdüklerini, başlarının hep dik olduğunu belirten Doğan, sosyal medyayı iyi kullandıklarını, halkla ilişkileri güçlü olan belediye olduklarını söyledi. Sosyal belediyecilikle yaptıkları proje ve hizmetleri anlatan Doğan, şunları söyledi: “8 çorba çeşmesinden 5 milyon vatandaşımız sıcak çorba içti. Diyadin’de bile çorba çeşmesi yaptık, ilgi çekti. Çorba, belediyemizin ikramıdır, halkın kucaklaşmasıdır. İzmit Kart ile sosyal yardımları medenice yapılması sağlanıyor. Taziye alanları oluşturduk, iki yeni taziye çadırı aldık, istenilen yerlere kurabiliriz. 300 kişiye Aile Danışmanlığı verdik. İzmek’te 20 bin kursiyer; 52 yerde 97 branşta bu yıl kursa devam edecek. 8 yıldır iğneyle kuyu kazar gibi tarih çalışmaları yaptık. Osmanlı erken Cumhuriyet dönemine ait dokuyu ortaya çıkardık. İstanbul’dan turistleri İzmit’e getirme zamanı. 2012 yılında başladığımız bisiklet dağıtımımızla, 60 bin öğrencimizin bisiklet hayalini gerçekleştirdik. Gölkay 1 ve 2 etap projeleri, Cephanelik mesire alanı, Ekopark ile şehrimize yeni yaşam yaşam alanları kattık. Modern Hayvan Pazarı Türkiye’ye model oldu. Tarihi konakların restorasyonunu yapıyoruz. Ne dediysek yaptık, yapıyoruz. Tramvay projesi büyük bir projedir. İzmit için zorluklar oluyor, ama sona gelindi. İzmit Belediyesi, şehrin menfaatlerine, kanunlara uygun alım-satım yapar. 98 kamulaştırma yaptık. 1 satsak, yerine 3 koyuyoruz.  Her zaman mal varlığı artan belediyeyiz. Yaklaşık 45 milyon TL’lik katma değer oluşturduk.”

MİA, GECİKEN BİR PROJE

Uygulama safhasına gelen şehrimize fark katacak MİA Projesi’nin geciken bir proje olduğunu ve ısrarla üzerinde durduklarını belirten Doğan, deprem müzesini 17 Ağustos’ta açacaklarını, ilk köy müzesini Sepetçi Köyü’nde yapacaklarını, Paşasuyu Projesi’nde de restorasyon çalışmalarının devam ettiğini açıklayan İzmit Belediye Başkanı Doğan, vaat ettiklerini yapıp bitirdiklerini ya da yapım aşamasında olduğunu söyledi. Doğan, “Taşınmasının ardından Gazi Lisesi’nin önündeki binalar ve Sanat Sokağı ile birleştirip, “Okuma Meydanı” yapacağız. 3 yıldır kentsel dönüşüm için harıl harıl çalışıyoruz. 126 dönümlük alanda uygulanacak Cedit Mahallesi’nde yapılacak Kentsel Dönüşüm Projesi’nde Bakanlığın son noktayı koyup, kurumların görüşlerinin onayı bekleniyor. Ramazan sonunda süreç bitecek. Şehrimizi sağlıklı planlıyoruz; 477 hektar alanı imara açtık. Gültepe de 133 konutluk projenin hafriyatına başlandı. İzmit’te 8 kapalı pazarımız oldu. Pazarcılarımız ve vatandaşlarımızın iyi şartlarda alışveriş yapması için gayret ettik. Pazarcılarımızdan tek kuruş almadık. En önemli işlerimizden birisi pazarlara yaptığımız düzenlemelerdir. Sokakta Pazar bırakmamaya kararlıyız. Doğu Kışla’nın Pazar yapılmasını ilk söyleyen oldum ve ısrarla savundum. Az parayla çok proje, az zamanda çok iş yaptık.”

ÇOCUKLUKTAN BERİ KOCAELİSPORLUYUM

Doğan, yaklaşık 2 saat süren basın toplantısında Kocaelispor’la ilgili soruları cevaplandırdı. Kocaelispor’a elinden geleni yaptığını, destek verdiğini belirtti, Kocaelispor’un siyaset dışında tutulmasını istedi. İzmit Belediye Başkanı Doğan, “Çocukluğumdan beri Kocaelispor’la yatıp kalktım. Kocaelispor’la ilgili bugünlerde görüşmelerim var. Kocaelispor’u siyasetin dışında tutmalıyız. Borç sarmalından kurtarıp, KEV Tesisleri ile ilgili sorunu çözüme kavuşturmak. Kocaelispor toparlanacaktır. Zaman dar, hızlı hareket edilmesi lazım. Ben üstüme düşeni yaptım yapmaya devam edeceğim.” dedi.

26 May 2017 - 08:49 - Gündem --- Okunma

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 9.262.150 gösterim gerçekleşti.

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

korfezli - Baskan birak bos konusmayı hep laf hep laf sehrin yan yollarina bak bir zahmet bir halk otobusune bin ve gebzeye 2 ssat yolculuk yap onfan sonra cik anlat millete sadece goruntu yapiyorsun e5 kenarindaki trafik cilesi yakısiyormu en fazla vergi odeyen kente

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Mayıs 08:49

Vatandaş - Ne az zamanı kaç yıldır şehir içine giremiyoruz her yer çukur çamur otogar köprülü kavşağı ne zaman bitecek 1000 gün sonra bu mu az zaman

deniz - BİSİKLET DAĞITIMI GÜZEL FAKAT YENİ YAPILAN OUTLET VİYADÜĞÜNDE NİYE BİSİKLET YOLU DÜŞÜNÜLMEDİ? KÜÇÜK SANAYİ VE FUAR A BİR ÇOK KİŞİ BİSİKLET İLE GİDEBİLİR...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Mayıs 08:49

KAMYON VE TIR ŞOFÖRLERİ ARANIYOR

SAYLOG LOJİSTİK bünyesinde değerlendirilmek üzere, İzmit/Kocaeli/Kartepe/Gebze bölgesi oturumlu KAMYON VE TIR ŞOFÖRLERİ aranmaktadır. İlgili kişi:...

ÇELİKAN MÜHENDİSLİK ELEMAN ARIYOR

Kartepe Sanayi sitesindeki Çelikan Mühendislik firmamıza İMALAT-KAYNAK USTASI VE YARDIMCI alınacaktır. Tel:0535 353 30 82

USTA VE ELEMANLAR ARANIYOR

Firmamızda çalıştırılmak üzere ahşap ve mobilya işlerinden anlayan USTA VE ELEMANLAR alınacaktır. Maaş + Ssk + Yemek +Ulaşım İrtibat: Recep Kılıç -...

BEDEN İŞÇİSİ ARANIYOR

KOCAELİ / KARTEPE şubemizde çalışmak üzere YÜKLEME ve BOŞALTMA YAPABİLECEK BEDEN İŞÇİSİ personel arıyoruz. TEL: 0 534 274 06 48

PANSİYONDA ÇALIŞACAK PERSONEL ARANIYOR

İzmit'te bulunan pansiyonumuzda çalışacak aşağıdaki niteliklerde elemanlar alınacaktır. *18-30 yaş VASIFSIZ İŞÇİ *Yeni emekli olmuş 30-60 yaş arası...

BAŞOLSAN MAKİNA ELEMANLAR ARIYOR

Fabrikamızda çalıştırılmak üzere, askerliğini yapmış, *MANUEL TORNA OPERATÖRÜ, *CNC TORNA OPERATÖRÜ ve *SOLİD CAD CAM ELEMANLARI alınacaktır. BA...

PERSONEL ARANIYOR

Körfez‘deki Basınçlı Kap imalatı sektöründe faaliyet gösteren fabrikamızda çalıştırılmak üzere *Askerliğini yapmış, *45 yaşını aşmamış GAZALTI, ELE...

İDDAA MP SAYISAL BAYİİ ELEMAN ARIYOR

İDDAA MP SAYISAL BAYİİ için, merkez de ikamet eden 30-50 yaş arası sigortalı/emekli Özgeçmiş için [email protected] Tel:0552 590 95 48

ORKA DONATIM ELEMANLAR ARIYOR

Orka Donatım firmasında Tersanede çalışacak *KAYNAKÇI, *MONTAJCI, *YARDIMCI VE VASIFSIZ ELEMAN alınacaktır. Tel: 0536 618 52 10 - 0544 963 75 26...

ŞAFAK GEMİ ELEMAN ARIYOR

ŞAFAK GEMİ DONATIM Şirketimiz bünyesinde, meslek öğrenebilecek kapasitede olan 18-50 yaş arası VASIFSIZ YARDIMCI ELEMAN alınacaktır. Tel: 0262 323...