1. HABERLER

  2. GENEL

  3. Dosya masrafının iadesi için banka önünde oturma eylemi yaptılar
Dosya masrafının iadesi için banka önünde oturma eylemi yaptılar

Dosya masrafının iadesi için banka önünde oturma eylemi yaptılar

- Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Yılmaz ile banka kredisi kullanan bazı tüketiciler, dosya ve komisyon masraflarının iadesinin yapılmadığı gerekçesiyle banka önünde oturma eylemi yaptı - Yılmaz: "Bizim amacımız bağcıyı dövmek değil üzüm yemektir. Çok k

A+A-

BURSA (AA) - Bursa'da banka kredisi kullanan bazı tüketiciler, bankaya yaptıkları müracaata rağmen dosya ve komisyon masraflarının kendilerine iade edilmediği gerekçesiyle oturma eylemi yaptı.

Heykel semtindeki Ziraat Bankası önünde toplanan bazı tüketiciler şube önünde oturarak eylem yaptı.

Eyleme katılan Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, gazetecilere yaptığı açıklamada, tüketicinin bankalara karşı hukuk mücadelesinin devam ettiğini söyledi.

Bankaların konut ve tüketici kredisi üzerinden tüketicilerden tahsil ettikleri dosya ve komisyon masraflarının geri alınması için Tüketici Hakem Heyetlerinde yüz binlerce dosyanın biriktiğini belirten Yılmaz, "2014 yılında Türkiye genelinde Tüketici Hakem Heyetleri tarafından çözüme bağlanan dosya sayısı 2 milyon 200 binin üzerindedir. Bu şikayetlerin yaklaşık 1 milyon 973 bini bankalarla ilgilidir" dedi.

Bu sorunun bireysel bir sorun olmaktan çıktığını ve toplumsal bir yaraya dönüştüğünü belirten Yılmaz, bunun bir an önce çözülmesini istedi.

 

Yılmaz, Bankalar Birliği Başkanı ve Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın'ın, şubat ayında KİT Komisyonunda bir milletvekilinin sorusuna, "Bürokrasiden alamadığımız parayı vatandaştan almayacağız. Aldığımız komisyonların tamamını geri veriyoruz. Talep etsin, zaten kaybediyoruz bürokrasiyi de aradan kaldıralım ve bunu ödeyelim dedik. Talep edilince bir daha mahkeme kararı olmaksızın geri veriyoruz" yanıtını verdiğini aktardı.

Aydın'ın açıklamalarının topluma umut verdiğini ve tüketicilerin Ziraat Bankasına müracaat ederek dosya ve komisyon masraflarının iadesini istediğini, buna karşın yaklaşık 3 aydır tatmin edici bir yanıt alamadıklarını belirten Yılmaz, şunları kaydetti:

"Genel Müdürümüze sormak istiyoruz; Tüketicinin dosya ve komisyon masrafını ödüyor musunuz, ödemiyor musunuz? Ödeyecekseniz hangi zaman diliminde ödeyeceksiniz? Tüketici sizden, 'Dosya ve komisyon masraflarınızı 30, 60 veya 90 günde ödüyoruz' şeklinde bir yanıt bekliyor. Burada planlanan şey tüketicinin mücadele azmini kırmak değilse Ziraat Bankası Genel Müdürü'nün ilan ettiği açıklamasının bir an önce arkasında durmasını ve diğer bankalara da örnek teşkil etmesini istiyoruz. Bizim amacımız bağcıyı dövmek değil üzüm yemektir. Bugünden itibaren çok kısa zamanda kamuoyu aydınlatılmazsa bundan sonra tüketiciler olarak bankalar önünde oturma eylemi yapmaya devam edeceğiz. Kararlıyız. Bundan sonra tüketimden gelen gücümüzü kullanarak demokratik eylemler şeklinde mücadeleye ve haklarımızı almaya devam edeceğiz."

Bir tüketicinin dosya masraflarının iadesiyle ilgili talebinin 3 aydır değerlendirmede olduğuna değinen Yılmaz, Ziraat Bankası şube yetkilileriyle görüştüklerini ve taleplerin genel merkeze iletileceğini söylediğini ifade etti.

Bu haber toplam 337 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.