1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Eğitim Bir-Sen, “Performansa Hayır” dedi
Eğitim Bir-Sen, “Performansa Hayır” dedi

Eğitim Bir-Sen, “Performansa Hayır” dedi

A+A-

Memur-Sen’e bağlı Eğitim Bir-Sen Kocaeli 1 Nolu Şube tarafından Millî Eğitim Bakanlığı’nın performans değerlendirme sistemi taslağı ve mülakatla sözleşmeli öğretmen atama uygulamasına yönelik eleştirileri dile getirmek, şiddet olaylarını protesto etmek amacıyla ülke genelinde eş zamanlı basın açıklaması düzenlendi. 

Kocaeli Valiliği önünde gerçekleşen basın açıklamasına sendika üyeleri katıldı. Basın açıklamasını Memur-Sen İl Temsilcisi ve Eğitim Bir-Sen Kocaeli 1 Nolu Şube Başkanı Şahin Yaşlık okudu. Basın açıklamasını okuyan Yaşlık, “Millî Eğitim Bakanlığı’nın, eğitimcilerin moral ve motivasyonunu bozacak, yüz yüze bakanları karşı karşıya getirecek, saygınlığını zedeleyecek performans değerlendirme sistemi taslağına ilişkin itirazlarımızı haykırmak; iş barışına halel getiren, vicdanları yaralayan, adalet duygusunu örseleyen mülakatla sözleşmeli öğretmen atama uygulamasına yönelik eleştirilerimizi dile getirmek; bazısı ölümle sonuçlanan şiddet olaylarını protesto etmek amacıyla bir araya gelmiş bulunmaktayız” dedi. 
TASLAĞIN HUKUKİ BİR DAYANAĞI YOKTUR
Performans değerlendirme sistemi taslağı ile ilgili konuşan Yaşlık, “Taslak bir bütün olarak incelendiğinde, eğitimin niteliğine ve öğretmenin mesleki gelişimine hiçbir katkısının olmayacağı, aksine kurumsal bütünlüğü, mesleki motivasyonu, çalışma barışını ve iş birliğini zedeleyeceği, öğretmeni mesleğine odaklanmak yerine performans puanını yükseltme ve yazılı sınava hazırlanma eksenli bir çalışma hayatına yönlendireceği görülmektedir. Performansı ölçmek iddiasıyla öğretmenleri ayrıştıracak, kurumsal bütünlüğü, mesleki dayanışmayı, iş birliği içinde çalışma güdüsünü zedeleyecek bir uygulamanın eğitimin var olan niteliğine de bir darbe vuracağı hesaba katılmalıdır. Hukuki ve kanuni dayanağı yoktur. Herhangi bir analizin sonucu olmadığı gibi, neye hizmet ettiği de belli değildir. Uygulanabilir bir politika aracı değildir. Eşit olmayan şartlarda hizmet verenleri aynı kıstaslarla ölçmeye çalışmak hakkaniyete aykırıdır” diye konuştu. 
HATA VE MAĞDURİYETLERE YOL AÇACAK
Yaşlık, “Bakanlığın kurumsal performansı sorgulanmadan öğretmenin performansı değerlendirilemez. Eğitimin öznelerine değinmeyen performans değerlendirmesi puan toplamaktan başka bir amaca hizmet etmez. Performans değerlendirme taslağında hukuki denetime elverişli bir değerlendirme setine yer verilmemiş, mahkemelerce aranan kriterleri cevaplayacak tarzda bir değerlendirme süreci öngörülmemiştir. Bakanlığın aceleci ve plansız bir tavırla, hukuki ve kanuni dayanağı olmayan performans değerlendirme sistemini uygulamaya koymaktaki gereksiz ısrarı, hatalara ve mağduriyetlere yol açacaktır. Taslakta belgelendirilmesi mümkün olmayan kişisel görüşe göre şekillenecek, soyut, sübjektif ve öznel ölçütler olduğu görülmektedir. Bu hâliyle bu değerlendirmelerin ölçülebilir ve denetlenebilir olmayacağı ve suistimallere kapı aralayacağı açıktır” dedi. 
 

Etiketler :
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.