1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Eğitim-Sen’in Toplu Sözleşme talepleri
Eğitim-Sen’in Toplu Sözleşme talepleri

Eğitim-Sen’in Toplu Sözleşme talepleri

Eğitim-Sen Kocaeli Şube Başkanı Suca Omurca, gerçekleşen basın açıklamasında Toplu Sözleşme taleplerini sıraladı.

A+A-

Eğitim-Sen Kocaeli Şubesi’nde bir basın açıklaması düzenledi. Sendika üyelerinin de katılım gösterdiği basın açıklamasında Şube Başkanı Suca Omurca tarafından 3 Ağustos’ta başlayan ve 31 Ağustos’a kadar tamamlanması planlanan 2, 5 milyon kamu emekçisi ile 2 milyon emekliyi ilgilendiren Toplu Sözleşme görüşmeleri ile ilgili taleplerini sıraladı. Omurca açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “Kamusal, bilimsel, demokratik, laik ve anadilinde eğitim hakkı önündeki engeller kaldırılmalıdır. Toplu Sözleşme görüşmeleri, kamu emekçilerinin büyük bölümünün izinli olduğu Ağustos ayında yapılmamalı, genel bütçe hazırlık süreci dikkate alınarak Ekim ayına ertelenmelidir. 2014-2015 Toplu Sözleşme dönemine ilişkin ekonomik kayıplarımız başta 2014 enflasyon farkı olmak üzere net bir şekilde hesaplanarak ödenmeli ve söz konusu fark kamu emekçileri ile emeklilerin taban aylığına yansıtılmalıdır. Yılın ikinci yarısında gelirlerimizin azalmanın önüne geçilmesi için vergi dilimi yüzde 15’te sabitlenmeli. Ek dersler başta olmak üzere, tüm ek ödemeler temel ücrete ve emeklilik hesaplanmasına dahil edilmelidir.

İHTİYAÇ KADAR ATAMA

Öğretmen, hizmetli ve teknik personel açıkları kapatılmalı, ihtiyaç kadar atama yapılmalı. Tüm eğitim ve bilim emekçilerine yaptıkları işin önemi ve zorluğu dikkate alınarak her dört yılda bir yıl olmak üzere yıpranma hakkı verilmelidir. Eğitimde performans değerlendirilmesi, güvencesiz istihdam ve esnek çalışma uygulamalarına son verilmeli, iş güvencemizi ortadan kaldırmayı hedefleyen tüm hazırlıklar derhal durdurulmalıdır. Yardımcı hizmetlilerin yaptıkları fazla çalışma “fazla mesai” olarak kabul edilmeli ve yüzde yüz zamlı olarak ücretlendirilmelidir. Akademik zam ve teşvik ödeneğinde yok sayılan yüksek öğretim alanındaki tüm idari ve teknik personele “yüksek öğretim tazminatı” ödenmelidir.

BASKI VE TEHDİT KALKMALI

Yükseköğretim alanındaki kurumlar her yıl nakil gönderme kontenjanı belirlemeli ve bu kontenjanlar şeffaf bir komisyon tarafından belirlenip değerlendirilerek personele nakil olanağı sağlanmalıdır. Geliştirme ödeneği adil bir şekilde akademik personel yanında idari ve teknik personele de ödenmelidir. Aday öğretmenlik ve aday memurluk statüsünün iktidar tarafından baskı ve tehdit aracı olarak kullanılması engellenmeli, kayırmacılık olan sözlü sınav uygulanmamalıdır. Lisans diploması almış olan yardımcı hizmetler personeli, sınavsız bir şekilde genel idari hizmetler sınıfına ya da Teknik Hizmetler Sınıfı’na diploma unvanına uygun bir kadroya atanmalıdır. 

BEBEK ÜNİTESİ VE KREŞ HİZMETİ

En az 50 çalışanın bulunduğu işyerlerinde bebek bakım üniteleri ile kreş açılmalı, çalışan sayısı 50’den az olan işyerleri birleştirilerek kreş hizmetlerinden yararlanmaları sağlanmalıdır. İstihdam, terfi ve unvan değişikliklerinde cinsiyet eşitliği sağlanmalıdır. Kadın kamu emekçilerine; çalışma yaşamında uygulanan ayrımcılık, mobbing, baskı ve şiddete son verilmeli, uygulayanlar hakkında etkili cezai yaptırım getirilmelidir. Ebeveyn izinleri arttırılmalı ve ebeveynlere bu konuda kolaylık sağlanmalıdır. Süt ve doğum izinleri artırılarak bir yıl zorunlu, dönüşümsüz ebeveyn izni verilmelidir. Kadrolaşma, sürgün, rotasyon, soruşturma, mobbing, mülakat gibi ayrımcılık yaratan tüm uygulamalara son verilmelidir. 
YÖNETİCİ ATAMALARINDA OBJEKTİFLİK
Engellilere istihdam koşulları sağlanmalı, engelli personelin çalışma ortamındaki fiziki ve teknik şartları iyileştirilmeli, özlük ve sosyal hakları açısından pozitif ayrımcılık yapılmalıdır. Son dönemde eğitim yöneticilerinin belirlenmesi ve atanması sürecinde daha belirgin hale gelen siyasi kadrolaşma uygulamalarına son verilmeli, eğitim yöneticileri belirlenirken sendikal-siyasal referanslar değil, liyakat ve objektiflik temel alınmalıdır. İl içi ve iller arası atamalarda her yıl yaşanan sorunlar taraflar mağdur edilmeden çözülmeli, hiç bir eğitim ve bilim emekçisi ailesinden koparılmamalıdır. Devlet okullarının tüm ihtiyaçları genel bütçeden karşılanmalı, eğitime yeterli bütçe, okullara ihtiyacı kadar ödenek ayrılmalıdır”
 
Bu haber toplam 388 defa okunmuştur
Etiketler : , , ,
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.