1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Fatih projesi'ne ne oldu?
Fatih projesi'ne ne oldu?

Fatih projesi'ne ne oldu?

Bana göre, 25 yaş ve yukarı nüfusta ülkemizde hiç okula gitmemişlerin oranı ( UNESCO istatistiklerinde) yüzde 13 civarında. Bu oranı erkek- kadın olarak tahlil ettiğimizde ortaya çok çarpıcı bir sonuç

A+A-

Bana göre, 25 yaş ve yukarı nüfusta ülkemizde hiç okula gitmemişlerin oranı ( UNESCO istatistiklerinde) yüzde 13 civarında.

Bu oranı erkek- kadın olarak tahlil ettiğimizde ortaya çok çarpıcı bir sonuç çıkıyor. Hiç okumamış erkeklerin oranı yüzde 4. 5, kadınların ise yüzde 18 olduğunu görüyoruz.

Yani;

Okulla tanışma şansından ve imkanından yoksun kadınlarımızın oranı, erkeklere oranla tam dört kat daha fazla.

Utanç verici bir cinsiyet ayırımı noktasındayız.

Servet-i Fünun Edebiyatı'nın ünlü şairi Tevfik Fikret'in vurguladığı gibi:

''Elbet sefil olursa kadın, alçalır beşer!''..

(Beşer: İnsanlık)

UNESCO'nun istatistiki verileri, negativite içererek sürüyor:

İlkokulun bir aşamasından terk etmiş 25 yaş ve yukarı nüfusun oranı ise ülkemizde yüzde 6. 2 dir.

Bu kategorizasyonda da erkek egemen kriterler hemen sırıtıyor.

Çünkü; erkeklerin oranı yüzde 4. 8, kadınların ise yüzde 7. 4.

Lise sonrası eğitim kategorizasyonundaki çarpıklık ise tam anlamıyla hüzünle karışık utanç verici.

25 yaş ve yukarı nüfusun yüzde 9. 1 lise sonrası eğitim almış halde.

Bu tabloda erkeklerin oranı yüzde 11. 2 kadınların ise yüzde 7. 1.

Ukrayna'da lise sonrası eğitim almış 25 yaş ve yukarı nüfusun oranı

yüzde 38; erkeklerde oran yüzde 35. 8, kadınlarda ise 39. 7; yani daha yüksek.

Filipinler'de genel oran yüzde 27. 3 ; erkeklerde yüzde 25. 5, kadınlarda yüzde 29.

ABD'de 25 yaş ve yukarı nüfusun yüzde 38. 3 lise sonrası eğitim görmüş durumda erkeklerin oranı yüzde 38. 1, kadınların ise yüzde 38. 4.

Konuya bu prizmadan bakarak kadın- erkek fırsat eşitliği perspektifini iyi ayarlamamız lazım.

İki ülke düşünelim:

Birincisinde üniversite okumuşların oranı yüzde 10'un altında, ikincisinde ise yüzde 40'a yaklaşmakta.

Bu eğitsel yapının , ekonominin verilerine yansıması son derecede doğal.

O nedenle nüfusunun yüzde 40'a yakını üniversite mezunu olan Norveç, 5. 5 milyonluk nüfusu ile 75 milyonluk Türkiye'nin 5 misli üretim hacmine sahip.

Eğitimimizin hal-i pür melali, hepimizin malumu.

Bu gerçekten hareketle, eğitsel faaliyetlere ivme katacağı muhakkak olan FATİH PROJESİ'nin hayatın pratiğiyle buluşması, sevindirici bir gelişme olarak kaydedilmelidir.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.