1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. Gereğinden fazla su tüketmek, az tüketmek kadar tehlikeli
Gereğinden fazla su tüketmek, az tüketmek kadar tehlikeli

Gereğinden fazla su tüketmek, az tüketmek kadar tehlikeli

Diyet Uzmanı Evrim Demirel, gereğinden fazla su tüketmenin az tüketmek kadar tehlikeli olduğunu söyledi. Demirel, "Normal koşullarda fazla su içilmesi böbreklerin aşırı çalışmasına, vücuttaki sodyum, potasyum ve birçok mineral dengesinin bozulmasına neden

A+A-

Acıbadem Kadıköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Evrim Demirel, gereğinden fazla su tüketmenin az tüketmek kadar tehlikeli olduğunu söyledi. Demirel, "Normal koşullarda fazla su içilmesi böbreklerin aşırı çalışmasına, vücuttaki sodyum, potasyum ve birçok mineral dengesinin bozulmasına neden oluyor." dedi.

Demirel, yaptığı açıklamada, suyun hayatın temeli olduğunu ifade etti. İnsan vücudunun suya olan ihtiyacının, besine duyulan ihtiyacından çok daha fazla olduğunu kaydeden Demirel, insan vücudunun gıda almadan ortalama sekiz haftaya kadar dayanabilirken susuz kaldığında bir hafta bile yaşayamadığını belirtti. Vücudun yüzde olarak çok büyük miktarının sudan oluştuğunu anlatan Demirel, şunları söyledi: "Vücuda alınan suyun, terleme, solunum, idrar ve benzeri aktivitelerle günde yaklaşık 2-3 litrelik kısmı kaybediliyor. Normal koşullarda bu kayıp günde ortalama 2-2,5 litre yani 10-12 bardak su tüketerek yerine koyulabiliyor. Ayrıca normal kilonun üzerine çıkılan her 10 kilo için ekstra 1 bardak su tüketilmesi gerekiyor."

"SUSUZ KALMAK VÜCUDU KURUTUYOR, ZİHNİ BOZUYOR"

Yetersiz su içilmesinin birçok sağlık sorununu beraberinde getirdiğini vurgulayan Evrim Demirel, "Susuz kalan vücut, kendi suyunu tutmaya çalışıyor. Sonuç olarak idrara az çıkılıyor, kan hacmi azalıyor ve tansiyon düşüklüğü görülüyor. Deri, dışkı ve akciğerler ile su kaybı devam ettiği için vücut kuruyor ve sağlığını yitiriyor. Vücuttaki suyun azalması sindirim sistemi bozuklukları, bağırsak sıkışmaları, zihinsel performansta bozulmalar, beden hareketlerinde azalma ve baş ağrılarını beraberinde getiriyor. Hatta uzun süreli susuzluk sonrasında vücuttaki sıvı miktarının yüzde 15'inin kaybedilmesi, komaya ve hatta yaşamın kaybedilmesine bile sebep olabiliyor." diye konuştu.

"FAZLA SODA TÜKETİMİ TANSİYONU YÜKSELTEBİLİR"

Bağırsak enfeksiyonlarında, besin zehirlenmelerinde, ishal ve kusma gibi durumlarda sodyum ve potasyum kayıplarının çoğaldığını dile getiren Demirel, bu kayıpları karşılamak için sıvı tüketiminin daha da artırılması gerektiğini söyledi. Aşırı sıcak havalar ve fiziksel aktivitenin fazla olması da ter yolu ile sıvı kaybına neden olduğu için su tüketiminin artırılması gerektiğini anlatan Demirel, şöyle konuştu: "Bu özel durumlarda tuzlu ayran veya sodanın da tüketilmesi kaybedilen suyun daha hızlı yerine konulmasını sağlıyor. Fakat koşulların normal olduğu durumlarda su yerine sürekli aşırı miktarda soda tercih edilmesi gereksiz ve kötü sonuçlar doğurabiliyor. Özellikle yüksek tansiyonu olan kişilerde sodyum oranı yüksek olan soda tüketimi fazla olursa tansiyonda daha da yükselmeler görülebiliyor. Bunun dışında sodyum kısıtlaması bulunan böbrek hastalarında da gereğinden fazla soda tüketimi değerleriniz olumsuz şekilde etkilenmesine neden oluyor. Dünyada tek kalorisi ve kafeini olmayan içecek su. Diğer sıvıları sudan daha fazla tüketmek kalori ve kafein fazlasına neden olarak sağlığı olumsuz etkiliyor."

Gereğinden fazla su tüketmenin az tüketmek kadar tehlikeli olduğuna dikkati çeken Demirel, "Normal koşullarda fazla su içilmesi böbreklerin aşırı çalışmasına, vücuttaki sodyum, potasyum ve birçok mineral dengesinin bozulmasına neden oluyor. Bunlara bağlı olarak vücuttaki tüm işlevsel faaliyetler olumsuz bir şekilde etkileniyor. Bu nedenle günde 2-3 litreden fazla su içmemek gerekiyor." şeklinde konuştu.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.