• BIST 107.206
  • Altın 143,369
  • Dolar 3,5533
  • Euro 4,1312
  • Kocaeli 19 °C

Grip için bunları yapın

Grip için bunları yapın
Havaların soğumasıyla birlikte grip vakaları da artıyor. Günlerce geçmeyen ve tüm vücudu etkileyen grip salgınlarında en sık görülen belirtiler ise, kuru öksürük, boğazda kuruluk ve yanma, bazı durumlarda ateş ve sık hapşırma.

Grip, çeşitli virüslerin etken olduğu bir üst solunum yolları hastalığıdır. Çok farklı türden virüslerin neden olması sebebiyle aşı da yeterli olmayabiliyor. Gribe yakalanmamak ya da hastalığı mümkün olabilecek en hızlı şekilde atlatabilmenin yolu ise bağışıklık sistemimizin güçlü olmasından geçiyor. Medline Sorumlu Müdürü Dr. Koray Akay, gripten önce bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için neler yapmamız gerektiğini sıraladı:
 

Grip ve nezle hastası-“Grip, genellikle en fazla bir hafta veya on gün içinde, basit tedavi yöntemleri ile geçebilir. Ancak dikkatli olunmazsa, hastalık oldukça olumsuz sonuçlara da yol açabilir. Halen dünyada grip salgınlarından ölen birçok insan var; bu sebeple gribe yakalanmadan bağışıklık sistemimizi güçlendirmemiz çok önemli.”
 

GRİP İÇİN ANTİBİYOTİK İÇMEYİN BUNLARI YAPIN!
-Birçok kişi, gerek olmadığı halde bir sürü ilaç kullanır ve bunların farklı yan etkileri vardır. Gereksiz yere, doktorunuza başvurmadan ilaç almayın. Antibiyotiklerin gribe faydası yoktur, antibiyotik kullanmayın.
-İnsan vücudu hastalıklarla savaş halinde iken fazla miktarda enerji sarf eder. Bu nedenle, iyileşme sürecinde istirahat çok önemlidir.
-Burundaki tıkanıklığı gideren veya hafifleten ilaçların hastalıktan korunma veya hastalığın iyileşmesinde yararı bulunmaz. Aynı zamanda gelişigüzel kullanılan ilaçlar; sersemlik, baş dönmesi, uykusuzluk ve midede rahatsızlıklara sebebiyet verebilir.
-Günde 8 bardak sıvı içilmesi hastanın solunum yollarının kurumasını önler. Bu sıvı; su dışında meyve suyu, çorba ya da ıhlamur ve adaçayı gibi bitkilerden yapılmış içeceklerle de alınabilir.
-Hastalar; kahve, çay ve kola gibi kafein içeren içecekler tüketmemelidir.
 

GRİP OLMAMAK İÇİN BUNLARI YAPIN!
-Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için meyve sebze ağırlıklı beslenin, fazla et tüketmeyin
-Özellikle hasta olacağınızı düşündüğünüz dönemlerde bol bol C vitamini alın
-Düzenli olarak egzersiz yapın
-Hava nemlendiricileri kullanın
-Odayı aşırı ısıtmayın, düzenli olarak havalandırın
-Kalabalık ortamlarda, kapalı mekanlarda bulunmamaya özen gösterin
-Dışarıdan geldiğinizde ellerinizi sabunla yıkayın ve bunu çocuklarınızın da alışkanlık haline getirmesini sağlayın
-Çok kalın veya çok ince giysiler giymeyin
- Uyku düzeninize dikkat edin
-Stres altındaki insanlar hastalanmaya daha elverişlidir. Meditasyon yapın, kendinize zaman ayırın
-Sigara içmeyin

Bu haber toplam 2722 defa okunmuştur
Etiketler: ,
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • İşte zayıflatan süper gıda listesi25 Temmuz 2017 Salı 19:23
  • Öfke patlamalarına karşı nefes egzersizi24 Temmuz 2017 Pazartesi 23:43
  • "Tetik parmak" ev kadınlarını vuruyor24 Temmuz 2017 Pazartesi 23:18
  • 30 yaşından sonra bunları asla yemeyin24 Temmuz 2017 Pazartesi 23:14
  • İşte kan vermenin faydaları24 Temmuz 2017 Pazartesi 22:51
  • Sıcak havalarda tüketilmesi gereken 11 besin!24 Temmuz 2017 Pazartesi 19:57
  • Çölyak Derneği Glutensiz Kampa katıldı24 Temmuz 2017 Pazartesi 15:06
  • Diş eti kanaması neden olur?24 Temmuz 2017 Pazartesi 14:06
  • Kanseri önlemenin 7 yolu23 Temmuz 2017 Pazar 22:40
  • Doğru sandığımız yanlış bilgiler23 Temmuz 2017 Pazar 19:11
  • ÖNE ÇIKAN MARKALARIMIZ
    • TUANA EVLERİ 3. ETAP
    • TUANA EVLERİ 2. ETAP'TA YÜZDE 5 İNDİRİM
    • ROMATEM Kocaeli Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
    • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37