1. HABERLER

  2. PERDE ARKASI

  3. Havaalanı, Haziran’a yetişir mi?
Havaalanı, Haziran’a yetişir mi?

Havaalanı, Haziran’a yetişir mi?

Türkiye’nin en önemli sanayi kenti…Türkiye’nin en hızlı büyüyen, ülkenin dört bir yanından göç etmiş insanların barındığı ve buluştuğu kent Kocaeli.. Ama özellikle AKP iktidarı döneminde....

A+A-

Türkiye’nin en önemli sanayi kenti…Türkiye’nin en hızlı büyüyen, ülkenin dört bir yanından göç etmiş insanların barındığı ve buluştuğu kent Kocaeli.. Ama özellikle AKP iktidarı döneminde Türkiye’nin neredeyse her yerine sivil hava ulaşımı sağlanırken, İzmit’in elinde hazır bulunan havaalanı eksikleri tamamlanıp, hizmete açılmadı.

 

1998’de hazırlanmıştı

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’na ait olan Cengiz Topel Havaalanının eksikleri tamamlanarak sivil ulaşıma açılması fikri, aslında 1980’li yıllarda ortaya atıldı. İstanbul’a tek havaalanı yetmiyor, uçuş trafiği aksıyordu. Henüz Sabiha Gökçen Havaalanı yapılmamıştı.  Dönemin siyasi iktidarı, Cengiz Topel’i sivil ulaşıma açmak için harekete geçti. O tarihlerde çok seyrek de olsa özel sivil uçaklar inip kalkabiliyor, askeri yetkililer sıkıntı çıkartmıyordu. 1998 yılında Cengiz Topel Havaalanının sivil uçuşlara açılması için ilk adım atıldı. Yeni Terminal binası D-100 karayolu kenarına inşa edildi. Sivil uçaklar için bekleme alanı(apron), uçakların manevra alanları (taksitur) yapıldı. 1998 yılı sonunda günde 1000 sivil yolcuya hizmet verebilecek kapasitede sivil havaalanı hazırdı.

 

AKP’liler gerek yok dedi

17 Ağustos 1999 depreminden kısa süre sonra, dönemin ABD Başkanı Clinton bile aslında Cengiz Topel Havaalanına inmişti. Bu sıralarda İstanbul’un Anadolu yakasında Sabiha Gökçen Havaalanı açılmıştı. 2002’de iktidar olan AKP’nin ilimizdeki yetkilileri, Cengiz Topel sivil ulaşıma hazır olduğu halde, “Gerek yok. Boşuna masraf olur. Cengiz Topel’i açmak Türkiye için bir lüks” dediler. Kent halkı “Neden havaalanımız yok” diye tepki gösterince de, her defasında topu askeri yetkililerin üzerine atıp, “Asker izin vermiyor” diyerek bahane ürettiler.

 

Nihat Ergün el koydu

2010 yılına gelindiğinde, bölgenin potansiyeli daha da büyümüş, üstelik İstanbul’un Anadolu yakasındaki ikinci havaalanı olan Sabiha Gökçen Havaalanı da yetersiz kalmaya başlamıştı. Özellikle Kocaeli Sanayi Odası ve yerel basın, havaalanı konusunda AKP’yi sıkıştırmaya başladı. Hükümet ise, Hakkari ve Şırnak’ta bile yeni havaalanları yaptırırken, Cengiz Topel’i hala düşünmüyordu. Sonunda Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün bu konuya el attı. Bölgenin potansiyelini çok iyi bilen Ergün, Cengiz Topel Havaalanının artık sivil ulaşıma açılması zamanı geldiğini görmüştü.

 

“Haziran’da açılacak”

Bakan Ergün, Cengiz Topel Havaalanının 2011 yılı haziran ayından itibaren sivil uçuşlara açılacağı müjdesini verdi. Bu amaçla Kartepe Oteli’nde geniş kapsamlı bir toplantı yapıldı. Sivil bürokrasi, özellikle Devlet Hava Meydanları İşletmeleri (DHMİ) yetkilileri, Cengiz Topelde çok önemli eksikler bulunduğunu öne sürdüler, havaalanının açılmasına direnmek istediler. Ama Ergün, bu konudaki kararlığını ortaya koydu, “Yapılacak, bitecek, açılacak” dedi.

 

Yapılanlar ziyan olmuş

Cengiz Topel Havaalanında 1998 yılında sivil ulaşıma açılabilmesi için devletin yaptığı ve milyonlarca TL’ye mal olan yatırımlar, aradan geçen bunca yıl içinde ziyan olmuştu. Terminal binasının içindeki her şey sökülüp, çalınmış, yeni yapılan apron, taksitur alanları bozulmuştu. Şimdi bütün bunları yeniden yapmak gerekiyor.

 

Önce iç hatlar

Cengiz Topel Havaalanından, haziran ayından itibaren iç hat uçuşlarının başlaması hedefleniyor. Mevcut pist, çok büyük uçakların inişine uygun değil. Haziran ayından itibaren, öncelikle THY’nin ikinci şirketi olan Anadolu Jet, İzmit’ten Türkiye’nin her yerine uçak seferleri düzenleyecek. Bazı özel havayolu şirketlerinin de Cengiz Topel’den yurtiçi seferler yapması bekleniyor. Sivil Havaalanının terminal, yer hizmetlerini başlangıçta Büyükşehir Belediyesi ile Sanayi Odası’nın birlikte kuracağı bir şirket verecek. Daha sonra işletme özel sektöre devredilecek. Bu arada birkaç yıl içinde yeni pist yapılması, mevcut pistin uzatılması ve daha büyük uçaklar için Cengiz Topel’in hazır hale getirilmesi hedefleniyor. Bu gerçekleşince,  uluslar arası uçak seferleri de yapılabilecek.

Bu haber toplam 2864 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.