1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. "Her gün kabuklu yemiş yiyin!"
"Her gün kabuklu yemiş yiyin!"

"Her gün kabuklu yemiş yiyin!"

Uzmanlar kolesterolü düşürmek için "kabuklu yemiş tüketin" diyor.

A+A-
Harvard Üniversitesi tarafından yapılan araştırmada, kabuklu yemişin erken ölüm riskini azalttığı ortaya çıktı.
Kabuklu yemişler ömrü uzatıyor, obezite riskini azaltıyor ve zihni açıyor. Bunlar, Harvard Üniversitesi’nin 3 milyon kişi üzerinde yaptığı araştırmanın sonuçları. NTV 'den Sibel Atasoy'un haberine göre Antalya'da yapılan Uluslararası Kabuklu Kuruyemiş ve Kuru Meyve Kongresi'nde Harvard Üniversitesi'ndeki araytırma sonuçlarına dikkat çekildi. Araştırmada görev alan isimlerden Prof. Jordi Salas Salvado, “Kabuklu yemiş grubu hastalıkların ortaya çıkmasını azaltan yiyeceklerden. Bunun nedeni kabuklu yemişler yağ bakımından çok zengin ama burada bahsettiğimiz yağ bitki bazlı, dolayısıyla sağlıklı bir yağ, bir de mineraller acısından çok zengin. Çok küçük bir porsiyon yiyerek faydalı mineralleri alabilirsiniz” dedi.
HER GÜN BİR AVUÇ YEMİŞ
Salvado, her gün bir avuç kabuklu yemişin, kolesterolü yüzde 7 düşürdüğünü söylüyor. Haftada en az üç gün 100 gram fındık, badem ve ceviz tüketilmesini öneriyor. Prof. Salvado, “Kuruyemişler, özellikle diyabet riskini azaltmak, kilo kontrolü, kalp rahatsızlıklarının azaltılması açısından çok faydalı. Araştırmaya göre kabuklu yemişler erken ölüm riskini de azaltıyor” ifadesini kullandı. Uzmanlar, fındık, fıstık gibi kabuklu yemişleri tüketenlerin genel çerçevede erken ölüm riskinin yüzde 39 daha az olduğuna, ceviz yiyenlerde ise bu oranın yüzde 45'e kadar çıktığına dikkat çekiyor.

(NTV)  

Bu haber toplam 373 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.