1. YAZARLAR

  2. İsmet ÇİĞİT

  3. Hızlı Tren çok iyi, banliyö de olmalıydı
İsmet ÇİĞİT

İsmet ÇİĞİT

Yazarın Tüm Yazıları >

Hızlı Tren çok iyi, banliyö de olmalıydı

A+A-
Zaman, su gibi akıp geçiyor.. Şu sıralar hala bunaltıcı sıcaklar devam ediyor olsa da, yakındır yaz bitiyor.. 
14 Eylül’de  ilkokul, ortaokul ve liselerde yeni eğitim dönemi başlayacak.İl genelinde yaklaşık 400 bin öğrenci.. 
Hemen arkasından Üniversite’de yeni dönem başlayacak. KOÜ’de yaklaşık 80 bin öğrenci. Bir de Gebze Teknik Üniversitesi var..
Liselerle ilgili durum, eskisi gibi değil.. Bizim gençliğimizde genellikle evimize yürüme mesafesindeki liseye yazılır, yaya olarak gidip gelirdik. Şimdi, İzmit’teki genç Gebze’deki,  Darıca’daki genç, Arslanbey’deki liseye gelip gidiyor.. 
Trafik ve ulaşımın ilimizdeki durumu malum.. Kent içinde bir yerden bir yere gidemiyor insanlar.. Çözüm arayışımızın somut yegane ürünü, Sekapark ile Otogar arasındaki 
7 kilometrelik güzergahta  tramvay.. O da, en erken 2017 yılı şubat ayında.. 
………….
Bugün, İzmit’te oturup, Eskişehir’deki ya da Ankara’daki üniversitede okuyan gençlerin, ulaşım açısından çok fazla sorunları yok.. Yüksek Hızlı Tren (YHT) biraz geç bitti, henüz yeterince hızlı değil ama, mükemmel oldu. Bu kentte yaşayan insanların artık Ankara ya da Eskişehir’e gidip gelmek konusunda sıkıntıları yok. Hatta, hızlı tren sayesinde İzmit’ten Konya’ya gidip gelmek bile artık sorun değil.. Güvenli, ekonomik ve  boşuna zaman kaybettirmeyen yolculuk imkanı var.. 
Kim ne derse desin; Hızlı Tren gayet güzel oldu. 
Ama hala İzmit-İstanbul; İzmit-Adapazarı arasında gidip gelmek çok zor. Pahalı, sıkıntılı.. Oysa,  İstanbul(Pendik)-Adapazarı (Arifiye) arasında  demiryolu mevcut.. Eskiden nasıl İzmit-Karamürsel arasında kalkış-varış saatleri belli hiç aksamadan çalışan vapurlar insanlar için bir nimetse; yine eskiden(çok değil birkaç yıl öncesine kadar), günün pek çok vaktinde Haydarpaşa- Adapazarı arasında çalışan trenlerimiz vardı. 
Pisti trenler. Eskiydi vagonlar. İstanbul- Adapazarı arasındaki trenler güvenli değildi. Serseri takımı, uyuşturucu çekenler bazen bu trenlere biner, cinayet bile işlerlerdi. Ama her gün binlerce insan bu banliyö trenleri ile İstanbul-Adapazarı arasında gidip gelebilirdi. 
………
Bu kente verilmiş söz var.. Hızlı Trenle İstanbul-Ankara seferleri başlarken, Pendik-Adapazarı arasındaki banliyö trenlerin de sıklaşacağı ve daha çok durakta yolcu alacağı sözü verilmişti. Halen günde 4-5 kez karşılıklı çalışan, pek de düzenli olmayan bir banliyö tren organizasyonu var. Ama eskisi gibi işe yaramıyor. 
Adapazarı’nda oturup, İzmit’te çalışan pek çok insan var. Bazılarını tanıyorum. “Eskiden banliyö trenle gidip gelirdim. Artık tren kullanamıyorum” diyorlar. İzmit’te oturup, İstanbul’daki üniversitelerde okuyan binlerce genç; İstanbul’da oturup ilimizdeki üniversitelerde okuyan on binlerce genç var.. Otoyolu bile tıklım tıkış karayollarında pahalı  otobüslere mecbur bırakılıyorlar.. 
Aslında demiryolu ağımız var.. Örneğin, Hereke’den bir insan, çok rahat trenle Köseköy’e, Derbent’e gidebilir.. Demiryolu, bu kentin içindeki ulaşımda çok önemli roller üstlenebilir. İzmit 42 Evler’de oturan bir öğrenci, Gebze’deki bir meslek lisesinde eğitim görüyorsa,    her gün banliyö trenleri ile gidip gelebilir.. 
Ama sistem yok.. Bizim eski, pis, paslı vagonlarla da olsa tıkır tıkır işleyen bir banliyö tren sistemimiz vardı. Üstelik İstanbul’a gidiyorsanız, Haydarpaşa Garı’na, İstanbul’un göbeğine kadar ulaşabilirdiniz.. Sistemi bir dağıttılar, bir daha kimse toparlayamadı. Şimdilerde şu ilimizin içindeki demiryolunu kent içi ulaşımda kullanalım diyorsunuz, size masal anlatıyorlar:
“- Kuzey Marmara otoyolu yapılacak. Bu otoyolun yanına,  3 ncü Boğaz Köprüsü’nün üzerinden geçip, Avrupa’ya kesintisiz ulaşan demiryolu bulunacak.. İşte o zaman, sahildeki mevcut demiryolu, tamamen bu şehrin kendi iç ulaşımında kullanılacak. Vızır vızır banliyö trenler işleyecek. Bu banliyö trenler, Gebze’den Adapazarı’na kadar, 42 Evler dahil her yerde duracak…”
Aman ne güzel.. Ne zaman?.. 
“-Allah bilir. Ben diyeyim 5 yıl, sen söyle 10 yıl .. Ama en geç 50 yıl içinde olacak..” 
Bu şehrin nüfusu 2 milyon olmuş.. Her yıl üzerine 40-50 bin kişi ekleniyor.. Biz 
7 kilometrelik tramvayı  en az 7 yıldır tartışıyoruz. 32 kilometrelik (Yarımca-Cengiz Topel)  raylı sistemi tartışıyoruz.
Elimizin altında demiryolu var. Tamam, ne yapıp ettiler, Pendik-Haydarpaşa arasını bitirdiler. Ama Pendik’e kadar var. Pendik’ten sonra Marmaray var.. Pendik-Adapazarı hattında banliyö trenler çalışsa, özellikle okulların, Üniversitelerin eğitimde olduğu dönemlerde ulaşım sorunu büyük ölçüde çözülecek.. Ama yok.. Beklememizi istiyorlar. Ne zaman kadar bekleyeceğiz?
“-Kuzey Marmara Otoyolu yapılacak. Bunun yanına yeni demiryolu döşenecek. Tren, 3 ncü Boğaz Köprüsünün üzerinden hiç durmadan geçecek. İşte o zaman, sahildeki demiryolu tamamen Kocaeli’nin kent içi ulaşımında, İstanbul-Adapazarı ulaşımında çalışan banliyö trenlere kalacak…”
İyi güzel de bu şehir tıkandı.. Karayolları yetmiyor.. Okullar açılınca her gün onbinlerce insan evleri ile okulları arasında gidip gelmek zorunda kalacak. Orada duruyor raylar.. Koyun 3-4 basit vagonlu trenler, herkes rahatlasın.. 
Hızlı Tren oldu. Ankara’ya, Eskişehir’e gitmek dert değil.. Ama Adapazarı’na, İstanbul’a gidemiyoruz. 
Bu yazı toplam 753 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
4 Yorum