• BIST 75.727
  • Euro 3,6641
  • Kocaeli 10 °C

İnsanlar ölüyor, nedenini bilmiyoruz

Belki gereğinden fazla kuruntulu ve şüphecisin diyebilirsiniz ama giderek daha gizemli bir şehir olmaya başladık diye düşünüyorum.

Çevremizde insanlar ölüyor. Evde, arabada, yolda genç-yaşlı insanlar hayatlarını kaybediyor. Bu insanların neden öldüğü, veya öldürülmüş olabilir mi çoğu zaman bilmiyoruz. Kocaeli Fuarı’nda geçen hafta gölet içinde cesedi bulunan Kadri Kıyışkan gibi. Allah rahmet eylesin, ailesine başsağlığı diliyorum. Amacım acılarını deşmek değil ama Kıyışkan’ın neden o gölet içinde olduğunu ve nasıl öldüğünü bilmek gerekmez mi?

Belediyeden emekli, belli ki aile bütçesine ek gelir olsun diye fuarda bir restoranda gece bekçiliği yapan 59 yaşında 4 çocuk babası Kıyışkan’ın cansız bedeni geçen perşembe günü gölet içinde çevrede dolaşanlar tarafından bulundu. Cenazesi sudan çıkarıldı, polis gerekli incelemeyi yaptı ve daha sonra toprağa verildi. Aradan 3 gün geçti. Cuma, cumartesi, pazar… Talihsiz adam o gölet içine nasıl girdi, düştü mü, atıldı mı, cinayet mi, kaza mı hala bilmiyoruz.

Kriminal inceleme yapan özel ekipler var dünyada. Bilim insanları saç teline konmuş toz taneciğinden, cesedin bütün hikayesini çıkarıyor, en son nerede dolaştığını buluyor. Kitaplar, filmler yazılıyor bu araştırmalarla ilgili. Biz ise merak etmiyoruz, neden demiyoruz. Belki bir rapor hazırlanıyor ama kimseye açıklamıyoruz. “Kader” diyerek geçiyor ve unutuyoruz.

Bu konunun üzerine gitmemin nedenini açıklayayım:

Kıyışkan’ın vefatıyla ilgili belki de en basit gibi gözüken bir iddia beni fazlasıyla tedirgin ediyor. Kocaeli Fuarı kentin nefes aldığı, her gün spor için ya da vakit geçirmek için yüzlerce ailenin gezip dolaştığı bir alan. Kıyışkan’ın fuar içindeki gölet içine kazayla düşüp, bataklığa saplandığı ve kurtulamadığı söyleniyor. Eğer bu doğruysa, o gölet etrafında her gün spor yapan yaşlılar, koşup oynayan çocuklar, hatta gençler için ciddi tehlike var demektir. Çevresinde hiçbir uyarı olmayan, koruyucu önlem alınmayan bu gölet herkes için ölüm tuzağı anlamına gelir. Gölet tabanı dev taraklarla zaman zaman taranıyor ve yosunlardan arındırılıyor. Bu işlem gölet tabanını bataklık haline getirmiş olabilir. Yetişkin bir insan kendini bu bataktan kurtaramamışsa, bir anlık dalgınlıkla çevresindeki çocukları da yutabilir.

Kıyışkan’ın ölüm nedeni açıklanana kadar veya gölet tabanıyla ilgili böyle bir tehlikenin olmadığı yönünde açıklama yapılana kadar, bu şüpheler ve korku devam edecektir.

Okul boyayan gençlik

Körfez Ülkü Ocakları gençlerinin Sevindikli Köyü'nde okul binasını boyadıklarıyla ilgili haberi tabi ki atlamadım. Haberi okur okumaz yerimden fırlamıştım, kutlamak bugüne kaldı. İşte siyasetle uğraşan gençler için örnek davranış budur. Halkçılık, milliyetçilik, topluma hizmet, doğru mesaj; kısacası içinde ne ararsanız var.

Haber arka sayfalarda, etekte küçücük yer almış. Aslında bu gençler de “televizyonda tartışma programı” meraklısı olsaydı okulu boyarken çağırırlardı haber kanallarını, her açıdan fotoğraflar, süslü beyanatlarla daha da genişletirlerdi haberi. Ama onlar sadece faaliyeti duyurmak için küçücük bir haber servis etmişler gazetelere. Yanlışı eleştirirken, doğruyu görmezden gelecek değiliz. Helal olsun Körfez Ülkü Ocakları’ndaki gençlere. Siyasetin içine giren gençlerde aradığımız doğru davranış işte budur, hepimize doğru örneği gösterip, toplumsal bir mesaj verdiğiniz için teşekkür ediyorum.

Yeni Müdürümüzden benim beklediklerim

Kocaeli Emniyet Müdürü Levent Yarımel’in polis başmüfettişliğine alınmasından sonra yerine atanan Batman eski İl Emniyet Müdürü Necati Denizci bu hafta içinde büyük ihtimalle göreve başlayacaktır. Denizci’ye yeni görevinde başarılar dilerken kendisinden benim de beklentilerim olacak:

1-) Herkes gibi benim de önceliğim trafik. Başta İzmit olmak üzere, ilçelerimizin tamamında trafik kurallarına uymayan, yasakları dinlemeyen ve bu nedenle hayatı hepimize zehir eden çok sayıda sürücü bulunuyor. Özellikle İzmit’te Turan Güneş ve Bağdat Caddeleri var ki; caddenin ortasına “Park etmek yasak” diye branda gerilmiş olsa da, sağlı sollu araç parkları yapılıyor. Dilerim kurallara uymayan sürücülere artık göz açtırılmaz.

2-) Okul çevrelerine ve Çocuk Parklarına yuvalanan, uyuşturucu satıcısı ve bunları kullanan serserilerin kökü kurutulsun.

3-) Halkla iç içe olmasını çarşıya, pazara daha çok çıkmasını diliyorum. Çok çalışıyorum mazeretini de kabul etmiyorum. Halk olarak Emniyet Müdürümüzün çevremizde olması bize güven veriyor.

4-) Bizim Kocaelispor taraftarları biraz çılgındır, aşırıya kaçtığı zamanlar da olur ama hepsi iyi insanlardır. Onları çok sevsin, anlayışla karşılasın. İsmetpaşa’da Kocaelispor taraftarlarına değil, rakip takım taraftarlarına deplasmana geldiklerini hissettirsin.

5-) Fetö/PDY operasyonları hakkında doğru ve açıklayıcı bilgileri, mümkün olan sınırları içinde zaman zaman kamuoyuna açıklasın.

6-) Konuşmaktan, dertleşmekten çekinmesin. Emniyet Teşkilatımız neler yapıyor, hangi olayların üzerine gidiliyor bu konularda ara sıra bilgi versin.

7-) En önemlisi sadece çevresini sarıp sarmalayanlara değil, herkese aynı mesafede olsun, eşit davransın.

Şimdilik bu kadar. Şu bir-iki hafta hoş geldin ziyaretleriyle geçsin, sonra bir değişim yaşanacak mı hep birlikte göreceğiz.