1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. İşte önemli projelerde son durum
İşte önemli projelerde son durum

İşte önemli projelerde son durum

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, "Teknolojiyi sadece tüketen değil aynı zamanda yüksek teknolojiyi üreten, bilgi ve iletişim teknolojileri alanında önemli sıçrama yapan ve otomobil alanında yerli markamızı Türkiye'de ve dünyada yoll

A+A-
Işık, yaptığı açıklamada, AK Parti iktidarında her alanda devrim niteliğinde hizmetler ve yatırımlar gerçekleştirildiğini belirterek, bakanlığı döneminde gerçekleştirilen ve önümüzdeki dönem gerçekleştirmeyi planladığı projeler hakkında bilgi verdi. Ar-Ge, yüksek teknoloji ve yerli üretime önem verdiklerini ve bu alanda çeşitli teşviklerle yatırımları desteklediklerini anlatan Işık, Bilişim Vadisi, yerli otomobil ve yerli uydu projelerinin Türkiye'yi 2023 hedeflerine taşıyacak önemli projeler olduğunu belirtti.
BİLİŞİM VADİSİ
Bakan Işık, Gebze'de temeli atılan 1,25 milyon metrekaresi Ar-Ge ofis alanı olmak üzere 3 milyon metrekarelik alana yayılan, çevresinde en büyük 500 sanayi şirketinden 87’sinin bulunduğu, 37 OSB, 14 üniversite, TÜBİTAK ve TSE gibi kurumların yer aldığı Türkiye’nin bilişim üssü Bilişim Vadisi'nin altyapı çalışmalarının tamamlanmasından sonra üst yapı inşaatı sürecinin başladığını anımsattı.
Bilişim teknolojilerine dayalı üretim yapmak isteyen tüm Ar-Ge firmalarının yer alacağı vadinin kuluçka merkezleri, uluslararası yenilik ve teknoloji transfer ofisleri ve prototip atölyeleri (Fab-Lab) ile bir cazibe merkezi haline geleceğini dile getiren Işık, şöyle devam etti:
"Bölge 3,5 saatlik bir uçuş mesafesi ile 25 trilyon dolar büyüklüğünde bir pazar hacmi ve 1,5 milyarlık bir nüfusa ulaşılabilmektedir. Lojistik açıdan etrafındaki havaalanları, hızlı tren, otoyol bağlantıları ve Körfez Geçişi ile önemli bir hinterlanda sahiptir. Türkiye’nin en büyük üretim havzası olan Kocaeli’de yer alan Bilişim Vadisi, start-up ya da spinn-off firmaları ile yeni iş modelleri ortaya çıkaracak iş melekleri ve risk sermayesi gibi girişimcilik ve inovasyona yönelik finansal araçların ülkemizde yaygınlaşmasına katkı sunacaktır. Dünyanın her yerinden teknolojiye yön veren firmalar, bilim insanları ve yenilikçi fikirler Bilişim Vadisi'nde bir araya gelerek Türkiye’nin inovasyonda marka ülkelerden biri olmasını sağlayacak."
YERLİ ELEKTRİKLİ ARAÇ GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ
Türkiye'yi 20 yıl içerisinde yüksek teknolojili ürün üreten ülkelerinden biri olmasını sağlayacak “Yerli Elektrikli Araç Geliştirilmesi Projesi” nin ilk adımının atıldığını kaydeden Işık, daha verimli ve çevreci bir teknolojiye sahip olan otomobili halkın kullanımına sunacaklarını söyledi.
Projenin TÜBİTAK liderliğinde yürütüldüğünü hatırlatan Işık, yerli elektrikli aracın tasarımı, geliştirilmesi, üretim altyapısının Türkiye’de kurulacağını, tedarik zinciri ve satış sonrası hizmet ağının oluşturulacağını ifade etti.
Bakan Işık, şunları kaydetti: "Bu kapsamda iki tip yerli araç geliştiriyoruz. Birincisi  “Menzili Artırılmış Elektrikli Araç", diğeri ise tamamen elektrikli araç. Bu proje ile fikri mülkiyet hakları Türkiye’ye ait küresel ölçekte pazarlanabilir Türk markalı elektrikli araçlar geliştirilmiş olacaktır. TÜBİTAK, elektrikli araç teknolojilerinde önde gelen uluslararası bir şirketle işbirliği anlaşması imzalamıştır. Önümüzdeki süreçte Ağustos 2015’te ilk prototip aracımız gelecek olup ilk test filosu ise 2016 yılında geliştirilecektir. En güçlü sektörlerimizden olan otomotiv sektörümüz böylece stratejik bir konuma erişecektir. 2020 yılında seri üretime geçmesini planladığımız projede modern, yüksek performanslı ve yüksek güvenlik seviyesine sahip bir araç üretilecektir. Ayrıca TÜBİTAK bünyesinde bir otomobil mükemmeliyet merkezi oluşturuyoruz."
UYDU PROJELERİ
Türkiye'nin yüksek çözünürlüklü yerli keşif uydusu "GÖKTÜRK-2"yi TÜBİTAK UZAY ve TUSAŞ iş ortaklığı ile yüksek yerlilik oranıyla ürettiklerini anımsatan Bakan Işık, uydunun dünyanın her noktasından 2,5 metre çözünürlükte görüntü alabildiğini belirtti.
"Hava Kuvvetleri Komutanlığımıza teslim ettiğimiz uydu bizim için göklerdeki en büyük gururlarımızdan birisidir" diyen Işık, bir diğer başarıyla bitirilen proje olan RASAT Gözlem Uydusunun, Türkiye’nin BiLSAT uydusundan sonra sahip olduğu ikinci uzaktan algılama uydusu olduğunu vurguladı.
Türkiye’de tasarlanıp üretilen ilk yer gözlem uydusu olan RASAT'ın, yüksek çözünürlüklü optik görüntüleme sistemine ve Türk mühendislerce tasarlanıp geliştirilen yeni modüllere sahip olduğuna dikkati çeken Işık, "Bu dev iki proje ile kazandığımız tecrübe ve birikim ile şimdi de tamamen milli imkanlarla gerçekleştirilecek ilk haberleşme uydusu TÜRKSAT 6A’yı yapıyoruz. Aralık ayında başlatılan ve 60 aylık süre sonunda, yani 2020 yılında fırlatılacak olan TÜRKSAT 6A uydusunu, TÜBİTAK UZAY önderliğinde TUSAŞ, ASELSAN, C2TECH ve diğer yerli sanayi kuruluşlarımız ve üniversitelerimiz yapacak" şeklinde konuştu.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Asya kıtasının büyük bir bölümüne hizmet verecek uydunun, daha sonra üretilecek milli haberleşme uydularının alt yapısını oluşturacağını kaydetti.
YENİ ÜRETİM BÖLGELERİ
Yeni Türkiye’nin üretim hacmi ve kalitesinde hızla ilerlemesi için ülke genelinde yeni üretim bölgeleri oluşturduklarını anlatan Işık, 4 yeni büyük üretim bölgesi oluşturma çalışmalarının hızla ilerlediğini belirtti.
Yüksek katma değer sunan ve yüksek teknolojili üretim havzaları olacak bu bölgelere büyük önem verdiklerini, buraların da OSB’lerdeki gibi alt bölge teşvikinden yararlanmasını sağlayacaklarını ifade eden Bakan Işık, şu değerlendirmelerde bulundu: 
"Doğu Marmara Bölgesi’nin otomotiv ve otomotiv yan sanayi sektörlerindeki potansiyelinin değerlendirilmesinde büyük önem arz edecek Karasu Otomotiv İhtisas Endüstri Bölgesini 11 Nisan 2015’te kurduk. Bu bölgede yerli araçların üretimine yönelik yatırımlar başta olmak üzere elektrikli/hibrit araçların üretimi ve motor gibi katma değeri yüksek parçaların üretimine ilişkin yatırımlara öncelikli olarak yer verilecek. Bölgede halihazırda üretilen demir çeliğin ham madde olarak kullanılabildiği sektörler ve vasıflı (paslanmaz, alaşımlı) çelik üretimini gerçekleştiren katma değeri yüksek, orta ve yüksek teknoloji yoğunluklu sektörlere öncelikli olarak yer verilecek Filyos Endüstri Bölgesi 1 Mayıs 2015 tarihinde kuruldu. Bu bölge Türkiye’nin en büyük liman projesinin bulunması, geniş hinterlanda sahip olması, lojistik üs olma imkanı açısından yerli ve yabancı yatırımcılar için önemli bir yatırım alanıdır."
Toplam 3 bin megavat kurulu güce sahip güneş enerjisi santralleri kurulabilecek Karapınar Enerji İhtisas Endüstri Bölgesi için 2015 yılında yer tahsisi yapılmaya başlanacağını dile getiren Işık, bu bölgenin hayata geçmesiyle hem Konya’nın güneş enerjisi potansiyelinin değerlendirileceğini hem de cari açığın ana sebebi olarak gösterilen enerjide dışa bağımlılığın azaltılacağını kaydetti.
Işık, bir diğer önemli üretim bölgesi olan Ceyhan Enerji İhtisas Endüstri Bölgesi'nin ise Ortadoğu petrol ve doğalgaz rezervlerinin, uluslararası enerji boru hatları ve İskenderun limanına olan yakınlığı ile enerji sektörü için önemli bir yatırım alanı olacağını ifade etti.
ÇİP FABRİKASI
Teknolojinin hızla değiştiği ve eskidiği dünyada, teknolojik yetenek ve kapasitede önde olan ülkelerden olmanın en büyük şartlarından birisinin de çip üretme kapasitesine kavuşmak olduğunu vurgulayan Işık, dünyada sayılı ülkenin sahip olduğu bu yetenek için Türkiye'nin de hazırlandığını belirtti.
Halihazırda TÜBİTAK laboratuvarlarında çip üretildiğini ancak tüm sektörlerin ihtiyaçlarına cevap verebilecek büyüklükte seri üretim altyapısına ihtiyaç olduğunu dile getiren Bakan Işık, "Büyüyen Türkiye’nin geleceğe yönelik en büyük ihtiyaçlarından biri olan seri çip üretimini bu fabrikada sağlayacağız" dedi.
Türkiye’de savunma sanayi projelerinin güvenilirliği ve sektörün hızlı gelişmesi için TÜBİTAK öncülüğünde savunma sanayi şirketlerinin de ortak olduğu, Türkiye’nin ilk büyük ölçekli seri üretim kapasitesine sahip silisyum temelli çip fabrikasının kurulması çalışmalarını başlattıklarını anlatan Işık, "Bu kapsamda Gebze’de bulunan bilişim vadisi ve TÜBİTAK kampüsüne yakın bir noktada çip fabrikası kurulmasına ait kararı 4 Nisan 2015 tarihinde TÜBİTAK Bilim Kurulunda aldık. Yeni dönemde belirlediğimiz yol haritasındaki diğer aşamaları hızla gerçekleştireceğiz" diye konuştu.
OTOMOTİV TEST MERKEZİ 
 Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, sanayide önemli yer tutan otomotiv sektörünün ihtiyacı olan otomotiv test merkezinin Bursa’da kurulmasına yönelik çalışmaların devam ettiğini belirterek, otomotiv test merkezinde otomotiv sektörü için homologasyon ve Ar-Ge hizmetleri verilmesini planladıklarını kaydetti.
Proje kapsamında test pistleri, teknopark, laboratuvarlar gibi otomotiv sektörü için önemli teknik altyapı yatırımları yapılacağını aktaran Işık, ayrıca otomotiv sektörünün etkilediği tüm alanlara  hizmet vererek nitelikli personel yetişmesine destek olunacağını ifade etti.
Bakan Işık, şunları kaydetti: "Söz konusu test merkezi tamamlandığında tip onay testleri, otomotiv yan sanayinin ihtiyacı olan Ar-Ge testleri, trafik güvenliği, çarpışma, akıllı ulaşım sistemlerinin testleri, ayanım parkurları ve ömür testleri, elektrikli araç geliştirilmesi, savunma sanayinin ihtiyacının sertifikasyon ve kabul testleri, yerli araç üretimine katkıda bulunacak testlerin yapılması sağlanacak, yerli motor (elektrikli, içten yanmalı) test ve sertifikasyonu yapılabilecek, gelecekte kullanılacak standartların kriterlerini belirlemek için yapılacak mühendislik faaliyetleri ve testler gerçekleştirilecek."
Bu haber toplam 867 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum