1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. İşte stresle baş etmek için ilginç yöntemler
İşte stresle baş etmek için ilginç yöntemler

İşte stresle baş etmek için ilginç yöntemler

Elleri ılık suyun içinde yıkamanın, kereviz sapı çiğnemenin ve hatta dudak kremi sürmenin stresi alt edeceğini biliyor muyduz?

A+A-
Modern yaşam beraberinde fiziksel ve duygusal şiddeti de getiriyor. Kimi zaman bir melodi mırıldanmak bile stresi kontrol almanıza yardımcı olur. Beslenme uzmanı Charlotte Watt, stresi yok etmek için ilginç yöntemler öneriyor. 
Para endişesi, iş problemleri, aile sorumlulukları ve sorunları derken; hayat bizi strese sokan tüm unsurları sunuyor. Bir mola verip bunlara 'dur' diyebilirsiniz.
Bir melodi mırıldanın: Mutlu insanların bir melodi mırıldandığını dikkat ediyor musunuz? Adeta durdukları yerden dans ediyor gibiler... Bir şarkıya vokal yapmak, kan akışınızın üzerinde büyük bir etki yapar ve sizi pozitifleştirir.
Çirkin ol!: Hep çocukken çirkin ol denir ya... İşte bunu uygulamanın tam zamanı! Stres yüzünden dişler gıcırdamaya ve baş ağrısı etkisini göndermeye başlar... O halde yapmanız gereken yüz kaslarını harekete geçirmek ve diğer stres belirtilerini yok etmek...
Kereviz sapı çiğneyin: Araştırmalar kereviz sapı çiğnemenin vücuttaki kortizol seviyesini artırdığını gösteriyor. Stresten kilitlenen çeneyi de harekete geçirmiş oluyorsunuz. Sinir sistemine de pozitif enerjiler gönderiyorsunuz.
Karalayın: Elinizin altındaki ilk kağıda saçma sapan şeyler çizin! Ne olduğu önemli değil...Stres mantığın baskın olduğu beynin sol kısmıyla , duyguların hüküm sürdüğü beynin sağ tarafıyla çatışmaya yol açıyor. Böylece düşünme, yaratma ve refleks gösterme yeteneklerine de engel oluyor. Böyle durumlarda boş bir oda bulun ve bir şeyler çizin.
Gözlerinizi ovuşturun: Burnunuzun gözlerinizle birleştiği üst kısma baskı yapın... Daha sonra bunu masajlarla destekleyin. Gözlerinizi ovalayın, derin bir nefes alın. Yüzünüze yapacağınız küçük masajlar, tüm bedeninizde dalgalanma etkisi yaratacak.
Dudağınıza merhem sürün: İnsanlar strese girdiğinde dudaklarını soymaya veya yemeye başlar... Bunun için dudaklarınıza merhem sürmek, sizi durduracaktır. Dudaklarınıza dokunmak sinirlerinizin kontrol altına girmesini sağlayacak ve kendinizi kontrol etmenizi kolaylaştıracak.
Salata yiyin: Stres anında saldıracağınız fast food veyua abur cuburlar size geçici bir etki yaratsa da daha sonra yeme pişmanlığı doyacaksınız. Kendinize içine balık veya tavuk ve sebzeler koyacağınız bir salata yapın. Uzun uzun çiğneyerek yiyin.
Ayakkabılarınızı çıkarın: Ayakkabılarınızı çıkararak, ayaklarınızı uzatın. Böylece iskelet sisteminizde rahatlama olacak ve gevşeyeceksiniz.
Kendinize sarılın: Kendinin değerli olduğunu hep hatırlamalısın... Kendini sev... Gerçekten iyi hissedeceksin..
Bu haber toplam 332 defa okunmuştur
Etiketler :
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.