1. HABERLER

  2. SİYASET

  3. İzmir'in simge mekanı teleferik 2007'de kapatıldı 4 yıldır çalışmıyor
İzmir'in simge mekanı teleferik 2007'de kapatıldı 4 yıldır çalışmıyor

İzmir'in simge mekanı teleferik 2007'de kapatıldı 4 yıldır çalışmıyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı yılan hikayesine dönen, şehrin simge yapısı Balçova Teleferik Tesisleri dört yıldır ihaleye çıkmayı bekliyor. 33 yıl önce kurulan ve yılda 300

A+A-

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı yılan hikayesine dönen, şehrin simge yapısı Balçova Teleferik Tesisleri dört yıldır ihaleye çıkmayı bekliyor. 33 yıl önce kurulan ve yılda 300 bin kişiye hizmet veren teleferik, can güvenliğini tehlikeye atacak kadar yıprandığı için bakım onarım yapılması amacıyla 5 Kasım 2007'de kapatıldı. Makine Mühendisleri Odası İzmir Şubesi tarafından yapılan incelemede çelik halatların 29 milimetre kalınlıktan 26 milimetreye kadar inceldiği tespit edildi. Bunun üzerine Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, hattı işleten Grand Plaza şirketine talimat vererek tesisin faaliyetinin durdurulmasını istedi. Tesisleri yapan THB isimli Alman firmasının kapandığı, bu yüzden yenileme için gereken parçaların piyasada bulunmadığı belirlendi. Yeni yapılacak tesisin AB standartına uygun olması için bir komisyon oluşturularak araştırma yapıldı. Komisyon, dört kişilik yolcu kabinlerinin sekiz kişilik olması, saatte 400 kişi olan iniş çıkış taşıma kapasitesinin 2 bin 400, 300 bin kişilik yıllık kapasiteninse 600 bine çıkarılmasını hedefledi. Yaklaşık 3 yıl süren araştırma ve hazırlıkların tamamlanmasından sonra yeni bir ihaleye çıkılmasına karar verildi.

Belediye Etüd ve Projeler Dairesi Başkanlığı Yapım İhaleleri Şube Müdürlüğü, teleferiğin yenilenmesi için 7 Ocak 2010 tarihinde ihale açtı. Yatay 792,43 metre uzunluktaki hattın yenilenmesi için 460 gün süre tanındı. İhaleye Alman Leitner A. G/SpA, Avusturyalı Doppelmayr Seilbahnen ve Türk STM-Yapıkur ortaklığı katıldı. Dört aşamalı ihalenin birinci aşamasında firmaların ön yeterliliği değerlendirildi, ikinci aşamada proje hazırlıkları incelendi, üçüncü aşamada projenin teknik yeterliliğinin incelenmesinin ardından dördüncü aşamada malî teklifler alındı. İlk tekliflerin yüksek olması üzerine firmalardan son teklifleri istendi. İlk oturumda 13 milyon 417 bin 680 lirayla en yüksek teklifi veren Leitner A. G/SpA, 6 milyon 679 bin liraya düşürdü. STM-Yapıkur, ilk oturumdaki 10 milyon 605 bin liralık teklifini 6 milyon 680 bin, Doppelmayr Seilbahnen ise 8 milyon 150 bin liralık ilk teklifini 6 milyon 950 bin liraya indirdi. İhale komisyonu, işi Alman firmasına verdi ancak itiraz eden STM-Yapıkur, konuyu Kamu İhale Kurumu (KİK)'na götürdü. KİK, ihalede geçerli kaidelere belediye ve yabancı firmaların uymadığı gerekçesiyle itirazı haklı bularak iki yabancı firmayı eledi. Bunun üzerine belediye, İzmirli STM-Yapıkur'un kazandığı ihaleyi, eksik evrak verildiği gerekçesiyle iptal etti. Firma konuyu mahkemeye taşırken İzmirlilerin 4 yıllık bekleyişleri hüsranla sonuçlandı.

Kendilerine haksızlık yapıldığı iddia eden STM Sistem Teleferik A. Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Yılmaz, 250 çalışanı olan firmasını, sırf bu yüzden Manisa'ya taşıma kararı aldığını söyledi. Yılmaz, 14 ay süren ve sonuçlanamayan ihalenin, başından sonuna kadar fiyasko olduğunu öne sürerek Sayıştay müfettişlerince inceleme yapılmasını istedi. Belediye yetkililerinin bu konudaki sorulara sessiz kalmasına karşılık Yılmaz, "Dosyalar incelensin. Gerçekten kanuna uymuşlar mı, uymamışlar mı? Belediyenin iş bilmezliği yüzünden maalesef İzmir dört yıl kaybetti." dedi.

Bu haber toplam 1581 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.