1. HABERLER

  2. PERDE ARKASI

  3. İzmit Körfezi’ndeki canlı bomba ne olacak?
İzmit Körfezi’ndeki canlı bomba ne olacak?

İzmit Körfezi’ndeki canlı bomba ne olacak?

Geçen çarşamba günü gazetemizde “Canlı bombadan ucuz kurtulduk” başlıklı bir haber vardı. Yarımca açıklarında demirli bulunan, mahkemenin ihtiyati tedbir kararı olduğu için motorları da sökü

A+A-

Geçen çarşamba günü gazetemizde “Canlı bombadan ucuz kurtulduk” başlıklı bir haber vardı. Yarımca açıklarında demirli bulunan, mahkemenin ihtiyati tedbir kararı olduğu için motorları da sökülün LPG yüklü tanker, 28 Ekim Perşembe gecesi patlayan şiddetli fırtınada zincirinden kurtulmuş, körfezde serseri mayın gibi sürüklenerek Ulaşlı açıklarına kadar gelmişti. Mucize eseri hiçbir yere çarpmamıştı.

LPG yüklü hayalet geminin bu ilk vukuatı da değil. Daha önce de yine aynı şekilde zincirinden kurtulmuş Tüpraş iskelesine çarpmasına ramak kala, müdahale edilmişti.

Bu gemide tam 1. 852 ton likit petrol gazı(LPG), yani tüp gaz bulunuyor.

Geminin öyküsünü kısaca anlatmak istiyorum:

Duran Maritime Corp. adlı şirkete kayıtlı Panama bandıralı “LPG/C Chernomores” adlı gemi, 2007 yılı Temmuz ayında Ukranya’dan yüklediği 1. 850 ton LPG’yi Türkiye’ye getirmek üzere yola çıktı. Ukrayna’dan hareket ettikten bir hafta sonra Türkiye karasularına giren geminin kaptanı Victor Rudhnev, İzmit Körfezi’ne girince Derince Limanı’na yanaştı. Kaptan Rudhnev gümrükçülere LPG’nin 858 tonunu Gören Petrol’e ait tesislere indireceğini, kalan 994 ton LPG’nin ise Gürcistan’a gönderileceğini söylüyordu. LPG boşaltılması yasak olan limana yanaşan geminin kaptanının gösterdiği belgeleri inceleyen ekipler, geminin yanlış limana yanaştığını, LPG nakliyesinin Gebze Petrokimya Ürünleri İhtisas Gümrüğü ile Yarımca Gümrük Müdürlüğünden yapıldığını söylediler.

Gemi kaptanı bir anda paniğe kapıldı. İthalatçı firmanın talimatını uyguladığını söyledi. Bu durumdan şüphelenen yetkililer, gemideki LPG’nin sahte belgelerle Türkiye’ye sokulmak istendiğini belirlediler. Çalışmalar sürdüğü sırada kaptan kayıplara karışırken, parasını alamayan Türk mürettebat da zaten işi bırakmıştı.

Müfettişlerin hazırladığı 7 Nisan 2008 tarihli raporda, kaçakçılığa 2 Türk şirketinin aracı olduğu vurgulandı. Yaklaşık 2 milyon dolar değerindeki LPG’nin Türkiye’ye getirilmesini sağlayan 2 şirketin yöneticileri Faruk I. ile Murat H.’nin “Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu’na muhalefet” ve “Evrakta sahtecilik” suçlarından 10’ar yıla kadar hapisle yargılanmaları istendi. Rapor, Cumhuriyet Savcılığı ile EPDK’ya gönderildi. Kocaeli 1. Ağır Ceza Mahkemesinde açılan dava bir süre önce sonuçlandı. Ancak davanın bir de Yargıtay aşaması bulunuyor. Bu nedenle motoru sökülmüş durumdaki Chernomores adlı gemi için bir şey yapılamıyor.

Yaklaşık 2 bin ton LPG yüklü tanker, 2007 yılının Eylül ayında çıkan fırtına nedeniyle Tüpraş iskelesine doğru sürüklenmiş ve çarpışma son anda yapılan müdahaleyle engellenmişti. 28 Ekim Perşembe gecesi benzeri bir tehlike daha yaşandı ve ucuz atlatıldı.

İzmit Körfezi’nde bir canlı bomba dolaşıyor ve ne yazık ki kimse bu duruma müdahale edemiyor.

Ne garip değil mi?

Bu haber toplam 1238 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.