1. HABERLER

  2. SİYASET

  3. Kamu denetçiliği şikayet kabulüne başladı
Kamu denetçiliği şikayet kabulüne başladı

Kamu denetçiliği şikayet kabulüne başladı

Başbakanlık Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) bugünden itibaren vatandaşların şikayet taleplerini almaya başladı. KDK, idarenin işleyişiyle ilgili şikâyet, idarenin her türlü eylem ve işlemler ile tutum ve

A+A-

Başbakanlık Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) bugünden itibaren vatandaşların şikayet taleplerini almaya başladı. KDK, idarenin işleyişiyle ilgili şikâyet, idarenin her türlü eylem ve işlemler ile tutum ve davranışlarını, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevli olacak.

HER TÜRLÜ ŞİKAYET İÇİN BAŞVURULABİLECEK

Kamu Denetçisi Serpil Çakın, KDK’nın TBMM adına denetin yapacağını söyledi. KDK’nın bir başdenetçi ve sektörel bazda dağılmış 5 denetçiden oluştuğu bilgisini veren Çakın, “Denetçiler gelen şikâyetler hakkında incele yapacaklar. KDK bütün vatandaşların şikâyetlerini alabilecek. Vatandaşlarımız kamu kurumlarından, yerel idarelerden, meslek kuruluşlarından ve kamu hizmeti yürüten hukuki tüzel kişilerden her türlü şikâyeti bu kuruma iletebilecekler.” dedi.

BAZI ALANLARDA SINIRLANDIRMA BULUNUYOR

Çakın, KDK’nın bazı alanlarda sınırlandırma uyguladığını belirterek “Bu alanlar Türk Silahlı Kuvvetleri’nin askeri nitelikteki faaliyetleri, yasama organının işlemleri, yargı organlarının yargı yetkisini kullandığı alanlar ve Cumhurbaşkanı’nın bir takım işlemleridir.” ifadelerini kullandı.

Vatandaşlar özellikle kamu kuruluşlarında yasaların uygulanmamasından ya da hakkaniyete uygun olmayan her türlü şikâyetleri için KDK’ya ücretsiz şekilde başvurabileceklerini aktaran Çakın, “Başvurular posta, faksla ve kurumun internet sitesinde başvurabilirler. Kurumun internet sitesi üzerinden hazırlanmış olan formları doldurabilirler. Bulundukları ilçelerde kaymakamlıklara ve valiliklere gidebilirler. Gerekli bilgileri içermek kaydıyla kendilerinin dolduracakları bir dilekçe ile de başvurabilirler.” şeklinde konuştu.

“İDARELER KARARLARA UYMAK ZORUNDALAR”

Vatandaşların idarelerin tutum ve davranışları içinde başvurabileceklerini vurgulayan Çakın açıklamasını şöyle tamamladı: “Vatandaşların daha önce idareye başvurmuş olması gibi bir koşulumuz var. İdarenin yapılan işlemi düzeltmek anlamında idareye başvurup yaptıktan sonra KDK’ya başvurabilecekler. Ayrıca vatandaşlar idarelerin tutum ve davranışları içinde başvurabilirler. Vatandaşlar gittikleri kamu kurumlarında karşılaştıkları kötü muamele söz konusu olduğunda direkt bize başvurabilirler. Kurum o idareden bilgi ve belge isteye bilecek tanık dinleyebilecek ve tavsiye niteliğinde kararlar alıp kurumlara iletilebilecek. İdareler bu karalara uymakla yükümlüdür. Kurumlar kararlara uymadığı takdirde30 gün içinde haklı bir gerekçe açıklamak zorundalar. Kadın hakları, çocuk hakları, insan hakları, temel hak ve özgürlükler konularında herhangi bir menfaat ihlali aranmaksızın başvuru yapabilirler.”

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.