1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. “Kapıya gelen satıcıya itibar etmeyin”
“Kapıya gelen satıcıya itibar etmeyin”

“Kapıya gelen satıcıya itibar etmeyin”

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı ve Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) işbirliği ile düzenlenen tüketici hakları semineri İzmit Endüstri

A+A-

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı ve Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) işbirliği ile düzenlenen tüketici hakları semineri İzmit Endüstri Meslek Lisesi’nde gerçekleştirildi. 15-21 Mart tarihleri arasında kutlanan Tüketici Hakları Haftası dolayısıyla gerçekleştirilen programa TÜKODER Genel Sekreteri Halil Çamalan konuşmacı olarak katıldı. İzmit Endüstri Meslek Lisesi öğrencilerinin büyük ilgi gösterdiği programda kapıdan satıştan cep telefonlarına kadar birçok konu gündeme geldi.

Büyükşehir’in çalışmaları takdire şayan

Tüketicilerin bilinçli olması gerektiğini söyleyen TÜKODER Genel Sekreteri Halil Çamalan, “Tüketici hakları 1930’lu yıllardan itibaren gündeme geldi. Fahiş et fiyatlarını protesto eden ev kadınları örgütlenerek başlattığı bu mücadele günümüzde önemli bir noktaya geldi. Sadece TÜKODER olarak bizim 25 bin civarında üyemiz var. Ancak alınacak daha çok yol var. Hala haklarını bilmeyen milyonlarca insanımız var. Hem sivil toplum kuruluşlarının hem de kamunun üzerine büyük görevler düşüyor. Bu bakımdan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmaları takdire şayandır” şeklinde konuştu.

Kapıdan satışlar konusuna değinen Çamalan,”Öncelikle bizim tavsiyemiz hiç kimsenin kapıdan satışlara itibar etmemesidir. Ancak böyle bir şey söz konusu olursa mutlaka satış sözleşmesi ve garanti belgesi alınmalıdır. Ürün istenilen özellikte değilse ya da herhangi bir şekilde ürünü iade etmek istiyorsanız 7 gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeksizin ürünü geri verebilirsiniz.  Ancak satış sözleşmesi ve garanti belgesi olmadan bunu gerçekleştirmek mümkün değildir” ifadelerini kullandı.

Tarifeler kontrol edilmeli

Cep telefonu ve GSM operatörleri konularında da görüşlerini belirten TÜKODER Genel Sekreteri Çamalan, “GSM operatörlerine kesinlikle güvenilmemeli. Operatör tarifeleri birkaç günde bir kontrol edilmeli. Kampanyalı tarifeden yararlandığını düşünen vatandaşlar ay sonunda yüklü faturalarla karşılaşabiliyorlar” dedi.

Programın sonunda öğrencilere Büyükşehir tarafından hazırlanan tüketici hakları konusunda bilgilerin yer aldığı kitapçık ve broşürler verildi.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.