1. YAZARLAR

  2. İsmet ÇİĞİT

  3. Karacan: “İşçimizi ezdirmeyiz”
İsmet ÇİĞİT

İsmet ÇİĞİT

Yazarın Tüm Yazıları >

Karacan: “İşçimizi ezdirmeyiz”

A+A-

Lastik-İş bir kez daha çok zorlu bir pazarlık için, lastik fabrikaları işverenleri ile masaya oturdu. Geçen gün bu konuda bir yazı yazmış, Lastik-İş Sendikasının başka palavra sendikalar gibi pazarlık masasına afaki taleplerle oturup, enflasyonun altında orunlara imza atan sendikalardan olmadığını, bu defa da masaya yüzde 16 gibi makul bir teklifle geldiğini anlatmaya çalışmıştım.

Lastik-İş Genel Başkanı, değerli dost Abdullah Karacan aradı. Uzun uzun lastik işçilerinin Doğu Avrupa’daki lastik işçilerinden çok daha iyi ücret aldığını, yüzde 16 zam talebinin gerçekçi olduğunu, bu dönemde de işveren diretse bile kazanılmış haklardan taviz verilmeyeceğini söyledi. Karacan, “Biz gücümüzü üretimden alıyoruz. Biz gücümüzü, üyelerimizin sendikaya olan inancı ve desteğinden alıyoruz” dedi.

Lastik sektöründe işçilik maliyetlerinin yükselmesi nedeniyle Avrupa’daki büyük fabrikaların kapandığını, bu fabrikaların Doğu Avrupa ülkelerine taşındığını söyleyen Karacan, Türkiye’deki lastik işçilerinin ücret adaleti konusunda lider durumda olduğundan söz etti. “10 milyonu aşkın işsizin bulunduğu bir ülkede, eşit işe eşit ücret politikasını sürdürebilmek bile başlı başına büyük bir başarıdır” dedi.

Türkiye’de taşeron işçilerin asıl kadrolara alınması konusunda ilk adımı kendilerinin attığını da anlatan Karacan, “Bir işçinin maliyeti işverene 38 bin Dolar’a ulaştı. Bütün çalışanların bireysel emeklilik hakkının bulunduğu yegane sektör de biziz” dedi.

Karacan, bu pazarlık döneminin zor geçeceğini öngörüyor. Talep ettikleri zam oranının küçümsenemeyeceğini belirterek, “Biz asgari ücretin üzerine yüzde 16 istemiyoruz. Mevcut ücretin üzerine yüzde 16 istiyoruz” dedi. Lastik-İş Genel Başkanı, her zaman olduğu gibi bu pazarlık döneminde de hem işçilerin, hem kent kamuoyunun sendikanın yanında olmasını istedi, “Lastik işçisinin hak ettiği ücreti alması, bu kent ekonomisi açısından da son derece önemlidir” şeklinde konuştu. Brisa, Goodyear ve Pirelli’de, gerçekten çok zor bir toplu pazarlık dönemi başladı. Lastik-İş Genel Başkanı Karacan’a bu dönemde de gereken desteği hepimizin vermesi gerekiyor. Karacan, üyelerinin menfaatlerini ön planda düşünürken, fabrikaların durumunu da çok iyi değerlendirebilecek bir konumda.

Zaten gücünün büyük bölümünü de bu adaletli yaklaşımından alıyor.

42 Evler yaya üst geçidi için ihale

Büyükşehir Belediyesi, özellikle D-100 karayolu İzmit geçişinde gerekli yerlere yaya köprülerini yaptı. Hoş, kiminin asansörü çalışmıyor, kiminin yürüyen merdivenleri sık sık arızalanıyor ama, yine de yayaların güvenliği sağlanırken, D-100’deki araç trafiği de kesintisiz akabiliyor.

D-100 üzerinde İzmit 42 Evler bölgesinde bir yaya üst geçidi var. Çok eski. Hiç yakışmıyor. Valilik binasının bu bölgeye gelmesi, Kapalı Pazar Yerinin bu bölgede yapılıyor olması da 42 Evler’deki üst geçidin önemini arttırıyor. Aylar önce bu bölgede ölçme çalışmaları başlamış, yeni yaya üst geçidi için umutlanmıştık. Mevcut, çok eski, çok kullanışsız yaya köprüsüne geçenlerde hızla giderken damperi açılan bir kamyon da çarpmış, hasar vermişti.

Nihayet yeni üst geçit için Büyükşehir ihaleye çıktı.255 ton metal malzeme kullanılarak inşa edilecek yeni yaya üst geçidinin ihalesi 5 Şubat’ta yapılacak ve işi üstlenen müteahhide 150 gün süre verilecek. Yeni üst geçit yürüyen merdivenli mi, asansörlü mü, yoksa sadece

merdivenli mi olacak, bu konuda bir bilgi yok henüz. Büyükşehir’in biran önce Yenidoğan’daki Çetin Emeç yaya üst geçidini de yenilemesi lazım. Umarım, bu üst geçit de 2019’un sonrasına bırakılmadan, bu hizmet hamlesi sırasında tamamlanır.

MİA işini bir türlü halledemediler

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, birkaç yıl önce MİA (Merkezi İş Alanı) projesini ortaya attı. İzmit Sanayi Sitesi’ni de içine alan, Eski Gölcük Yolu ile Yeni Gölcük Yolu arasındaki bölgede çok katlı yapılaşmaya izin veren, bence çok önemli bir projeydi.

İzmit’in içinde artık çok katlı bina yapılması mümkün değil. Ama hala büyük bölümü boş olan MİA alanı için çok katlı yapılar mümkün. Otel olabilir, hastane olabilir, büyük firmaların genel merkezleri olabilir. Zaten İzmit’teki böyle dikine mimarinin uygulanabileceği bir alana da ihtiyaç var.

Ancak yıllardır bu MİA projesinin içi bir türlü doldurulamadı. Uygulama fiilen başlamadı. Bu durum da hem istismara neden oluyor, hem büyük yatırımları geciktiriyor.

Şimdi kentin önünde bir Real’in yerine yapılacak proje konusu var. Real alanı da MİA alanı içinde. Yani çok katlı yapıya müsait. Ancak, bu alan için 1.5 emsal veriliyor. Yani, buraya inşaat yapmaya kalksanız neredeyse tek katlı bina yapmak zorundasınız.

Samimiyetimle belirtmek isterim. Haldız Grup’un Real alanı için Büyükşehir’den haksız, torpilli hiçbir talebi yok. Zaten AVM bulunan bir alana, yeni ve çok daha şık AVM yapılacak. Proje mükemmel. Yer altı otoparkı var. Ama İzmit Belediyesi nedendir bilinmez, bu işe engel olmanın ve siyasi polemik konusu yapmanın peşinde. Yazık günah. O alana yapılacak yatırım İzmit’e yapılacak yatırım. Bir ara Perşembe Pazarı alanına 41 katlı gökdelenden söz edenlerin bugün Real alanına 3 katlı bina izni vermemesi de son derece abes.

Bu yazı toplam 2279 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.
11 Yorum