1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. Kışın kilo almamak için bu önerileri dinleyin
Kışın kilo almamak için bu önerileri dinleyin

Kışın kilo almamak için bu önerileri dinleyin

Kış mevsiminde tüketimi artan kuru baklagillerin posa bakımından zengin olduğunu bildiren beslenme uzmanları, B grubu vitaminleri içeren bu gıdaların bağışıklık sisteminin gelişmesine katkı

A+A-

Kış mevsiminde tüketimi artan kuru baklagillerin posa bakımından zengin olduğunu bildiren beslenme uzmanları, B grubu vitaminleri içeren bu gıdaların bağışıklık sisteminin gelişmesine katkı sağladığı belirtildi. Konya Özel Selçuklu Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Nergiz, bu sebeple haftada en az 1-2 kez kuru baklagiller tüketilmesine dikkat edilmesini tavsiye etti.

Diyet Uzmanı Tuba Nergiz, istenmeyen kilolara ve kış hastalıklarına karşı korunmak için uzun süreli açlıktan sakınılmasını tavsiye etti.

3 ana öğünün yanında ara öğünler de yapmayı ihmal etmemek gerektiğini söyleyen Nergiz, D vitamininin en iyi kaynağı olan güneşin kışın neredeyse kaybolduğunu ancak bunun mucizevi besin balıkla telafi edilebileceğini ifade etti.

Balığın D vitamini yönünden zengin olduğuna işaret eden Nergiz, "Bu sebeple bağışıklık sistemine olumlu etkisi olan omega-3 içeren balık, en azından haftada 1-2 kez tüketilmeye çalışılmalıdır. Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler; antioksidan besinler olarak da adlandırdığımız karotenler, A, C, E vitaminleri, koenzim Q, selenyum, demir, bakırdan zengin olan besinlerdir. Bunlar; üzümsü meyveler (böğürtlen, ahududu gibi) lahana, brokoli, soğan, sarımsak, pırasa, domates, kereviz, karnabahar, üzüm, kivi, portakal, mandalina, çilek, kiraz, ananas, yaban mersini gibi meyve - sebzeler ve kuruyemişlerdir. Yani bu mevsimlerde bol sebze, meyve ve yeterli miktarda kuruyemiş tüketilmelidir. Kuruyemiş tüketimi kesinlikle abartılmamalıdır. Çünkü yağ içeriği yüksek olduğu için kuruyemişler fazla kiloya sebep olur."

Kış mevsiminde tüketimi artan kuru baklagillerin posa bakımından zengin olduğunu, B grubu vitaminleri içerdiğinden dolayı bağışıklık sisteminin gelişmesine katkı sağladığını vurgulayan Nergiz, bu yüzden haftada 1-2 kez tüketilmesine dikkat edilmesini tavsiye etti.

Kış mevsiminde havaların bulanıklığından etkilenerek depresyona giren insanlar bulunduğunu belirten Nergiz, "Böyle durumlarda hem ısınmak ve hem de rahatlamak için bitki çayları tercih edilebilir. Özellikle C vitamini içeriği yüksek olduğu için kuşburnu, antiviral ve antibakteriyel özelliğiyle ekinezya, sakinleştirici etkisi nedeniyle ıhlamur bu mevsimlerde en iyi gelen çaylardandır." dedi.

İnsanların kış mevsimde işlerini yetiştirebilmek için gündüzleri beslenmelerine dikkat edemez hale geldiklerini dile getiren Nergiz, "Bu yüzden gün boyu yemeğe fırsat bulamayanlar akşam eve gelir gelmez gün boyu yaşadıkları açlığı yok etmek için çok hızlı bir şekilde ve çok besin tüketirler. Ayrıca yatana kadar uzun bir süre olduğu için yemekten sonra bol miktarda tatlı, meyve, kuruyemiş tüketimi olmaktadır. Bu da hem öğünlerin düzenini bozmakta hem de gereğinden fazla beslenilmesine neden olmaktadır" dedi.

Kış mevsiminde havaların soğumasıyla insanların vücut ısısında da bir düşüş meydana geldiğini anımsatan Nergiz, "Vücut ise ısısını yükseltmek için biraz daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar. Bu yüzden insanlar ısınmak için bir şeyler yeme ihtiyacı hissederler ve ilk tercih birçok insan için çikolata ve diğer abur cubur gıdalar izler. Ancak bu tür besinlerin hem yağ içeriği hem de kalorisi yüksek olduğundan kilo alımına neden olur" diye konuştu.

Kilo alımının diğer bir nedeninin ise kış aylarında hareketliliğin azalması olduğunu vurgulayan Diyetisyen Nergiz, şunları kaydetti: "Gündüzleri soğuk havayı bahane ederek mümkün olduğunca yürümekten kaçınıp taşıtları kullanmaya başlayan insanlar geceleri de çoğunlukla hareketsiz bitirirler. Bu da metabolizmanın yavaşlamasına, dolayısıyla diğer zamanlarla aynı oranda yemek yense bile harcanan enerjinin azlığına bağlı olarak kilo alımına neden olmaktadır. Geceleri çok yemekten sakınılmalı ve yatmadan 2 saat önce su hariç yeme ve içme işlemine son verilmelidir. Günlük su ihtiyacı ihmal edilmemelidir. (10 bardak su). Egzersizler ihmal edilmemelidir. Uzun süre hareketsiz kalınmamalıdır."

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.