1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. “Kocaeli, şantiyeye dönecek”
“Kocaeli, şantiyeye dönecek”

“Kocaeli, şantiyeye dönecek”

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri, Doç. Dr. Tahir Büyükakın, tramvaydan metroya kentle ilgili merak edilen her şeye yanıt verdi. Büyükakın, “Kocaeli 2 yıl boyunca şantiyeye dönecek. Biraz sabredeceğiz, ama sonunda daha keyifli bir şehirde yaşa

A+A-

Hafta Başı Röportajları’na konuk olan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri, Doç. Dr. Tahir Büyükakın, “Kocaeli, ağustos ayından itibaren, önümüzdeki 2 yıl boyunca şantiyeye dönecek. Şehir yaşamında bazı zorluklar yaşanacak ama biz gereken tedbirleri alıyoruz.  Outlet’in önünde yapılacak köprülü kavşak için bypass yaptık, önlem alıyoruz. Tramvayı çalıştığımız güzergahta, örneğin Yahya Kaptan mevkiinde sıkıntılar olabilir ama tramvay bittikten sonra her şey daha rahat olacak. Kocaeli, daha keyifli bir şehir olacak” dedi.  

Tramvay ne kadar pratik bir çözüm olacak? Bizim hayatımızı ne kadar kolaylaştıracak? 
Bu teknik bir soru… Yolculuk sayısı belirli eşik değerler arasındaysa otobüs, metrobüs gibi seçeneklere karar verilir. Bu güzergahtaki yolcu değerleri tramvaya uygun olduğu için tramvay yapıyoruz. Tramvay yapmak için tramvay yapmıyoruz. Spekülasyonlar yapıldı ancak burada bu yolculuk değerleriyle ancak tramvay yapılır. Aksi taktirde her iki buçuk dakikada bir 30 metrelik bir metrobüsün buradan geçmesi gerekir. Şimdi her 6 dakikada bir tramvay kalkacak. Bunu metrobüsle yapmak durumunda kalsaydık, büyük sıkıntılar yaşardık. Bakın biz bir sabah uyanıp, bir tramvay da biz yapalım demedik. Ciddi bir çalışmanın ardından bu noktaya geldik. Buna zaten AYGM, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü de buna izin vermez. Başlangıç 16 bin yolcu ile olacak. 
Tramvayın ilk ve son duraklarında, otopark olacak mı? Aracını otoparka bırakan vatandaş, tramvaya binebilecek mi? 
Tramvay güzergahında mümkün olan her noktaya otopark yapmak istiyoruz. Örneğin; Perşembe Pazarı bir durak noktası, bu pazarın altında da bir otopark planlıyoruz. Eski valilik binası altında yine otopark olacak. 
Valilik binasının yerine sadece 300 araçlık otopark yapacaksınız. Yeterli olur mu? Neden daha büyük bir otopark yapmıyorsunuz? 
Yapabilir miyiz? Çok rahat yaparız ama 300 araç değil de 3 bin araçlık bir otopark yapsak, o bölgede inanılmaz trafik yoğunluğu olur. Otopark giriş ve çıkış saatlerinde trafik keşmekeşi olur. Bir yere kafanıza göre 3 bin araçlık otopark yapamazsınız. Oradaki yol durumuna, oradaki araç sirkülasyonuna bakmak ve analiz etmek zorundasınız.  Şehrin imar planları, zamanında uygun planlanmadıysa bazı noktalarda yapacağınız şeyler sınırlı. 
Tramvay, yeni yapılacak stada kadar uzayacak mı? 
Kanalboyu’ndan Cephanelik’e yeni Şehir Hastanesi’ne doğru gider diye düşünüyoruz. Tramvay ve metro gibi çalışmalar, gelecek çalışmalarıdır. Hedef değerlerine bakıyoruz. Bu bölgede bir yoğunluk olacak, yarınki değerlere bakacak, yolculuk değeri çıkarsa çalışma yapılacak. Sonra AYGM’ye gidilecek. 
Metro ne kadar büyük bir projedir? Ne zaman hayata geçer? 
Metro, 2020’den önce olmaz. Çünkü 2020’den önce Kocaeli’nin yolculuk değerleri itibariyle metroya ihtiyacı yok. Biz de 2020’de lazım olan metronun avan projesini bitirdik. AYGM’den onay aldık. Şimdi uygulama projesinin ihalesine çıkacağız. O da ortalama 1.5 yıl sürecek. Ondan sonra ihale ve inşaat aşamaları gelecek. Her şey yolunda giderse, 2018’de ancak ihaleye çıkılır. 2020 gibi bineriz. 
Bir şehrin geleceğini planlıyorsunuz… 2020’den bahsediyorsunuz. Yarın yönetim değişir, başka bir anlayış iş başına gelirse bu planları çöpe atar mı? Ben 2020’yi başka şekilde planlayacağım der mi? Eğer böyle derse, bütün yapılanlara yazık olmaz mı? 
Metro siyasi bir karar değil, yarın farklı bir yönetim geldiğinde ben kent için devam edeceğini düşünüyorum. Çünkü arkada bilimsel bir çalışma var. Ben bu çalışmaya güveniyorum, yarın benden sonra gelecek bir genel sekreterin de bu çalışmaları devam ettireceğine inanıyorum. Çünkü burada ciddi bir emek var,  uzmanların bilimsel çalışmaları var. 
Umuttepe, bir gün tramvaydan yararlanabilir mi? 
O eğime tramvay çıkmaz, metro da çıkmaz. 
Köseköy Battı-Çıktı ne zaman yapılacak? 
Projesinde küçük bir revizyon yapılıyor. Revizyon bittikten sonra başlarız. Yaklaşık 3 ay sonra ihale edilir. Sonra da çalışma başlar. 
Caddelerdeki otoparklar neden bu kadar pahalı? 
Özellikle pahalı yapıyoruz ama derdimiz para kazanmak değil. Otopark yönetimi, trafik yönetiminin bir parçası. İnsanların parklanma sorununu çözmeden, trafiği yönetemezsiniz. Parkokamat uygulaması yaptığımız yerler, trafik akışını engellemiyor. Boş olan, uygun olan yerlerde otopark uygulaması yapıyoruz. Dolphin’i örnek alalım. Kapalı otopark var, açık otopark var. Buna rağmen caddeye aracımı park edeceğim diye bunun bedeli olmalı. Böyle yapmazsak insanlar, araçlarını saatlerce buraya bırakır.  
Ücretsiz yapamaz mısınız? 
Parkomattan ücret almayalım, önce esnaf rahatsız olur. Çünkü aracını bırakanlar sirkülasyonu azaltır. Dolayısıyla bu bir park politikası, para kazanma politikası değil. Caddelerdeki otoparkları büyük ihtimalle yılbaşından sonra Belde A.Ş. işletecek. Bakın bu konuyla ilgili mahkeme kararları var, burada otopark olmaz deniyor. İdare Mahkemelerinin kararları, o işin taraflarını bağlar. Mahkeme kararları böyledir. Buradaki davada Leyla Atakan Caddesi’nde bir kısım otopark kaldırılsın denildi. Biz de Leyla Atakan’ı kaldırdık. Diğer yerler devam ediyor. Parkomattan ücret almak yasal değildir vermeyin demek doğru bir yönlendirme değil. Hepsini ücretsiz yapabilir miyiz? Yaparız ama 3 aya kadar herkes bunun çok kötü bir şey olduğunu görür. 
Oramiral Salim Dervişoğlu Caddesi bir gün duble yol olacak mı? 
Evet olacak. Şu anda proje aşamasındayız. Kullar dönüşünden sonra olacak bölümü çok hızlı olur. Jandarma ile Kullar dönüşü arasında mülkiyetler var. Kamulaştırma gerekir. Orası biraz gecikebilir. Bu proje de, 2017 yatırım programında… 
Bu röportaj, 17 Ağustos’ta yayınlanacak… O nedenle son sorum depremle ilgili olsun. Kocaeli, depreme ne kadar hazır? 
Allah, o acı günleri bir daha yaşatmasın. Depremle ilgili riskler azaltıldı. Büyük ölçüde hazırız. 
DOÇ. DR. TAHİR BÜYÜKAKIN KİMDİR? 

KOCAELİ, “TAHİR HOCA”YA EMANET… 
1969 Kocaeli’nin Derince İlçesinde dünyaya gelen Tahir Büyükakın, Derince Turgut Reis İlkokulu, İzmit İmam Hatip Lisesi ve İzmit Endüstri Meslek Lisesi'ndeki eğitiminin ardından, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü'nden mezun oldu. 1993 yılında Kocaeli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü'nde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlayan Tahir Büyükakın,.Yüksek Lisans ve Doktora çalışmalarını sırasıyla tamamladı. 2002 yılında Kocaeli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü İktisat Politikası Anabilim Dalı Yrd. Doçent kadrosuna atandı. 2007 yılında bölüm başkan yardımcılığı görevine getirildi. ‘Makro iktisat’ bilim alanındaki çalışmaları ile doçent unvanını alan Büyükakın'ın ekonomik krizler ve istikrar politikaları alanında da çalışmaları bulunuyor. İyi derece de İngilizce bilen Büyükakın, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri, evli ve 3 çocuk babası. 
Bu haber toplam 2860 defa okunmuştur
Etiketler : ,
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
7 Yorum