• BIST 73.391
  • Altın 132,849
  • Dolar 3,5219
  • Euro 3,7585
  • Kocaeli 8 °C

Köprüyü ucuzlatıp, D-130’u rahatlatmak gerekir

İsmet ÇİĞİT

Bu kentin sorunları, bu kentin geleceği konusunda, bu şehri sevdiğini bildiğim pek çok insanlar sık sık fikir alışverişi, beyin jimnastiği yaparım. Bunlar içinde biri var ki, benim için gerçekten çok önemli ve değerlidir.

Bu dostum, AK Partili’dir. Gördüğü zaman AK Parti’nin yanlışlarını da açık yüreklilikle eleştirebilen AK Partililer’den biridir. İzmit’i yaşayan, İzmit’i düşünen, Türkiye’nin meselelerine kafa yoran çok değerli bir hemşerimizdir. Geçen gün bir sohbetimizde, “Şu D-130 Karayolu’nun haline bir değinsen” dedi.

D-130’u(İzmit-Karamürsel Yolu) aslında ben de çok sık kullanırım. Bu karayolunda her geçen gün artan trafik sorununa değinirim. D-130 Karayolu’nun ilimiz sınırları içinden geçen kısmında yani İzmit ile Karamürsel arasındaki bölümünde 30 civarında ışıklı kavşak var. Türkiye’de başka hiçbir yolda, bu kadar mesafede bu kadar sık araçların durup kalktığı ışıklı kavşak kalmadı. Bu yolda çok yoğun bir kamyon-TIR trafiği var.

Emin olun, 17 Ağustos 1999 büyük deprem felaketi olmasaydı, bu yol hala duble yol olmayabilirdi. Deprem zamanında bu yol duble değildi. Çok büyük sıkıntılar yaşandı. Dönemin koalisyon hükümeti, Suudi Fonu’ndan bağışlanan para ile duble yol çalışmasını başlattı. Karamürsel-Yalova arasındaki duble yol hemen bitti. İzmit-Karamürsel arasındaki çalışma yıllar sürdü. Duble yol bitince, “Tamam rahatladık” dedik. Ama yolun bugünkü hali, tek şeritli olduğu dönemler kadar sıkıntılı.

D-130 Karayolu’nu en çok İstanbul’dan çıkıp, Yalova-Bursa-İzmir yönüne giden büyük kamyonlar-ya da tam tersi yönde gelen İstanbul’a gidenler-kullanıyorlar. İzmit Körfezi üzerinde yapılan Osmangazi Köprüsü bitince bu sıkıntının da ortadan kalkacağını düşünüyorduk. Ama hiçbir kamyon, hiçbir TIR, köprüyü kullanıp Gebze’den Altınova’ya geçmiyor. Çünkü çok pahalı. Kocaman TIR’lar, yüklü kamyonlar, köprüye para vermektense Körfez’i dönmeyi tercih ediyorlar. Hepsi bizim üzerimizden geçiyor. Bu gidişle, önümüzdeki bahar ve yaz sezonunda D-130 Karayolu’nun ilimiz sınırları içindeki bölümü tamamen kilitlenecek. Korkunç kazalar olacak.

Bu yıl üzerinde bunca yıl içinde sadece Bahçecik Kavşağı’nda bir battı çıktı yapabildik. Yolun her noktasında yerleşim var. Kasabalar, yazlık siteler, yerleşim alanları var. Yol, Gölcük ilçesinin göbeğinden geçiyor.

Elbette kesin çözüm Güney Marmara Otoyolu’nun inşaatını biran önce başlatıp, bitirmek. O yol yapılınca D-130 bizim ilimizin şehir içi yolu haline gelecek. Ama Güney Marmara Otoyolu bitene kadar da bazı önlemler alınabilir. Bu yıla çıkın, Karamürsel’e gidin. Sayın kaç tane TIR’la, kamyonla karşılaşacaksınız. Türkiye’nin kamyon trafiği açısından en yoğun karayolu burasıdır.

Hiç değilse Güney Marmara Otoyolu bitene kadar Osmangazi Köprüsü’nden kamyon ve tır geçiş ücretlerini düşürmek lazım. Kamyon ve TIR’lar için Osmangazi Köprüsü’nü kullanmak bütün Körfez’i dolaşmaktan daha cazip hale getirilirse,  bu sorunu büyük ölçüde ortadan kaldırabiliriz.

Hoş, D-100’ü rahatlatmak için TEM Otoyolu’nun Uzunçiftik-Körfez arasındaki bölümünü bedava yaptırdık. Ama denetim olmayınca işe yaramadı. Osmangazi Köprüsü’nden kamyon ve TIR geçiş ücretini düşürüp, İstanbul’dan Bursa yönüne ya da Bursa’dan İstanbul yönüne geçen bütün ağır vasıtaları bu köprüye zorunlu olarak yönlendirmek gerekir. İlimiz yöneticilerinin bu konuyla ilgilenmesini rica ediyorum.

Töreni sonra yaparız, inşaat artık başlasın

İzmit Yenimahalle’deki C Tipi Cezaevi, çok eskimiş, çok yıpranmıştı. Hem mahalleyi rahatsız ediyor hem içindeki kader mahkumları çok zor koşullarda kalıyordu. Israrla yazdık, çizdik. Nihayet 2015’deki seçimler öncesi C Tipi Cezaevi boşaltıldı, binası yıkıldı.

Ortaya 20 dönüme yakın mükemmel bir arazi çıktı. Bu araziye eğitim kompleksi kurulması kararlaştırıldı. Toplam 64 derslikli iki modern okul binası, iki okulun birlikte kullanacağı spor salonu, laboratuvarlar yapılmasını karar verildi. Mükemmel bir de proje hazırlandı.

İlimizde başka önemli bağışları, eserleri de bulunan Nuh Çimento Firması, bu arazi üzerinde yaklaşık 20 milyon TL’ye mal olacak eğitim kompleksinin inşaatını üstlendi. Valilikle protokol de yapıldı. Bu okul binalarının inşaatına bir yıl önce başlanabilirdi. Neden gecikti biliyor musunuz?.. O C Tipi Cezaevi Binası yıkıldıktan sonra, boşalan arazi içinde eski cezaevi binasından kalan kalıntılar vardı. İnşaata başlamak için bunların temizlenmesi gerekiyordu. İnşaat kalıntılarını valilik mi temizleyecek, büyükşehir mi temizleyecek, kompleksi üstlenen Nuh Çimento Vakfı mı temizleyecek bu konuda anlaşma sağlanamadı. 20 milyon TL’lik okul yaptırımı yapılacak, 300-500 bin TL’lik temizleme işi yüzünden gecikti. Aslında gelecek ders yılının başında eğitim kompleksi bitecek, İzmit Gazi Lisesi ile İzmit Kız Meslek Lisesi, buraya taşınacaktı. İlimizdeki her iş, her proje gibi bu da gecikti.

Artık inşaat aşamasına nihayet gelindi. Geçen cumartesi günü Bakan Fikri Işık’ın da katılımıyla-Işık bu konuyla çok yakından ilgilenmiştir- temel atma töreni yapılacaktı. Ama il protokolünün Sakarya’daki şehit cenazesi törenine katılması gerekti. Temel atma töreni ertelendi.

Temel atma töreni ertelendi de, umarım zaten çok geciken bu eğitim kompleksi inşaatı konusunda daha fazla gecikme olmaz. Şimdi inşaata başlanırsa, “2017-2018 ders yılının ikinci yarısına yetişir” diyorlar. Hiç sanmıyorum. Ben 2018-2019 ders yılı başına yetişsin razıyım. Bu kompleks bitince, ilimizde ortaokulu bitiren öğrenciler ve aileleri, çocuklarının burada yapılacak okullara girebilmeleri için yarışacaklar. Nuh Çimento’nun yaptıracağı Yenimahalle’deki okullar ilimizin en güzel okulları olacak. Ama çok geciktik. Lütfen daha fazla gecikmeyelim. Temel atma törenini nasıl olsa müsait bir zamanda yaparız. Artık inşaat başlasın.. 2018-2019 eğitim yılının başına bu kompleks yetişsin. Bu kompleks bitince Kız Meslek Lisesi Binası yıkılacak. Kozluk’ta mükemmel bir kent meydanı ortaya çıkacak. Belki Pazar pazarı kalkacak. Bu kompleks bitince şehir merkezindeki Gazi Lisesi tarihi binası, kent kütüphanesi haline getirilecek. İzmit çok önemli bir tesis kazanacak. Haydi, başlayın inşaata. Tören çok önemli değil. C Tipi Cezaevi yerine modern okullar yapmak bu kentte 20 yılın hayali. Daha fazla gecikmeyelim lütfen.

Mor olmayınca takım renksiz

Geçen cumartesi gecesi, Türk Milli Futbol Takımı, 2018 Dünya Kupası elemelerinde çok önemli bir maça çıktı. Aslında Antalya’daki rakibimiz Kosova, grubun en zayıf takımıydı. Ama bu maç öncesi yaşanan krizler, Fatih Terim ile “Arda ve arkadaşları” arasındaki polemikler maçın önüne çıkmıştı.

Milli Takım, mutlaka kazanması gereken maçı beklenenden daha fazla zorlanarak 2-0 kazandı. Bence Milli Takım’ın oyunu renksizdi. Üzerlerinde çok fazla konuşulan Arda, Burak, Selçuk, Gökhan gibi oyuncuların Milli Takım için olmazsa olmaz olmadıkları anlaşıldı. Kosova maçında, kırmızı kart cezalısı olduğu için Emre Mor oynamadı. Emre Mor’un eksikliği de çok açık gözüktü. Emre Mor, çok farklı bir oyuncu. Ortalığı dağıtıyor. Hata da yapıyor, top kaybediyor. Ama Emre Mor oynadığı maçta takımın rengi oluyor. Mart’taki Finlandiya maçında Emre de oynayacak. Bence Emre’nin oynaması, Arda’nın oynamasından çok daha önemli.

Bu yazı toplam 670 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 1
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Yazarın Diğer Yazıları
    ÖNE ÇIKANLAR
    • Her şey kuralına uygun yürütülüyor
    • Zaman Geçiyor, Büyüyoruz
    • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37