KOTO’da hedef: Nokta atışı ihracat

KOTO’nun düzenlediği ‘Hedef Pazar Strateji Belirleme ve Ticari İstihbarat Bilgilendirme Toplantısı’nda, Kocaelili firmaların en doğru pazar ve zamanda ihracat yapabilmeleri için ‘nokta atışı’ bilgiler paylaşıldı.

Kocaeli Ticaret Odası’nın başlattığı ihracat atağı, ‘Hedef Pazar Strateji Belirleme ve Ticari İstihbarat Bilgilendirme Toplantısı’ ile devam etti. Kocaeli Ticaret Odası Başkan Yardımcıları Hüseyin Gezer, Volkan Yılmaz, Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Mikail Kayacı, Yönetim Kurulu Üyeleri Murat Barış ve Yusuf Erenkaya’nın meclis üyeleriyle birlikte ev sahipliği yaptığı programda, ‘nokta atışı ihracat’a odaklanıldı.

GEZER: DARALAN İÇ PAZAR NEDENİYLE
YENİ PAZAR ARAYIŞLARI ÖNCELİĞİMİZ 

Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren KOTO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hüseyin Gezer, Oda olarak başlattıkları ihracat atağı projesinin 2. Organizasyonunu gerçekleştirdiklerini ifade ederek, “Kentimiz ihracat potansiyelinin yükseltilmesi amacıyla başlattığımız projemizin 2. Toplantısını gerçekleştiriyoruz. Ekonomik gündem çok yoğun ve sıcak. Gerek dolardaki artış gerekse ekonomik sıkıntılar, iç pazar olanakları daralan üyelerimize yeni dış pazarlar kazandırma hedefimizin temelini oluşturuyor. İlk toplantımızda üyelerimize ihracatla ilgili temel bilgiler sunarak, finansmana erişim kanalları hakkında bilgiler verdik. Şimdi hedefimiz yeni pazarlar bulmak ve alternatifler sunmak. Oda olarak ihracatı bilmeyen arkadaşlara da bu konuda danışmanlık veriyoruz, vermeye de devam edeceğiz” dedi. Gezer konuşmasını, ilimize dair ekonomik verileri paylaşarak sonlandırdı.

ADANALI: DİL VE UZMAN KONUSUNDA SIKINTI VARSA
İHRACATTA İLERLEME SAĞLAMAK MÜMKÜN DEĞİL

KOÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi – KOTO Ekonomi Danışmanı Prof. Dr. Yusuf Bayraktutan’ın moderatörlüğünde devam eden toplantıda ilk sunumu Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Dış Ticaret Uzmanı Gökhan Adanalı gerçekleştirdi. İhracat yapmak isteyen firmalar için önemli bilgiler veren Adanalı, “İhracata hazırlık için firmalarımızda İngilizce bilen en az 1 kişinin ihracat sorumlusu olarak istihdam edilmesi büyük önem arz ediyor. Ayrıca, Örneğin Orta Doğu – Körfez ülkeleri için Arapça, Güney Amerika ülkeleri için İspanyolca, Asya için Çince-Japonca, Doğu bloku ülkeleri için Rusça bilen nitelikli personel istihdamı da faydalı olacaktır. Böyle bir personelin tam zamanlı istihdam edilme olanağı yoksa dışarıdan ihracat konusunda uzman olan isimlerle çalışılabilir. Dil ve uzman konusunda sıkıntı varsa ihracatta ilerleme sağlamak mümkün görünmüyor. Bakanlığımızın, ihracat yapmak isteyen firmalar için hazırladığı bir dış ticaret yol haritası var. Bu yol haritasında firmalara; pazar araştırmaları, Pazar olanakları hakkında kapsamlı bilgiler sunuluyor” dedi.

HEDEF PAZAR BELİRLEMEDE 
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Hedef Pazar seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlarla ilgili önerilerini de sıralayan Adanalı, “Hedef ülke ve pazar tespitinde milli geliri ve alım gücü yüksek, döviz sorunu yaşamayan ülkelere öncelik verilmesi sağlıklı bir başlangıcın temelini oluşturuyor. Örneğin Kuzey Amerika, Batı Avrupa (AB dahil), Körfez Arap ülkeleri ve Asya’nın zengin ülkeleri öncelikle incelenmeli, Güney Amerika, Afrika, Orta Doğu ve Asya’nın düşük-orta gelirli ülkelerine ikinci planda yer verilmeli. Bakanlığımızın www.ticaret.gov.tr adresinde yer alan «ülkeler» kısmında hedeflediğimiz ülke ile ilgili; Hedef ülkenin dünya ile ticareti, Türkiye ile ticareti (GTİP ve ürün ismi bazında, yıllara göre Türkiye’den ithalatı ve ihracatı), ülkenin ekonomik durumu hakkındaki rapor ve bilgilere ulaşılabilir. Aynı sayfada, o ülkede görev yapan Ticaret Müşaviri-Ataşesinin isim, adres ve iletişim bilgileri yer almaktadır. Böylece; İhraç etmeyi planladığımız ürünün ithalatında yasak-kota-engel vs. olup olmadığı, Ürünümüze uygulanan gümrük vergisi oranı, Türkiye ile hedef ülke arasında serbest ticaret anlaşması olup olmadığı, ürünümüzün, ülkeye ithalatı sırasında tabi olacağı etiket, kalite, standart vb. uygulamalar, ürünün, Türkiye’den ilgili ülkeye nakliye maliyeti, hedef ülkeden Türkiye’ye döviz transferi uygulamaları, ithalatçı firmaların dövize ulaşmalarının mümkün olup olmadığı, ürünümüzü ithal edebilecek firmaların isim, adres ve iletişim bilgilerini içeren listeler hakkında detaylı bilgiler toplanabilir” ifadelerine yer verdi.

HEDEF: NOKTA ATIŞI İHRACAT 

Dış Ticaret İstihbarat Uzmanı Özgül Karagöz, Ticari İstihbaratın Uluslararası Pazarlamadaki Rolü, Hedef Pazar Seçimi, Hedef Müşteri Tipleri, Müşteri Bulma Teknikleri, İnternet Kanalı ile Pazar ve Müşteri Araştırma Teknikleri hakkında kapsamlı bilgiler verdi. Ticari istihbaratın ve ticari istihbaratçılığın anlamının ve değerinin yeni yeni anlaşıldığını ifade eden Karagöz, “Bilindiği gibi içinde bulunduğumuz şu süreçte ekonomik sıkıntılar yaşanıyor. Bu durumdan kurtulmanın en öncelikli yolu da ihracat. İhracat yaparken elimizden gelenin fazlasını yapmamız gerekiyor. Bu noktada ticari istihbarat, ürününüzü pazarlayacağınız ülkenin doğru seçimi, pazardaki rakiplerinizi istatistiki verilerle tanımanız, avantaj ve dezavantajlarınızı iyi hesaplamanız hayati önem arz ediyor. Ticari istihbaratçılar olarak bizler firmaları sadece sektörel değil, kalem kalem ürünleri bazında değerlendirerek, Pazar önerileri yapıyoruz. Nokta atışı ihracata odaklanıyor, firmalarımızın kayıp zaman ve maliyetini düşürmeyi hedefliyoruz” dedi.

ÖZCAN: BÜYÜK PAZAR DEĞİL, DOĞRU PAZAR 

Dış Ticaret Operasyon Uzmanı – Eğitmen Cengiz Özcan ise; Dış Ticarette Operasyonel Sorunlar, Gümrük, Damping ve Diğer Korumacılık Tedbirleri, Zorunlu Standartlar, Taşıma Tedbirleri, Saha Araştırma Yöntemleri hakkında bilgilendirmede bulundu. Hedef Pazar belirlemede, masa başı araştırmaların yanı sıra saha araştırmalarının da önemine değinen Özcan, “Kocaeli olarak ekonomi verilerinde tavan yapıyoruz ama yerli markaların ihracatı konusunda üzerimizdeki ölü toprağını atabilmiş değiliz. Kocaeli Ticaret Odamız bu durumu tespit etmiş ve çok güzel bir proje başlatmış. Tüm üyelerin ilgiyle takip ettiğini biliyorum. İhracat için pazar araştırması çok önemli. Ancak masa başında yaptığınız araştırmalar sizi bir yere kadar götürebilir, kafanızda sadece bir taslak oluşturabilir. Karşısındaki muhatap firma ya da alıcıların kültürel alışkanlıklarını, ticaret usullerini mümkünse yerinde görmek ve gözlemlemek size ciddi kazançlar sağlar. Gerçekçi profilinizi belirlemek de çok önemli. Herkes büyük pazarlara açılmak ister ama belki sizin için küçük ve niş pazarlar daha karlı olacaktır. Bu nedenle işletmenin önce kendi yapısını tanıyarak, gerçekçi hedefini belirleyerek, sonrasında araştırma yaparak pazara yönelmesi ihracatın başarıya ulaşmasını sağlayacaktır” dedi. Sunumların akabinde katılımcıların soruları yanıtlandı. Katılımcılar program çıkışında uzmanlarla bir araya gelerek işletmelerine özel sorularla ilgili yanıtlar bulma fırsatı da yakaladı. İhracata yönelik eğitim ve bilgilendirme toplantılarının artarak devam edeceği vurgulandı.

21 Eyl 2018 - 16:59 - Gündem --- Okunma

Son bir ayda ozgurkocaeli.com.tr sitesinde 9.262.150 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgür Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgür Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgür Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgür Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

HACI - hedef pazar strateji ne demek ne olacak YAV BELEŞ ÇAY PASTA NECMİ REKLAM

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 21 Eylül 16:59

KAMYON VE TIR ŞOFÖRLERİ ARANIYOR

SAYLOG LOJİSTİK bünyesinde değerlendirilmek üzere, İzmit/Kocaeli/Kartepe/Gebze bölgesi oturumlu KAMYON VE TIR ŞOFÖRLERİ aranmaktadır. İlgili kişi:...

ÇELİKAN MÜHENDİSLİK ELEMAN ARIYOR

Kartepe Sanayi sitesindeki Çelikan Mühendislik firmamıza İMALAT-KAYNAK USTASI VE YARDIMCI alınacaktır. Tel:0535 353 30 82

KAMYON ŞOFÖRÜ ARANIYOR

Kocaeli Gölcük’te alt yapıda çalışacak, Tecrübeli damperli KAMYON ŞOFÖRÜ alınacaktır. Emeklide olabilir. Maaş: 24.000 TL Tel: 0532 280 24 09

USTA VE ELEMANLAR ARANIYOR

Firmamızda çalıştırılmak üzere ahşap ve mobilya işlerinden anlayan USTA VE ELEMANLAR alınacaktır. Maaş + Ssk + Yemek +Ulaşım İrtibat: Recep Kılıç -...

BEDEN İŞÇİSİ ARANIYOR

KOCAELİ / KARTEPE şubemizde çalışmak üzere YÜKLEME ve BOŞALTMA YAPABİLECEK BEDEN İŞÇİSİ personel arıyoruz. TEL: 0 534 274 06 48

PANSİYONDA ÇALIŞACAK PERSONEL ARANIYOR

İzmit'te bulunan pansiyonumuzda çalışacak aşağıdaki niteliklerde elemanlar alınacaktır. *18-30 yaş VASIFSIZ İŞÇİ *Yeni emekli olmuş 30-60 yaş arası...

BAŞOLSAN MAKİNA ELEMANLAR ARIYOR

Fabrikamızda çalıştırılmak üzere, askerliğini yapmış, *MANUEL TORNA OPERATÖRÜ, *CNC TORNA OPERATÖRÜ ve *SOLİD CAD CAM ELEMANLARI alınacaktır. BA...

PERSONEL ARANIYOR

Körfez‘deki Basınçlı Kap imalatı sektöründe faaliyet gösteren fabrikamızda çalıştırılmak üzere *Askerliğini yapmış, *45 yaşını aşmamış GAZALTI, ELE...

İDDAA MP SAYISAL BAYİİ ELEMAN ARIYOR

İDDAA MP SAYISAL BAYİİ için, merkez de ikamet eden 30-50 yaş arası sigortalı/emekli Özgeçmiş için [email protected] Tel:0552 590 95 48

ORKA DONATIM ELEMANLAR ARIYOR

Orka Donatım firmasında Tersanede çalışacak *KAYNAKÇI, *MONTAJCI, *YARDIMCI VE VASIFSIZ ELEMAN alınacaktır. Tel: 0536 618 52 10 - 0544 963 75 26...