• BIST 90.383
  • Altın 145,437
  • Dolar 3,5943
  • Euro 3,9036
  • Kocaeli 7 °C

Küçük dokunuşlarla büyük işler yapılabilir

İsmet ÇİĞİT
Bizim şehrimizde hep büyük projelerden söz ediyoruz. Vaat edilen, yapılmayan; ya da yapımına başlandığında çok uzun süren, pahalıya malolan büyük işler bekliyor, tartışıyor, kendimizi hırpalıyoruz. 
Oysa, bu şehirde küçük dokunuşlarla yapılabilecek pek çok iş var. Üstelik bu küçük dokunuşlar,  gerçekleştiği bölgelerde bu kent insanının hayatını çok rahatlatabilir. 
Önümüzde çok net ve gerçekten amacına ulaşmış iki örnek var. 
Birincisi; Santral Kavşağı’nda yapılan yeni düzenleme. İş başladığında “Bir haftada bitecek” demişlerdi. Yaklaşık 2 ay sürdü. Ama oldu, güzel oldu, iyi oldu. İzmit’in Santral kavşağında trafik günün her saati düğümleniyordu. Şimdi düzen geldi. Belki ışıkta araçlar birkaç saniye bekliyor. Ama ışıklara uyulunca karmaşa olmuyor. 
İkinci örnek İzmit-Kandıra yolunun İzmit çıkışında, çok sık, üstelik ölümlü kazaların meydana geldiği bölgede yapılan ışıklı kavşak düzenlemesi. Şimdiye kadar çoktan yapılmalıydı. Ama biz kalktık, “Kandıra yolunu duble yapalım” tartışmasına giriştik. 
Bana sorarsanız, 40 kilometrelik Kandıra yolunu “Duble” yapmak, bugün için çok büyük lüks ve israftır. Doğrudur; özellikle yaz aylarında ve hafta sonlarında Kandıra yolunda trafik çok yoğunlaşıyor. Ama çok büyük bölümü 3 şeritli olan Kandıra yolunun “Duble” yapılması, bu şehrin önceliği değildir. Kandıra yolunda trafik denetimi arttırılsa, hız sınırını aşanlar, hatalı sollayanlar cezalandırılıp, caydırılsa, kazalar çok azalabilir.
Önümüzde 7 kilometrelik Sapanca yolu var.. Duble yol çalışması 3 yıl sürdü.
Önümüzde 25 kilometrelik Gölcük-Karamürsel yolu var. Duble yapmak, 7-8 yıl sürdü. 
İzmit-Kandıra yolu 40 kilometre. Bugün duble yol yapmaya başlasalar, 10 yıl Kandıra’ya gidip gelmek işkence haline gelebilir.
……….
Küçük dokunuşlar yapılabilecek pek çok yer var. Örneğin Kozluk 1 nci Yol ve İnönü Caddesi’nden D-100’e çıkış noktası. Büyük sıkıntı. Küçük bir alt geçitle aşılabilir. 
Leyla Atakan Caddesi eski demiryolu geçişi var. Büyük sıkıntı. Basit düzenlemeler yapılabilir. 
Akçakoca Köprüsü yapıldıktan sonra İzmit içinden gelip, bu köprünün altından D-100’ün Ankara tarafına çıkış var. Işıklar çalışmıyor. Her yönden araç geliyor. Tam bir karambol. Santral kavşağının eski halinden beter. 
Çocuk Parkı meydanında, Alemdar Caddesi üzerinde birer tane yaya alt geçidi lazım. Her yönden yayaların geçtiği bu bölgelerde trafik tıkanıyor. 
Allah ömür verir de bittiğini görürsek Şahabettin Bilgisu Caddesi’nden(Ankara Caddesi) tramvay geçecek.  Bu tramvay gelmeden, geçmeden önce-yani önümüzde daha uzun bir vakit var- Mimar Sinan köprüsü yanından D1-00’e araçlar için bir çıkış vermek lazım. Yıkılan eski askeri lojman binalarının boşalan yeri üzerinden İnönü Caddesi ile  D-100 arasında  bağlantıyı kurmak lazım. Tramvay geçince, Şahabettin Bilgisu Caddesi’ne araç giremeyecek. Halkevi mevkiindeki D-100 çıkışı devre dışı kalacak. Şimdiden bu caddeden araçların transit geçmelerini sağlayacak düzenlemeler yapmak lazım. 
……..
Bence çok doğru ve akıllıca bir iş yapıldı, Yahya Kaptan Mahallesi’ne D-100’den araç giriş çıkışı kapatıldı. Ama iş eksik yapıldı. Bu kavşaktan trafik ışıkları tam olarak kaldırılamadı. Belki D-100’ü durdurma süreleri kısaldı ama, bölgede çok yoğun yaya geçişi olduğu için,  ışıklı kavşak duruyor. Üstelik, karşıdan karşıya geçmek isteyen yayalar, yol kenarında düğmeye basıp,  D-100’e kırmızı ışık yaktırıyorlar. Çok yanlış çok eksik bir iş yapıldı. Bu bölgede D-100’ün altından yayalar için basit bir geçit yapılsa, trafik ışıkları tamamen kalkabilir. D-100’e hiç kırmızı ışık yanmaz, araç trafiği daha rahat akabilir. 
Yıllar önce Başkan’la konuştuğumda hak vermiş, “Yapabiliriz” demişti. D-130 karayolunun,  karayoluna değil bizim Belediyemize ait olan, haritalarda şehir içi yolu olarak geçen bölümünde, Ömer Türkçakal Bulvarı’nda (Eski Gölcük Yolu)  kamyon trafiği tamamen yasaklanabilir. Bu yolun alternatifi var. Yeni Gölcük Yolu var. Ama kocaman TIR’lar, kamyonlar, 3-5 kilometre daha az yol gitmek için, Eski Gölcük Yolu’nu kullanıyorlar. Büyükşehir “Bu yol benim. Kamyon, TIR geçişini yasakladım” diyecek.  Yoldaki trafik rahatlar, inanıyorum ki bu yoldaki kazalar yarı yarıya azalır. 
…….
Bunlar, bizim Büyükşehir Belediyemiz için atla deve işler değildir. Basit dokunuşlardır. Bu şehirde kurallar uygulanmıyor. D-100 kenarında kocaman tabelalar var.  Gündüz saatlerinde D-100 İzmit geçişinden transit geçen ağır vasıtaların otoyolu kullanması gerekiyor. Ama kural uygulanmıyor. 
Takmışız şehir içi minibüslerine, takmışız servis araçlarına. Onlar, bu kentin insanlarını taşıyorlar. Otoyoldan gidemezler. Ama otomobil taşıyan, tomruk taşıyan, İstanbul’a mal götüren kocaman TIR’lar otoyolu kullanmak zorundadır. Biz bunu gerçekleştiremedik. 
Büyük işleri zor yapıyoruz, geç yapıyoruz. Şöyle daha basit, daha küçük, ama bu kenti rahatlatacak işlere bir yönelsek fena mı olurdu?
Bu yazı toplam 190 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 4
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Yazarın Diğer Yazıları
    ÖNE ÇIKAN MARKALARIMIZ
    • TUANA EVLERİ 2. ETAP'TA YÜZDE 5 İNDİRİM
    • ROMATEM Kocaeli Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
    • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37