1. HABERLER

  2. HER ŞEYDEN BİRAZ

  3. Kuruyemişin bilinmeyen faydaları
Kuruyemişin bilinmeyen faydaları

Kuruyemişin bilinmeyen faydaları

En güzel en doğal sağlıklı atıştırmalık tabiki çerezler. Açlığımızı bastırmak için bisküvi gibi sağlıksız ürünler yerine herzaman elimizin altında bulunması gereken alternatiflerimizin en başında yer alıyorlar.

A+A-

Ayrıca günlük hayatımızda sıkça tükettiğimiz kuruyemişler ve faydaları saymakla bitmiyor. Tabi ölçülü yemek her zaman için en sağlıklısı. Peki kuruyemişler hangi vitaminleri içlerinde barındırıyor. Sağlığımıza ne kadar yararlı. Gelin hep beraber öğrenelim.

 

1-Badem

E vitamini, kalsiyum, fosfor, demir ve magnezyum açısından zengin bir kaynaktır. Ayrıca, çinko, selenyum, bakır ve niasin içerir. Beden ve zihin yorgunluğunu giderir. Böbrek ve mesane yollarındaki iltihaplara iyi gelir. Baş ağrısı karaciğer ve böbrek ağrılarını hafifletir.

 

1-badem.jpg

 

2-Fındık

Vücuda kuvvet verir. Kalp rahatsızlıklarının en önemli nedeni olan yüksek kolesterolün düşürülmesinde en önemli ilaçtır. İnsan vücuduna yaralı kalsiyum, demir, karbonhidrat, yağ ve çinko ile metabolizmayı düzenler, kemiklerin gelişmesini sağlar. E vitamini açısından zengindir. Kansızlığa karşı koruyucu etki yapar. Kanser yapıcı etmenlerin oluşmasını önler.

 

2-findik.jpg

 

3-Beyaz Leblebi

Zengin protein kaynağı olması ve içerisinde yer alan vitamin ve mineraller sayesinde uzun süre tok kalmanızı sağlar. Bu sayede sağlıklı bir şekilde kilo vermenize yardımcı olabilir. Beyaz leblebi lif kaynağı olmasından dolayı bağırsak hareketlerini düzenli tutarken iltihap, kramp, şişkinlik ve kabızlığı giderir.

 

3-beyaz-leblebi.jpg

 

4-Sarı Leblebi

Ham maddesi nohuttur. İçerdiği zengin miktarda manganezyum, kalsiyum ve demir sayesinde vücudunuza enerji sağlar.Vücudu kuvvetlendirir. Anne sütünü artırır. Bağışıklık sisteminizi güçlendirir.

 

4--sari-leb.jpg

 

5-Antep Fıstığı

Antep fıstığında kolesterol yoktur. Kandaki kolesterol seviyesini düşürür. Kroner kalp hastalığı riskini azaltır. Antep fıstığı, protein yönünden 2 kat, fosfor yönünden 4 kat etten daha üstündür. İnce bağırsakta glikoz emilimini azaltır ve kan şekerinin yükselmesini önler.

 

5-antep-fistigi.jpg

 

6-Yer Fıstığı

Vücudun gelişmesini sağlar. Beden ve zihin gücünü artırır. Göğsü yumuşatır. Öksürük söktürür. Kabuklu yer fıstığı İçeriğinde sabit yağ ve proteinli maddeler vardır. Böbrek ve safra kesesi ağrılarını hafifletir.

 

6-yer-fistigi.jpg

 

7-Ay Çekirdeği

Ay çekirdeğinin içeriğindeki yağ, damar sertliğini giderir. Kalp, sinir hastalıklarını önler. Bol E vitamini ve protein içerir.

 

7-aycekirdegi.jpg

 

8-Kabak Çekirdeği

Çiğ kabak çekirdeği magnezyum olarak çok zengin bir besin kaynağıdır. Magnezyum, insan sağlığı açısından çok önemlidir. Ayrıca kabak çekirdeği bağışıklık sistemi için önemli bir rol taşıyan çinkoyu da bol miktarda içermektedir. Prostat kanseri başta olmak üzere, birçok kanser türüne yakalanma riskini de en aza indirgemede yardımcı olmaktadır. Bol miktarda omega 3 içermektedir.

 

8-kabak-cekirdegi.jpg

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.
1 Yorum