1. YAZARLAR

  2. Cemalettin Öztürk

  3. LOKMAN AYDEMİR İSTİFA EDECEK Mİ?
Cemalettin Öztürk

Cemalettin Öztürk

Yazarın Tüm Yazıları >

LOKMAN AYDEMİR İSTİFA EDECEK Mİ?

A+A-

Bu kentin birinci sorunu ULAŞIM…
Kocaeli, toprak parçası olarak küçük, sığ…
Nüfus kalabalık…
Ulaşım için alternatifler olabildiğince az…
Ulaşım ağlarını genişletmek, yeni güzergâhlar açmak için alan yok…

*
İzmit’ten örnek verelim…
İzmit şehir merkezinden geçen D-100 Karayolunu düşünün…
Yol, 2000’li yıllarda iki şeritliydi…
Eski püskü, yol çizgileri silinmişti, hiçbir trafik önlemi yoktu…
Eski valilik binası önündeki D-100 Karayolu’nun orta yerinde ucube bir benzinlik vardı…
Yol bu bölgede kıvrılmıştı.
Transit geçen araçlar benzinliğe dalmamak için son anda direksiyonu kırıyorlardı.
Yolu kullanan araçlar, bu bölgede ciddi kaza tehlikesi atlatıyordu…
Şehir içi ve şehirlerarası otobüs, kamyon, özel araçlar burayı kullanıyordu.
Yolun yükü ağırdı…

*
2004 yılında yapılan yerel seçimlerden sonra Büyükşehir Belediyesi devreye girdi…
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün genişletmesi gereken yolun yapım çalışmasını üstlendi.
Çalışmalar başladı ve verilen sürüde yol tamamlandı.
D-100 Karayolu İzmit geçiş bölgesinde, yan servis yolları hariç transit geçişler için gidiş-geliş olmak üzere 4 şerit haline getirildi.
Yolun her iki yakasına vatandaşların rahat ulaşımı için de devasa üç tane köprü yaptı…
 

*
2000’li yıllarda yapılan bu proje o dönem trafiği biraz olsun rahatlattı…
Yıllar geçtikçe kent gelişti, nüfus arttı…
Bugün bu yol bile yetersiz kalıyor…
Alternatif çözümler üretilmeye başlandı…
D-100 Karayolu’nun güney, sahil bölgesinde
kalan Salih Dervişoğlu Caddesini, genişletti, ulaşıma açıldı…
Yıllar geçtikçe bu yol da şehir içi trafiğini rahatlatamadı…
Büyükşehir, çare olarak bu yolu şimdi ikinci kez genişletiyor…
Bu kez, yolun kenarında bulunan tüm yapıları istimlak ederek yolu genişletiyor.
Yol, hem genişletiliyor hem de Kartepe’ye kadar uzatılıyor…
Amaç, şehir merkezine giren araçları bu yola yönlendirmek…
Peki, şehir merkezinin durumu nasıl?
Şehir merkezi de karışık…
Eski Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Tahir Büyükakın, döneminde şehir merkezinde araç güzergâhları değiştirildi…
Şehir merkezi rahatladı…
 

*
CHP’nin kenti yönettiği 1990 ve 2000’li yılları arasında şehir içi trafiğinin hafiflemesi için yollar açıldı.
Yeni yollar açıldıkça, şehir merkezinde çalışması için yeni otobüs ve minibüs hatları da verildi…
Değişen bir şey olmadı…
Yollar açıldıkça trafik yoğunluğu azalmadı…
Yeni hatların verilmesiyle birilerinin cepleri doldu.
10 liraya alınan otobüs minibüs hatları ikinci şahıslara 100 liraya satıldı…
 

*
Hatırlı insanlara ulufe dağıtır gibi otobüs, minibüs hatları dağıtıldı. Birileri ceplerini doldururken, o dönem ortaya çıkan sorunlar bugün katmerleşerek sürüyor.
Ulaşımdaki çıkmaz, halen üstesinden gelinemeyen otobüs- minibüs sorunu o tarihlerde başladı…

 

*
2004 yılında yerel iktidarı üstlenen AK Parti, o tarihten bu yana yaklaşık 15 yıldır ulaşım sorunuyla uğraşıyor…

Çözüldü mü?
Hayır…
Ne kadar proje ürettiyse eksiklikler giderilemedi…
Projeler yetersiz kaldı…
İhtiyaç fazlası olan şehir merkezindeki otobüs ve minibüsleri azaltılamadı… 

*
Büyükşehir Belediyesi, mantar gibi türeyen ancak hiçbir modern, çağdaş ve rahat hizmet sunamayan otobüs-minibüslerin elden çıkartılması için doğalgazla çalışan, çevre dostu yeni belediye otobüsleri satın aldı…
Burada amaç, otobüs ve minibüsçü furyasına son vermekti…
Büyükşehir bunu başaramadı…
Şehir içi toplu taşıma işi yapanlara boyun eğdi fakat geri adım da atmadı…

*
Büyükşehir Belediyesi, daha modern taşıma sistemi olan hafif raylı sistem olan tramvayı projesini başlattı.
Vatandaşların tercihi oldu tramvayı…
Otobüs ve minibüs esnafı bu projeye sert tepki gösterdi, karşı çıktı… 
Ancak her geçen gün tramvayı tercih eden vatandaş sayısı 30 bini aştı…

Büyükşehir Belediyesi, baktı ki sorun çözülemiyor kent genelinde toplu taşımada çalışan otobüs ve minibüs esnafını disiplinli hale getirmek, aralarındaki rekabeti ortada kaldırmak için ULAŞIM MASTER PLANLARI kapsamında bir dizi yaptırımlar getirdi…
 

*
İl genelinde toplu taşıma işi yapan 2 bin 500’e yakın otobüs ve minibüsü tek ortak havuzda topladı…
Günlük ortak kazanç, her otobüs ve minibüs esnafına eşit dağıtılacak.
Bunu yaparak aralarındaki rekabeti kaldırdı…
Bu yetmedi paralı binişi kaldırarak Kent Kart sistemi getirdi…

*
Bu sistemin yerleştirilmesiyle otobüs ve minibüs esnafı biraz olsun huzura kavuştu…
Sistem iyi işliyordu…
Otobüsler durakta fazla bekleyerek trafiği aksatmayacak, aynı kooperatife üye araçlar yolcu kapma meselesi yüzünden rekabet edemeyecek.
Araçlar gideceği yere boş da gitse, dolu da gitse aynı ücret kendilerine dağıtılacaktı…

 

*
Her şey düzgün giderken İzmit-Derince Şehir içi çalışan 520 otobüsün üye olduğu 5 Nolu Şehir içi Kooperatifi Başkanı LOKMAN AYDEMİR ve yönetim kurulu garip bir karar aldı…
Başkan Aydemir ve yönetimi, üyelerinin çoğunu ikna ederek, “Havuz sistemi sağlıklı değil. Az kazanıyoruz. Havuzdan çıkarak herkes kendisine çalışsın, kendi parasını kazansın. Böyle çok daha fazla yolcu taşır ve kazanırız…” diyerek havuz sisteminden çıktılar…


*
5 Nolu kooperatif üyeleri, 4 Şubat’ta havuzdan çıktı…
Üç gün geçmeden sorun yaşamaya başladılar…
Beklenilen olmadı…
Aynı kooperatife bağlı otobüs ve minibüs şoförleri, birbiriyle didişmeye başladı. Yolcu kavgası ettiler, yolda birbirlerinin önlerine geçmek için yarıştılar…
Daha üç gün geçmeden birbirine girdiler.
Kooperatifte huzursuzluk ortaya çıktı…
Üyeler, eski sisteme geri dönmek için kooperatif Başkanı LOKMAN AYDEMİR ve yönetime baskıda bulundu…

*
Gecen hafta kooperatif üyeleri bir araya geldi.
Toplantıya, 520 üyeden 318 üye katıldı.
Havuza geri dönüp dönmemek için oylama yaptılar…
Havuza geri dönelim diyenlere 251 oy çıkarken, havuza girmeyelim, kendimize çalışalım diyenler ise 67 oy çıktı.
Ezici çoğunluk havuz sistemini istedi…

 

*

Büyükşehir Belediyesi kararlarını hiçe sayarak, ulaşımdaki planı bozmaya kalkan, havuzdan çıkan 5 Nolu Kooperatif Başkanı Lokman Aydemir ve yönetim kurulu, bir hafta sonra havuza geri döndüler…
Bu karar, başkan Aydemir ve yönetim kurulu için hoş olmayan bir karardı…
İstedikleri olmadı…

*
Peki, Lokman Aydemir hala o koltukta oturacak mı?
İstifa etmeyecek mi?
Yaptığıyla kime ne anlatabilir bundan sonra…

*
Otobüsçüler Odası Başkanı MUSTAFA KURT ve yönetimiyle de ulaşım konusunda arası açık olan Lokman Aydemir, üyeleri tarafından görevinden ayrılması isteniyor. 
Üyeler kararlı, “Lokman Aydemir, istifa etmezse, olağanüstü kongre kararı almak için imza kampanyası başlatılacağız” diyor.


*
Ne yaptığını, nasıl davranması gerektiğini bilmeyen bir duruma düşmüş Aydemir…
Başarısız oldu…
Doğru olan Lokman Aydemir’in istifa etmesi…

Bu yazı toplam 1371 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.