1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. Magnezyum eksikliğine çare kuru baklagil
Magnezyum eksikliğine çare kuru baklagil

Magnezyum eksikliğine çare kuru baklagil

Uzmanlar, bacaklardaki ağrıların, ellere giren krampların, gerginlik, stres ve zihin bulanıklığının vücuttaki magnezyum eksikliğinden kaynaklanabileceğini söyledi. Kuru baklagil, yağlı tohum ve tahıl tanelerinin

A+A-

Uzmanlar, bacaklardaki ağrıların, ellere giren krampların, gerginlik, stres ve zihin bulanıklığının vücuttaki magnezyum eksikliğinden kaynaklanabileceğini söyledi. Kuru baklagil, yağlı tohum ve tahıl tanelerinin magnezyum kaynağı olduğunu belirten uzmanlar, haftada 1 ya da 2 öğün kuru fasulye, nohut ve mercimek tüketilmesini önerdi.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan, konuyla ilgili yaptığı açıklamada magnezyum eksikliğinin bacaklarda ve ayaklarda ağrılara, kramp girmesine, stres ve gerginliğe sebep olabileceğini vurguladı. Gürhan, “Magnezyum minerali, vücudumuzun yapısında olan elzem minerallerden biridir. Magnezyum vücudumuzda görevli olan pek çok enzimin yapısında bulunur. Enzimler vücudumuzda gerçekleşen enerji protein üretimi ve kas kasılması gibi her türlü fonksiyonları düzenleyen kimyasallardır.” dedi.

Magnezyumun kas ve sinir sistemi hücrelerinin devamlılığını sağladığını anlatan Gürhan, “Böylece kalp atışlarının düzenli olmasında enerjik olmamızda ve zihin aktivitelerinde etki gösterir. Magnezyum kemiklerin yapısında bulunur. Sağlam kemikler için en az kalsiyum ve fosfor kadar önemlidir.” ifadelerini kullandı.

Magnezyumun en iyi kaynaklarının kurubaklagiller, yağlı tohumlar ve tam tahıl taneleri olduğunu vurgulayan Gürhan, “Magnezyum eksikliği yaşamamak için, haftada 1 ya da 2 öğün kurufasulye, nohut veya mercimek yemeği yememiz veya salatalarınıza haşlanmış olarak kurubaklagil ilave etmemiz, aynı zamanda bitkisel protein ve lif açısından da beslenmemizi dengeler. Her gün bir avuç fındık, fıstık, badem ve ceviz karışık veya tek tek yersek, magnezyumla birlikte omega-3 ve çinko açısından da beslenmemizi tamamlamış oluruz. Ekmeği tam tahıl olarak tüketmenin sayısız faydasının yanında magnezyum açısından da faydası vardır.” şeklinde konuştu.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.