1. YAZARLAR

  2. Mustafa OKÇU

  3. “MİLLİ GÖRÜŞ’ VE İKTİDAR PARTİSİ
Mustafa OKÇU

Mustafa OKÇU

Yazarın Tüm Yazıları >

“MİLLİ GÖRÜŞ’ VE İKTİDAR PARTİSİ

A+A-

İktidar partisi siyasetinin belirleyici kadrosu “milli görüş” siyasetinde yetişmişti. Post modern müdahale ile iktidarda kalmaları engellenince, vesayet sisteminin sürdürülemez hale geldiğine, aşılmasının zorunlu olduğuna karar vermişlerdi. Vesayet sistemi, ekonomik ve demokratik sürdürülebilirlik gözetilerek çözülebilir tespitiyle değiştiklerini açıklayıp iktidar partisi siyasetini oluşturdular. Tespit ettikleri, kabullendikleri, oluşumunda öncülük ettikleri anlayışla iktidara geldiler ve başarılı oldular.

VESAYET SİSTEMİNİN ÇÖZÜLMESİ
İktidar partisinin başardığı vesayet sisteminin çözülmesi mücadelesi çok zor oldu. Mücadeleye katkı vererek vesayet sisteminin yerini almaya çalışan FETÖ/PDY’nın hedefi çok geç anlaşıldı. Sapkın anlayışın sürüklediği, hatalar, yanlışlar, mağdurluklar ortaya çıkardı. Bütün önemli kurumlara sızan, kadroları ele geçiren sapkın anlayışla mücadele tamamlanamadan, darbe girişimiyle karşılaşıldı. Halkın demokrasiyi vazgeçilmezliğe taşıyan, kararlılığı, canı ve kanıyla kalkışma önlendi.

MİLLİ GÖRÜŞ SİYASETİNİN ÖZGÜNLÜĞÜ
Vesayet sisteminin dışarıda bıraktığı halkın, İslam değerlerini ve geleneksel alışkanlıklarını “ milli görüş “ siyaseti sahipleniyor ve temsil ediyordu. İslam değerlerinin, gelenek ve göreneğin, kılık, kıyafetin, demokratik sürdürülebilirlik kapsamında yaşanmasının sağlanmasına çalışılıyordu. Dünya ve Türkiye gerçekliği, sanayi toplumunun yönetim sistemi olan Türkiye Cumhuriyeti kapsamında sahiplenilmeye çalışılıyordu.  Gelişmiş ülkeler arasında yerini almak hedefine demokratik sürdürülebilirlikle ulaşılması mücadelesi hedeflenmişti. Türkiye’ deki inanç hareketlerinin, teröre, sokak hareketlerine, sapkın dini örgütlenmelere, belirsizliklere, gerilimlere sürüklenmemesi bu kararlı yaklaşımlarla önlenebilmişti. Milli görüş siyasetinin Türkiye siyasetine sağladığı bu katkı bütün İslam dünyası için ayırt edici özelliği durumundaydı. İktidar partisi tarafından, FETÖ/PDY’nin geç de olsa anlaşılması, Milli Görüş siyasetinin sağladığı bu birikim sayesindeydi.

MİLLİ GÖRÜŞ SİYASETİNİN KARŞILAŞTIKLARI
Vesayet sisteminin sürdürülemez halinin, demokratik, ekonomik sürdürülebilirlikle aşılabileceğini siyasallaştırabilen iktidar partisi başarılı olmuş ve gücünü artırmıştı. Başarının sağladığı güç, iktidar partisince sergilenen siyasete yönelimi artırdı. Milli görüş siyasetinden ayrılarak siyasallaşan bir grup, etkiye kapıldı ve iktidar partisine katıldı. Milli görüş siyasetini inşa eden doğal liderinin yakınlarının sebep olduğu, ekonomik/ popülist eğilimler ortaya çıktı. Bu sorun, milli görüş siyasetini sahiplenenlerce, sabırla, en etkisiz mesafeye taşınarak aşılabildi. İktidar partisinin gücünü, başarılarını, yanlışlarını, eksiklerini görebilen, içerisindeki popülist eğilimleri aşabilen milli görüş siyaseti, sorunlarını çözebilen, kendisini yenileyebilen düzeye ulaştı. Bu farklılığıyla, inanç ve geleneksel değerlerin demokratik sürdürülebilirliğini gözeten konumundan, demokratik kurumsal sürdürülebilirliği içselleştirebilme görünürlüğüne ulaştı.

MİLLİ GÖRÜŞ SİYASETİNİN ALTERNATİF SİYASETE KATKISI
Türkiye’nin yakın siyasi döneminin doğru okunabilmesi için milli görüş siyasetinin, iktidar parti siyasetiyle birlikte, dünya ve Türkiye gerçekliği kapsamında değerlendirilmesine ihtiyaç vardır. Milli görüş siyaseti, halkın dışarıda bırakılmışlığını, inancı, ibadeti, geleneği, göreneği, kılık, kıyafetiyle, demokratik sürdürülebilirlik içerisinde sağlamak mücadelesinin asıl sahibidir. Bu yönüyle, milli görüş ve iktidar partisi siyaseti üzerinden Türkiye siyasetinin bütün eğilimleri değerlendirilebilir. Milli görüş siyasetinin gözetebildiği demokratik sürdürülebilirliği, demokratik kurumsal sürdürülebilirliğe taşınması ise bütün siyasi eğilimlerce kendi siyasetleri kapsamında değerlendirilip içselleştirilebilmelidir.

MİLLİ GÖRÜŞ SİYASETİNİN ALTERNATİF İTTİFAKA KATKISI
Milli görüş siyasetinin birikimlerinin doğru değerlendirmesinin alternatif siyasetin üretilmesine belirleyici önemde katkısı olacaktır. 
İktidar partisinin başarılarını, yanlışlarını, eksiklerini olduğu gibi kabullenip, kendi siyaseti yönüyle değerlendirebilme farklılığı çok önemlidir. Bu yönüyle, kendisini aşan yeniden üreten özellikleri barındırmaktadır. Karşıtlık temelinde sürdürülen muhalefet birikiminden farklılığı bu özelliğindendir. Gücün popülerliğine kapılmadan, hayata tutunma mücadelesini yaşayan halkın duyarlılığıyla karşılayan, başarıları reddetmeyen, yanlışlara, eksiklere itiraz eden konum önemlidir. Alternatifliğin karşıtlığı aşması, kabul edilebilir güvene ulaşması milli görüş siyasetinin sergilediği duyarlılık doğru değerlendirilerek sağlanabilir.

MİLLİ GÖRÜŞ SİYASETİNİN KARŞILIĞI
Milli görüş siyaseti olarak sürdürülen, kendi içerisinden yetişenlerin en yüksek desteğe ulaşmasını sindirebilen, kendisini yenileyip, yeniden üretebilen farklılığın aldığı oy, kabul edilebilirliği ile orantılı değildir. İktidar partisinin, ihtiyaç duyduğu halde kapsayamadığı, içselleştiremediği, ulaştığı gücü, aldığı desteği, kabul ettirip aşamadığı milli siyaset özgünlüğü ayırt edici farklılıktır. CHP’nin laik, sosyal, batılı yaşam tarzını benimseyen yaklaşımı da, HDP’nin Kürt sorunlarının çözümünü, demokratik kurumsal sürdürülebilirliğe taşıyamayan siyaseti de, İyi partinin, milliyetçi, liberal değerleri demokratik kurumsal sürdürülebilirliğe taşımayı hedefleyen çabası da birlikte değerlendirilebilmelidir.

Bu yazı toplam 1352 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.