• BIST 98.027
  • Altın 143,450
  • Dolar 3,5698
  • Euro 3,9928
  • Kocaeli 16 °C

Minibüsçüler patlamak üzere

İsmet ÇİĞİT

Büyükşehir Belediyesi’nin yeni, büyük otobüslerle devreye girmesine, Ulaşım Park adıyla yeni bir de şirket kurmasına rağmen, ilimizde toplu taşımanın yükünü özel minibüsler çekiyorlar. Minibüsçüler, aslında bu kentte, AK Parti’ye her türlü desteği verdiler. Ama hiçbir zaman, yerel yönetim tarafından örneğin bir pazarcılar, ya da fırıncılar kadar kollanmadılar.

Sektör zor durumda. Minibüsçü esnafı, eski günlerdeki karları mumla arıyor. Dahası, sahibi olduğu minibüsün, ticari plakanın değeri sürekli eriyor. İşler kötü gidince, verilen sözlerin tutulmamasına da daha fazla içerliyorlar. Geçen gün, yine ilimizdeki minibüsçülerin temsilcileri ile birlikteydim. Minibüsçü patlamak üzere.. Kontak kapatıp, araçların anahtarlarını yerel yönetimlere teslim etmek bile düşünülen seçenekler arasında.

-AYDA BİR MİLYON ÜCRETSİZ TAŞIMA

Minibüsçüler Odası Başkanı Mustafa Kurt söyledi. Geçen mart ayında özel minibüslere,  1 milyondan fazla yolcu ücretsiz binip, seyahat etmiş. Mustafa Kurt şunları söyledi:

“- Bu insanlardan toplu taşıma ücreti olarak 1 TL alınsa, 1 milyon TL hasılat eder. Bazı hatlarda taşıma ücreti 5-6 TL. Bu hatlarda da insanlar bedava seyahat ediyor. Siz minibüsçünün kaybını düşünün.”

Özellikle 65 yaş üstü vatandaşların ücretsiz seyahati konusunda minibüsçüler öteden beri tepkili. Hükümet, minibüs başına 750 TL ödeme sözü vermişti. Bu para 6 Mart’ta minibüsçülerin hesabına yatacaktı. Ama verilen söz tutulmadı. Artık, minibüsçü esnafının öfkesi karşısında, Kooperatif yöneticilerinin, Oda yöneticilerinin de yapabileceği fazla bir şey yok. Bu hafta içinde Oda Başkanı Mustafa Kurt bir basın toplantısı yaparak, sert tavırlarını ve yaptırım kararlarını açıklayabilir.

-TUVALET İÇİN EVE GİDİYORLAR

Mustafa Kurt, 65 yaş üstü vatandaşa ücretsiz seyahat hakkının nasıl istismar edildiğini şöyle anlattı:

“-Yaşanmış olaydır.  Fevziye bahçesinde iki yaşlı vatandaş oturuyor. Biri, tuvaletinin geldiğini söylüyor. Hemen karşılarında Fevziye’nin umumi tuvalete var.  Arkadaşı, git şuraya ihtiyacı gör diyor. Tuvaleti gelen yaşla vatandaş, oraya girsem 1 TL vereceğim. Atlarım şuradan minibüse, evime giderim. İhtiyacımı görüp, yine minibüse biner buraya gelirim. Nasıl olsa bedava diye karşı çıkıyor. Bu bedava seyahat olayı böyle istismar ediliyor. Evlerinden çıkmayan insanlar, bedava seyahat var diye minibüsleri doldurdu. Bazen bir arabadaki 15-20 kişinin tamamı bedavacı oluyor. Hiç değilse söz verdikleri 750 TL’leri hesaplara yatırsalardı, üyelerimizi ikna edebilirdik. Ama bu sözü de tutmadılar. Artık bıçak kemiğe dayandı. 65 yaş üstü kartları kesinlikle arabalarımızda kabul etmeyeceğiz. Bu çok büyük haksızlıktır.”

Minibüsçü ticaret yapıyor. Arabasıyla para kazanıyor. Vergi ödüyor. Neden devletin zoruyla arabasında pekçok kişiyi bedava taşımak zorunda kalsın. Bu ticaret kurallarına da, anayasaya da, her şeye aykırıdır. Devlet,. “Tamam sen bu insanları bedava taşı, ben sana karşılığında para vereceğim” diyor. Ama bu söz de tutulmuyor. Mustafa Kurt dedi ki:

“-Büyükşehir, yeni büyük otobüsleri ile övünüyor. Bu otobüsler şehir içinde boş boş dolaşıyor. Bütün bedava seyahat kartı sahiplerini Büyükşehir’in araçları taşısın. Bizim yakamızdan artık düşsünler.”

Şimdi bu iş sertleşecek. Büyükşehir, şehir içi minibüsçülerini yatıştırmak için, toplu taşıma ücretlerine çok büyük zam yapabilir. O zaman da, normal insanlar, her gün bedelini ödeyerek toplu taşıma araçlarına binen insanlar büyük darbe yiyecekler.

İzmit’te trafik berbat. Ulaşım sistemi berbat. Şimdi bir de bu minibüsçü esnafı ile Büyükşehir arasındaki büyük sürtüşme huzuru tamamen kaçıracak. Toplu taşımada çok ciddi eylemler,  tartışmalar gündeme gelecek. Hazırlıklı olun.

 

*İnsanlık adına çok acı görüntüler

Türkiye büyüklük gösterdi. Avrupa’nın adeta insan kabul etmediği “Hayvan” muamelesi yaptığı zavallı göçmenleri geri kabul etmeye başladı.

Yunanistan’dan apar topar Türkiye’ye geri gönderilen o zavallı insanların halini izlerken, insanlığımdan utandım.

Sadece Suriye’deki savaştan kaçanlar değil. Pakistan’lılar var. Bengladeş’liler.. Diğer yoksul, Müslüman ülkelerden kaçanlar.

Kimbilir ne maceralardan geçtiler. Avrupa’ya kaçak yollardan ulaşmak kolay iş değil. Ne badireler atlattılar kimbilir?.. Belki yakınlarını, arkadaşlarını bu yolda gözlerinin önünde kaybettiler. İnsan simsarlarına, ellerindeki avuçlarındaki son paraları da ödediler. Avrupa’ya, Yunanistan’a ulaştılar. Ama Avrupa, “Sen hayvansın. Seni istemiyorum” diyor, geri gönderiyor.

Ellerinde bir küçük torba veya valiz. Bütün varlıkları bu . İtilip- kakılıyorlar. Etraflarında  onlara “Mikrop” gözüyle bakan yüzleri maskeli insanlar, görevliler.

Çok ayıp, çok yazık.. Avrupa medeniyetine hep saygı duymuştum. Avrupa’nın insanlık anlayışının ülkemde de örnek alınmasını hep istemiştim. Ama bu garip, çaresiz, acılı insanlara yapılan muameleyi gördükçe, Avrupa ile ilgili bütün düşüncelerim değişiyor. Onlar, sadece kendi menfaatlerini, kendi rahatlarını düşünüyorlar. Elbette Avrupa içinde de bu insanlara yapılan muameleyi içine sindiremeyenler var. Ama bir yandan da faşist, ırkçı söylerlerin sesi yükseliyor. Sırf bu göçmenler yüzünden Avrupa ülkelerinde ırkçı partiler yükseliyorlar. Yazık, bu acılı insanların böyle itilip kakılması, böylesine hayvan muamelesi görmesi gerçekten büyük bir insanlık ayıbıdır. “Biz neden bu kadar çok göçmeni alıp, bakıyoruz” diye düşündüğüm olmuştu. Artık öyle düşünmüyorum. Bunlar birer insan. Bizim gibi insan.. Onları korumaya aldığımız, Avrupa’nın küstahlığına karşı dünyaya insanlık dersi verdiğimiz için devletimin yanındayım.

 

*İnönü Caddesi D-100’e bağlansaydı

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, aslında 2004 yılından bu yana, kağıt üzerinde yüzlerce proje üretti. Asıl sorun, bu projelerin çok büyük bölümünün sadece kağıt üzerinde, maketlerde kalmış olması, hayata geçirilmemesi, bir süre sonra da unutulmuş olmasıdır.

Bakın, benim de yıllarca çok yakından takip ettiğim bir konu var. Şahabettin Bilgisu Caddesi üzerinde bulunan, çok eskiyen Askeri lojman binalarının yıkılması için çok yazılar yazdım. Bu eski lojman binalarının yıkımı 3-4 yıl önce gerçekleşti. Büyükşehir bu binaları yıkınca,  orada bir kavşak yapacak; İnönü Caddesi ile D-100’ü birbirine bağlayacaktı.

Günümüzde İzmit’teki en önemli trafik sorunu, İnönü Caddesi’nden D-100’e çıkış meselesidir. Toplu taşım araçları, özel araçlar, İnönü Caddesi’nden geliyor. Kız Meslek önünden geçip, Orduevi yakınlarından D-100’e çıkmaya çalışıyor. Burada sürekli bir düğüm var. Pazar günleri bir de Pazar Pazarı kuruluyor,  trafiik tamamen felç.

Büyükşehir Belediyesi,  İnönü Caddesi ile D-100’ü o yıkılan askeri lojman binalarından boşalan alandaki kavşakla bağlayacaktı. Binaları yıktılar, ortaya çıkan alanı bomboş bırakıp,  otopark değnekçilerine teslim ettiler. İnönü Caddesi’nden arabalar D-100’e çıkamıyor. Şu sıralar Telekom binası tramvay yüzünden yıkılıyor ya, D-100’den gelen araçla da Eski Garajlardan giremiyor. Gar mevkiinden şehre giren arabalar D-100’e çıkamıyor.

Ah, şu eski askeri lojman binaları önünden D-100 İnönü Caddesi’ne bağlanmış olsaydı. Alemdar Caddesi’ndeki trafik yönü değiştirilmiş olsaydı. Bugün şehir merkezinde yaşanan trafik sorunu en az yarı yarıya azalmış olmaz mıydı?

 

*Kentsa girişi asfaltlandı

Her gün iki kez gidip geldiğim için çok iyi biliyorum.  Symbol Köprülü Kavşağının köprüsü bittikten sonra,  İzmit yönünden gelip, Kentsa bölgesine, Alikahya’ya girişte büyük sıkıntılar olmuştu. Köprü altından geçip, Alikahya yönüne döndükten sonra kullanılan 200-300 metrelik basit yan yolda bir alt yapı çalışması aylarca sürmüştü. Müteahhit çalışmıyordu. Bir tek yaşlı işçi, tek başına bütün yolun üst yapısını inşa etmeye çalışıyor, kavşak iki günde bir kapatılıyor, araçlar Alikahya‘ya girmek için Köseköy’den dolaşmak zorunda kalıyordu.

Geçen günkü buluşmamızda, bu basit işi Başkan’a anlattım. Belediyeyi, müteahhidi şikayet ettim. Baktım, hafta sonunda bu yan yolda zaten basit olan bütün işleri bitirmişler, gayet güzel asfalt bile atmışlar.

Bu kadar basit iş, bu şehirde böyle uzun sürüyor. Şimdi görelim bakalım; şu D-100’a paralel kuzey yan yol ne zaman bitecek?

*Açsanıza şu otoparkı

İzmit trafiğinin hali malum. Her geçen gün biraz daha  içinden çıkılmaz hal alıyor. Sorun sadece şehir merkezinde,  D-100’de, Yahya Kaptan’da değil. Kentin her yerinde trafik tam bir işkence.

M.Alipaşa Mahallesi, Kadıköy Mahallesi, Bekirdere de trafik açısından perişan. En küçük bir önlem, en küçük bir çalışma yok. Herkes arabasını olduğu yerde bırakıyor. Minibüs durakları, kaldırımlar arabalarla dolu. Çünkü, şehrin bu bölgesinde hiç otopark bulunmuyor. İzmit’in doğusundaki en geniş caddelerde bile, tek şerit araç geçecek yol bazen kalmıyor. Otopark büyük ihtiyaç.

Büyükşehir Belediyesi, Kadıköy Mahallesi’nde devasa bir bina yaptırdı. Hem Kapalı Pazar Yeri, hem yüzlerce araç kapasiteli kapalı otopark. Biteli aylar geçti. İhtiyaç var m?. Hem de çok var. Ama bir türlü kullanıma açılmıyor.

Hadi pazarcıları ikna edemediniz. Pazarcıların karşısında duramıyorsunuz. Bari bu dev binanın otopark kısmını açın. Caddeleri, sokakları işgal eden arabaların, bu otoparka girmesini sağlayın. Hiç değilse, bölgede trafik biraz rahat etsin. Neden bu kapalı otopark bu kadar ihtiyaç olmasına rağmen açılamıyor,  anlayamıyorum.

 

*Eski Valilik yeri için proje hazırlanıyor mu?

İzmit Kaabaş Mahallesi’nin ortasında. Eski Valilik binasının yıkılması ile ortaya çıkan büyük bir boş alan var. Büyükşehir, önce bu alanı başıbozuk bıraktı. Açık otopark yaptım dedi. Ama kargaşa çıktı. Sonra, bu alanın etrafı çevrildi, giriş çıkış yerleri düzenlendi. Ucuz, ama paralı açık otopark yapıldı. Bu karar alınırken de, “Yaz aylarına kadar otopark olacak. Sonra projemizi uygulayacağız” dediler.

Yıkılan eski Valilik binasının yerinde, yer altı otoparkı yapılacağı açıklanmıştı. Altı otopark, üstü meydan. Bugün İzmit’in tören alanı yok. Eski Valilik Bahçesinde otoparkın üstü de İzmit’in tören alanı olacak. Bize böyle dediler.

İşte, nisan ayını sürüyoruz. “Yazın proje başlayacak” demişlerdi. İki ay sonra yaz. Ama acaba Büyükşehir 2016 yazını mı kast etti?.. Yoksa sonraki yıllar mı?. Valilik binası alanındaki projeden tamamen vazgeçilmiş de olabilir. Oralar yakında tramvay yolu nedeniyle kazılacak. Bari  yer altı otoparkı yapacaksanız, tramvay yolu ile birlikte başlayın da, aynı anda iki iş birden yürüsün..

Samimi kanaatimdir. Büyükşehir belediyesi, yıkılan eski Valilik Binası yerinde de yer altı otoparkı ve kent meydanı projesini kolay kolay başlatıp, uygulayamayacaklar.

 

 

 

 

Bu yazı toplam 132558 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 3
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Yazarın Diğer Yazıları
    ÖNE ÇIKAN MARKALARIMIZ
    • TUANA EVLERİ 3. ETAP
    • TUANA EVLERİ 2. ETAP'TA YÜZDE 5 İNDİRİM
    • ROMATEM Kocaeli Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
    • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37