1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. MMO’dan ulaşım uyarıları
MMO’dan ulaşım uyarıları

MMO’dan ulaşım uyarıları

TMMOB Makine Mühendisleri Odası (MMO) Kocaeli Şube Başkanı Murat Kürekci, son dönemde karayolu taşımacılığına verilen önemin, deniz ve demiryolu taşımasının ihmal edilmesine neden olduğunu söyledi.

A+A-

Kürekci, doğaya saygılı, güvenli ve ucuz ulaşım için demiryollarına yatırım yapılması gerektiğini açıkladı. Kürekci, yolcu ve yük taşımacılığıyla ilgili bölgemizdeki demiryollarının tablosunu şöyle ortaya koydu:

ADAPAZARI TRENİ

Adapazarı treninin seferleri 01/02/2012 tarihi itibariyle durduruldu. Yüksek Hızlı Tren için yapılan Demiryolu çalışması öncesi; bu trenle Haydarpaşa-Adapazarı arasında ayda yaklaşık ortalama 427 bin kişiye hizmet veriliyordu. 2015 yılında yeniden devreye alındı, ancak sefer sayısı 24’ten 4 gidiş ve 4 geliş seferden toplam 8 e, durak sayısı 31 den 13’e düşürüldü. Acilen kapalı olan tren istasyonlarının tekrar açılmasını, sefer sayısının en az (eskisi gibi) 24 sefer olmasını ve güzergahının (eskisi gibi) Haydarpaşa – Adapazarı tren istasyonlarına uzatılmasını talep ediyoruz.
BANLİYO TRENİ- Haydarpaşa-Gebze arasında çalışan günde 124 sefer yapan ve 27 tren istasyonunda duran banliyö tren (19 Haziran 2013 tarihinden itibaren) tamamen durduruldu. 2012 yılında 26 milyondan fazla kişinin faydalandığı tren halen faaliyette değildir. 24 ay kapatılacağı açıklanarak çalışmalar başlamışdı. Haziran ayında 5 yıl olacak. Bu treninde en kısa sürede tekrar vatandaşın hizmetine sunulmasını istiyoruz.

YÜK TAŞIMACILIĞI

Organize Sanayi Bölgeleri ve Limanların demiryolu bağlantıları yoktur. Bu durum değerlendirilmelidir. Taşıma maliyetleri ve trafik kazaları buna bağlı olarak artmaktadır. Sanayicinin rekabet gücü azalmaktadır.

MMO’NUN ÖNERİLERİ
MMO yönetim kurulu adına Murat Kürekci, konuyla ilgili önerileri de şöyle sıraladı:
“- Yük taşımacılığı düşünülmeden demiryolu taşımacılığı planlaması yapılmamalıdır. 
Fazladan bir yatırıma gerek olmadan mevcut demiryolu altyapısı ile ulaşım sorunu azaltılabilir. 
Daha önce tren bilet fiyatları otobüs fiyatlarından ucuzdu. Kamu yararı gözetilerek tren seyahat ücretleri düşürülmelidir.
Kocaeli, İstanbul ve Sakarya illerinin demiryolu ulaşımında entegrasyonu acilen sağlanmalıdır. 
Trafik güvenliği, ulaşımda karayollarının payının azaltılması ve kaza riski en az olan diğer taşıma türlerine ağırlık verilmesi ile sağlanmalıdır. Demiryoluna göre iki kat, suyoluna göre neredeyse üç kat fazla enerji tüketen karayolu yatırımları gözden geçirilmelidir. 
Trafik Güvenliği Kurulu ve İl Trafik Komisyonlarında TMMOB ve ilgili meslek odaları temsil edilmelidir. 
Kent merkezlerine trafik akışı caydırıcı hale getirilmeli, kentsel imar uygulamaları ile ulaşım politikaları uyuşmalı, çevre yolları ve şehir geçişlerinde yapılaşma önlenmelidir. 
Kent içi toplu taşımacılığında halk, kent örgütlenmeleri, meslek odaları ve üniversitelerin görüşleri alınmalı, özelleştirmelerden vazgeçilmelidir.”

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.
5 Yorum