• BIST 75.727
  • Altın 129,876
  • Dolar 3,4745
  • Euro 3,6641
  • Kocaeli 10 °C

Otoyolların çıkış kavşakları

Otoyolların çıkış kavşakları
İlimizi, geleceğini çok yakından ilgilendiren iki büyük otoyol projesi var.

Biri Kuzey Marmara Otoyolu.. Diğeri Güney Marmara Otoyolu.. İsimlerinden de açıkça anlaşılacağı gibi, bu yollardan biri ilimizin kuzeyinden, diğeri güneyinden geçecek.

Ben 1976 yılında İzmit Lisesi’nden mezun oldum. Aynı yıl Yıldız Üniversitesi Kadıköy Mühendislik Yüksek Okulu’nu kazandım. 1976-77 sezonunda, her gün sabahın köründe İstanbul’a gidip, akşam döndüm.. Ya otobüsle ya banliyö trenle gider gelirdim. Bir bakıma, mevcut TEM Otoyolu’nu bizim kuşak adeta metre metre yaptı diyebilirim. Otoyol inşaatı yüzünden, hem karayolu hem demiryolu ulaşımı aksardı. Hele hele o Hereke’deki kayaları yıkmak yıllar aldı. 1983’de Turgut Özal iktidara geldi de, TEM Otoyolu’nun Hereke mevkii bitirildi.

Bugün TEM Otoyolu’ndaki bazı kavşak eksikliklerinin sıkıntısını çekiyoruz. Örneğin hala Derince Limanı ile otoyol bağlantısı yok. Umuttepe’ye, KOÜ’ye otoyoldan bir çıkış gerekirdi, yok. Otoyol yapılıp bittikten sonra yeni kavşak bağlantılarını arkadan yapamıyorsunuz. Her şeyi baştan planlamak lazım.

Şimdi, inşaatına başlanan Kuzey Marmara Otoyolu’nun bütün güzergahı, kavşak noktaları belli. Bu proje İstanbul’u çok ilgilendiriyor. İnanıyorum, Kuzey Marmara Otoyolu 2019’da bitmiş olacak. 22 Ekim tarihli Resmi Gazete’de Bakanlar Kurulu kararı yayınlandı. Yüzlerce parsel arazi için “acil kamulaştırma” kararı çıktı. Aynı Resmi Gazete’de yol güzergahının krokisi var. Kuzey Marmara Otoyolu Sakarya Akyazı’dan başlıyor. İzmit-Derince-Körfez- Çayırova-Dilovası-Gebze’den geçiyor. Bu yolun yanında bir de Hızlı Tren Yolu yapılacak. Projeye göre, Akyazı’dan başlayıp, 3’üncü Boğaz Köprüsü’ne (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) ulaşacak, buradan Trakya’ya uzanacak Kuzey Marmara Otoyolu’nda, Akyazı girişinden sonra İzmit’te bir kavşak var. Öyle sanıyorum ki, İzmit Kavşağı’ndan çıkacak araçlar, daha sonra Güney Marmara Otoyolu’na, buradan da Bursa-İzmir Otoyolu’na ulaşacaklar. Kuzey Marmara Otoyolu üzerindeki bir sonraki kavşak Sabiha Gökçen Havaalanı yakınlarında. Yani, Akyazı ile Yavuz Sultan Selim Köprüsü arasında sadece iki giriş çıkış kavşağı var. Oysa, İzmit Körfezi kıyılarında devasa limanlar kuruldu. Derince Limanı, Avrupa’nın en büyük konteyner limanı oluyor. Kuzey Marmara Otoyolu’ndan en azından Derince Limanı’na bağlantı olmalı. Alikahya’da yeni stat bitiyor. Kocaelispor yeniden yükselecek. O statta çok önemli maçlar oynanacak. Kuzey Marmara Otoyolu’ndan yeni stada çıkış lazım. TEM’de olmadı, belki bu yeni yolda olur. Umuttepe’ye bir çıkış lazım.. Körfez ilçe çok büyüdü. Kuzey Marmara Otoyolu’nu Körfez’den giriş çıkış lazım.

Bunların hiçbiri yok ya da harita üzerinde gözükmüyor. Şimdiden bastırmamız lazım.. TEM OPtoyolu’nu ve D-100’ü rahatlatacaksak, bu kentin trafiğini pek çok noktadan Kuzey Marmara Otoyolu’na aktaracak önlemleri almamız lazım.
Güney Marmara Otoyolu’na gelince. Bu yol ile ilgili güzergah bilgileri nedense sır gibi saklanıyor. Benim bildiğim kadarıyla, Pamukova taraflarından başlayacak. Başiskele, Gölcük, Karamürsel’den geçip Yalova’ya, Körfez Köprüsü’ne(Osmangazi Köprüsü) ve İzmit Otoyolu’na bağlanacak. Bu yolun giriş çıkış kavşakları çok önemli. D-130’la nerelerden bağlantısı olacak. Bu yolun güzergahı ve kavşakları ilimizin üç ilçesindeki arsa değerleri, konut değerleri açısından da önemli. Hiç bilgi verilmiyor, hiç açıklama yapılmıyor.

2019’da Kuzey Marmara Otoyolu, en geç 2023’e kadar Güney Marmara Otoyolu bitecek. Bu iki yol da bizim ilimizi çok yakından ilgilendiriyor. Yollar bittikten sonra, “Keşke şuradan bir kavşak yapılsaydı” demenin bir anlamı yok. Şimdi bu konunun üzerinde durmalıyız. Şimdi bu konuda kafa yormalı ve gereken doğruların yapılması için baskı kurmalıyız. Bu yollar bittikten sonra, bu kent için başka da yol kalmayacak.

Sarıbay: ”KEV kalsın demiyorum”
Önceki gün bu sütunlarda “Cengiz ağabey konuyu anlayamamış” başlıklı bir yazı yazdım. CHP İl Başkanı Sarıbay’ın AK Parti İl Merkezi’ne yaptığı nazik ziyaret sırasında AK Parti İl Başkanı Ceyhan ile görüşürken söylediği “KEV’in devri işini bir kenara bırakın. B planı uygulansın. Kocaelispor KEV devredilmeden kurtarılsın” şeklindeki sözlerinden hareket etmiştim.

Yazımda, KEV’in arazilerinin Kocaelispor’un malı olduğunu, kulüp bu kadar sıkışmışken, “KEV mevcut haliyle kalsın” deme lüksü bulunmadığını anlatmaya çalışmıştım. Sayın Sarıbay, yazının çıktığı gün aradı, “Ben derdimi anlatamamışım” dedi. Sarıbay şunları söyledi:
“- Kocaelispor’un öncelikle Kasım ayının ilk yarısı içinde Sırp Kızılyıldız Kulübü için FİFA’ya yatırması gereken 800 bin Euro para var. Bu para zamanında yatmazsa, puan silinecek, küme düşürülecek. Bu kadar kısa süre içinde bu sorunu KEV’in devri ile çözmek mümkün değil. Ben bu paranın bir şekilde bulunup ödenmesini, KEV konusunun sonra tartışılmasını önerdim. Keşke KEV bir eğitim vakfı olarak kalsa. Keşke, KEV çağdaş gençler yetiştirme misyonunu sürdürse. Elbette bunu isterim. Ama Kocaelispor’un FİFA’daki Kızılyıldız dosyasını kapatması önceliktir. Bu iş halledildikten sonra KEV konusu konuşulabilir.”

ZATEN TARTIŞACAK BİRŞEY KALMADI
Bu yazı yazılmadan önce, cumartesi gecesi zaten sorun büyük ölçüde çözüldü. Büyükşehir Belediyesi biz Kocaelisporlulara önce eşeğimizi kaybettirmişti. Sonra tam yumurta kapıya geldiğinde, eşeğimizi bulmamızı sağladı, bizi mutlu etti. Kızılyıldız için ödenecek 800 bin Euro konusu çözüldü. Ama Büyükşehir bu parayı Kent Konut üzerinden verdi. Mesaj açık. “Bu FİFA konusu çözülsün. Sonra KEV arazisini Kocaelispor alsın ve Kent Konut değerlendirsin” deniliyor. Ben görüşümün arkasındayım. Hoş, Sayın Sirmen ve ekibi tarafından KEV mütevelli heyetinden atıldım, söz hakkım yok. Ama bir Kocaelisporlu olarak kulüp bu kadar zordayken, KEV’in kulübe ait olduğu bilinen arazinin üzerinde oturması anlamsız.

Bu sorun artık çözülecektir. Kızılyıldız borcu kapandı ama kulübün devlete borçları var. Bu borçların da kapanması, Yeşil-Siyahlı kulübün önünün açılması gerekiyor. Bunun için de KEV arazisi Kocaelispor’a devredilecek. Büyükşehir imar planlarını değiştirip, spor tesisi alanını konut ve ticaret alanına dönüştürecek. Kocaelispor’un vergi-sigorta borçları da kapanacak, 3 yıl içinde Süper Lig’e yükseliş planları geliştirilecek.

Yani bir bakıma, Cengiz Sarıbay’ın dediğine gelmiş olduk. Artık bu saatten sonra bu kentte hiç kimsenin, “KEV arazisi Kocaelispor’a verilmesin. KEV’de kalsın” deme lüksü yoktur. Zaten KEV’de olağanüstü genel kurul için de bir kıpırdanmanın başladığını duydum. Yakında KEV bir olağanüstü genel kurula gidebilir. Merak ediyorum böyle bir durumda çıkıp da, “KEV’i Kocaelispor’a vermeyelim. Kocaelispor’un malının üzerine yatmaya devam edelim” diyen biri çıkabilecek mi?

Bu haber toplam 3250 defa okunmuştur
  • Yorumlar 9
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Diğer Haberler
  • Tek sorun “tramvaymış” gibi davranmak05 Aralık 2016 Pazartesi 00:00
  • Yakında bir kardeşimiz olacak05 Aralık 2016 Pazartesi 00:00
  • Organik Pazar’a karşı değilim04 Aralık 2016 Pazar 00:14
  • Her şey kuralına uygun yürütülüyor03 Aralık 2016 Cumartesi 00:05
  • Zaman Geçiyor, Büyüyoruz03 Aralık 2016 Cumartesi 00:03
  • Köylü Pazarı’nı beğenmedik, Sosyete Pazarı’na koşarız02 Aralık 2016 Cuma 00:00
  • Tramvay mağdurlarına yerel promosyon01 Aralık 2016 Perşembe 00:05
  • Çok karanlık, çok sıkıntılı30 Kasım 2016 Çarşamba 00:01
  • Rüzgar ve güneş enerjisini desteklememiz gerekiyor29 Kasım 2016 Salı 00:00
  • Okurunuz varsa yazarsınız 28 Kasım 2016 Pazartesi 09:54
  • ÖNE ÇIKANLAR
    • Genel sekreter ile şehrin geleceği hakkında 
    • Saf Sevgi
    • Özgür Kocaeli mobil uygulamamız yayında
    1/20
    Tüm Hakları Saklıdır © 2016 Özgür Kocaeli | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0262 331 11 11 Faks : 0262 321 21 37