1. YAZARLAR

  2. İsmet ÇİĞİT

  3. Pekin-Londra treni İzmit’te durur mu?
İsmet ÇİĞİT

İsmet ÇİĞİT

Yazarın Tüm Yazıları >

Pekin-Londra treni İzmit’te durur mu?

A+A-

AK Parti iktidarları döneminde ülkemizde özellikle ulaşım, iletişim ve sağlık alanlarında çok önemli işler yapıldı. Bunu inkar etmek, görmezlikten gelmek, günaha girmek demektir.

Türkiye gelişti. Kentlerde yaşam daha konforlu, daha modern hale geldi. Bu ülkenin insanları eskiden İzmit’ten Kandıra’daki yakınıyla telefonda görüşmek için (03)’e kayıt yazdırır, saatlerce sıranın gelip, bağlantının yapılmasını beklerdi. Şimdi, ABD’deki yakınınızla, cep telefonu üzerinden üstelik görüntülü görüşebiliyorsunuz…

Özel arabanızla İzmit’ten Ankara’ya giderken Bolu dağı rampasında, İzmit’ten İzmir’e giderken Manisa Sındırgı virajlarında bir kamyonun arkasına takılıp, saatlerce yürüyüş hızında tırmanmak zorunda kalırdınız. Şimdi Türkiye’nin neresine gitmek isteseniz, karşınızda sizin şeridinizde araba görmüyor, duble yol veya otoyollarda gidiyorsunuz.

Sağlık alanında yapılan iyileştirmeleri anlatmak için sayfalar yetmez…

Coğrafi konumuyla doğu ile batı arasında köprü durumunda olan Türkiye, petrol boru hatları, doğalgaz boru hatları, demiryolu ve karayolu bağlantıları ile de bu özelliğini çok iyi kullanıyor.

Geçenlerde Ulaştırma Bakanı açıkladı. Türkiye şimdi de Avrupa Birliği’nin hibesiyle, en doğuda Çin’in başkenti Pekin’den yola çıkan bir trenin en batıda İngiltere’nin başkenti Londra’ya ulaşacak demiryolunun son bölümünün inşaatına başlıyor.

Hayal gibi bir şey.  Türkiye, Trakya bölgesindeki demiryolu hattını da tamamladıktan sonra, Pekin’de oturan çekik gözlü dünyalı trene atlayacak, Londra’da inecek.

Ya da bir İngiliz centilmeni, Londra’dan trene binip, Pekin’e gidecek, ticaret görüşmeleri yapacak.

Ben, garip bir İzmitli olarak şunu merak ediyorum: Acaba Pekin-Londra treni İzmit’te duracak mı?

…………………………..

Türkiye kalkınıp büyürken, Güneydoğu Anadolu dahil, ülkenin 81 vilayetinde yaşam daha konforlu ve güzel hale gelirken, biz Kocaeli olarak bu gelişmeden hak ettiğimiz payı alamadık. Üstelik Türkiye’nin büyümesi ve gelişmesi için devletin ihtiyaç duyduğu vergilerin çok büyük bölümünü biz ürettiğimiz halde alamadık.

Bakın bu şehirde eskiden (1950’li yıllarda bile) köhne vapur iskelesinden köhne Beylerbeyi ya da Vaniköy vapuruna biner, kırmızı-beyaz mika tabaklı ince belli (Ajda)  bardağın içindeki tavşankanı nefis çayınızı yudumlayarak, vapurun kıç tarafında köpükleri seyrederek oturur, İzmit-Derince-Gölcük-Değirmendere-Halıdere-Ulaşlı-Ereğli- Karamürsel iskelelerine yolculuk yapabilirdik.

Şimdi, İzmit Körfezi’ndeki 40 küsur limandan, ABD’ye, Venezuela’ya, Küba’ya, Güney Afrika’ya, Çin’e, Japonya’ya her gün onlarca gemi gidip geliyor ama köhne bir vapurun kıç tarafında oturup, çayınızı yudumlayarak Karamürsel’e gidemiyorsunuz.

Eskiden (taa 1970’li yıllarda) Adapazarı ile Haydarpaşa arasında günde yaklaşık 20 kez karşılıklı gidip gelen, her durakta duran banliyö trenimiz vardı. Vagonlar eski, pis, koltukları delik deşik falandı. İçinde, daracık koridorlarında pişmaniyeciler, simitçiler, sucular dolanırdı. Tuvaletleri girilemeyecek kadar pis, kapı boşlukları beleşçi tiplerin işgali altındaydı.

Ama İzmit’ten trene biner, 1.5 saatte Haydarpaşa’ya ulaşırdık. Haydarpaşa iskelesinden vapura binip Karaköy’e geçebilir, ya da biraz yürümeyi göze alsak, Kadıköy’e inebilirdik.

Dönüşte, Haydarpaşa Garı’ndaki o eşsiz mezeleri bulunan küçük lokantada bir porsiyon yoğurtlu, dereotlu bakla ve bir porsiyon enginarla atıştırıp, yine trenimize binip, İzmit’e gelebilirdik.

Şimdi, “İzmit’ten Gebze-Çayırova otobüsüne bin, Gebze istasyonundan trene bin, denizin altından geçerek Marmaray ile İstanbul’un öbür ucuna git” diyorlar. Ama biz, Haydarpaşa-Adapazarı trenini özlüyoruz.

Eskiden havaalanımız yoktu.. Kırk yılın başı uçakla bir yere gidecek olsak, saatler öncesinden İzmit’ten yola çıkıp, sıkışık trafikte Yeşilköy Havaalanına gider, oradan uçağa binebilirdik. Şimdi havaalanımız var. Ama dünyada 300 küsurdan fazla noktaya uçan, 500’den fazla uçağı bulunan ve dünyanın en büyük hava yolu şirketi haline gelen THY İzmit’e uçmuyor. Biz yine saatler öncesinden Sabiha Gökçen’e gitmek zorunda kalıyoruz.

………………

Ülkemin gelişmesinden, büyümesinden, Avrupa ile Asya arasında köprü olmasından, Pekin-Londra treni için yol yapmasından çok büyük gurur duyuyorum. Ama ben, Pekin’e veya Londra’ya değil, trenle Haydarpaşa’ya, Adapazarı’na gitmek, vapurla Değirmendere-Karamürsel’e gitmek istiyorum.

Yine de soruyorum; acaba Pekin-Londra treni hala peronlar üzerinden geçen yürüyen merdivenli köprüsü bile bitirilemeyen İzmit Garı’nda duracak mı? Ben İzmit Gar’ından Londra veya Pekin’e gitmek için bilet bulabilecek miyim?

 

Nasıl bir program olacak?

Bu gece saat 21.00’de hemen hemen bütün televizyon kanallarında çok önemli bir siyasi açık oturum izleyeceğiz. Bir hafta sonra İstanbul Belediye Başkanlığı için ikinci kez yarışacak olan Binali Yıldırım ile Ekrem İmamoğlu, İsmail Küçükkaya moderatörlüğünde birlikte tartışacaklar.

Gençler bilmez.. Türkiye eskiden çok daha demokratik, siyasi kültürü çok daha yüksek bir ülkeydi. 1980 darbesi sonrası, 1983’de demokrasiye yeniden dönülürken, ülkenin tek TV kanalı olan TRT’de, seçime girecek üç partinin lideri Turgut Sunalp, Turgut Özal, Necdet Calp saatlerce birlikte tartışmışlardı. Bu açık oturumların sonunda, önceden hiç bilinmeyen, seçimde şans verilmeyen Turgut Özal iktidara gelmişti.

AK Parti’nin 2002’de iktidara gelişinin altında da, o dönemde seçim öncesi yine TRT’de Uğur Dündar yönetiminde Recep Tayyip Erdoğan-Deniz Baykal toplantısının çok büyük payı olmuştu. Eskiden siyasi liderler, birlikte halkın önüne çıkıp, tartışırlardı. Sonra bu iş kalktı. Bu gece yıllar sonra aynı göreve talip iki adayı birlikte izleyeceğiz.

Bu program içeriği ne olursa olsun, özellikle şeklen çok önemli. İsmail Küçükkaya’ya çok güvenmiyorum. Genç gazeteci, mesleğinde başarılı. Ancak, Fox’ta programına çağırdığı konukları ile röportaj yaparken, konuğundan çok kendisi konuşuyor. Umarım, bu gece böyle öne çıkma hırsında olmaz.

Programda pek çok kişinin aksine, Binali Yıldırım’ın daha başarılı olacağına inanıyorum. Millet ittifakı adayı, İstanbul’un AK Parti öncesindeki geçmişini, özellikle CHP elindeki halini anlatacak, kendilerinin neler yaptığını hatırlatacak. Yıldırım daha esprili, daha kıvrak zekalı, siyaseten daha deneyimli bir isim.

Ekrem İmamoğlu ise, bir insanın kaldıramayacağı kadar çok yıpratıldı. İsten istemez sinirleri bozuldu. Bu gece bu programda tekleyebilir. Küçükkaya’nın moderatörlüğü de İmamoğlu’ndan çok Yıldırım’ın avantajı olabilir.

Moderatör, iki konuğuna 15’er tane ortak soru soracak, eşit süre verecek. Ayrıca 3’er tane özel soru yöneltecek. Umarım, medenice bir tartışma olur. Bu programın sonunda İstanbul seçmeni son ve kesin kararına ulaşacaktır diye düşünüyorum.

DUVAR YAZISI

Hüseyin Üzülmez, Kocaelispor’un

yeni Başkanı oldu. Bakalım yeğeni

İbrahim Üzülmez takımın yeni

Teknik Direktörü olacak mı?

Bu yazı toplam 2489 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.
10 Yorum