1. HABERLER

2. GÜNDEM

3. Ramazan öncesi son macera
Ramazan öncesi son macera

Hiçbir zaman lüks, pahalı, şatafatlı işlerde hevesim olmamıştır. Zaten öylesi bir yaşam tarzı için gerekli parayı kazanamadım da, kazansaydım bile salaş, mütevazi mekanları ve zevkleri tercih ederdim.

A+A-

Hayatı, olabildiğince keyifle yaşamaya özen gösteririm. Bizim Patron(Nazif Çanakçılı) ile birlikte  “Çarşamba” gezilerimizde yediğimizi, içtiğimizi, gördüklerimizi, özellikle pazar günleri bu sütunlarda okurlarla paylaşmaktan da keyif alıyorum. Bu yazı, mübarek Ramazan öncesi Nazif Çanakçılı ile gerçekleştirdiğimiz son maceranın dökümüdür. Keyif ve örnek alacağınızı umuyorum.

Malum, yarın Ramazan başlıyor. Hani F. Bahçe Başkanı Aziz Yıldırım’ı, “Eyvah şekeri 160’a fırladı, komaya giriyor” diyerek hastaneye götürüyorlar ya, ben daha bugüne kadar kendi kan tahlilimde açlık şekerini 200’ün altında görmedim. Bu nedenle, Ramazan ayında oruç tutmam-daha dorusu 4-5 saatten fazla aç kalmam- mümkün değil. Ramazan’da oruç tutmuyorum ama, ister istemez toplumun genelinin yaşamına uyar, saygı gösteririm. Nazif Çanakçılı ise, Ramazan’da hiç sektirmeden orucunu tutar. Geçen çarşamba Ramazan öncesi son çarşamba olunca, bir plan yaptık ve bire bir uyguladık. Çok keyifliydi.

Ben sabahtan yazmam gereken yazıları yazdım.  Saat 11. 30 sıralarında İzmit’ten Haydarpaşa yönüne giden Eskişehir Ekspresi isimli bir tren var. Gar’a gittik, bu trene bilet aldık. Banliyö trenlerde yolculuk ücreti 5 TL civarında. Bu Eskişehir Ekspresinde 11. 25 TL.  11. 40’da İzmit Garı’na girdi. Bindik. Biletteki vagon ve koltuk numaralarını umursamadan “Yemekli Vagon” bölümüne oturduk.

Trenle yolculuk büyük keyif. Tek sorun sigara içememek. Eskişehir Ekspresi’nin Yemekli Vagonu, çok temiz, şık. Zaten bizim TCDD tren lokantaları alanında Avrupa’nın en iyisi seçilmiş. Menüde her türlü ızgara, tava, aperatif yiyecekler var.

Artık vakit öğlen olmuştu. Ben buz gibi bir bira istedim. Bir de çıtır çıtır sigara böreği. Nazif Ağbey, “İçki için bana erken” dedi, kahve istedi.  Eskişehir Ekspresi,  hiçbir ara istasyonda, hatta Gebze’de bile durmuyor.

Yol boyunca Körfez sahillerindeki işgali bir kez daha gördüm. Tüylerim diken diken oldu. Sayın Vali’ye de ihbarım olsun. Diler Limanı’nda hurda, paslı metal yığınlarının görüntüsünü kapatmak için yapılan paravan yarım bırakılmış. Vali’nin sözünü dinlememişler. Hoş paravan olsa ne olur. O iğrenç, paslı hurdalar Körfez kıyısına yığılmış. Hepsinin pisliği denize gidiyor.

Biramı idareli içtim. Saat 13. 30’dan önce Haydarpaşa’ya vardık. Vagon Lokanta’da bir bira, bir porsiyon sigara böreği, bir neskafenin hesabı 13. 50 TL.

İstanbul mükemmel bir şehir olmuş. Artık tam anlamıyla bir Avrupa.. Bizim burada Büyükşehir Belediyesi hala minibüsçülere söz geçirip, Kent Kart’ı uygulayamadı. İstanbul’da her şey otomatik. Haydarpaşa’dan Karaköy vapuruna bineceğiz. Bilet gişesi yok. Otomatik makineler var. Bir jeton ücreti 1. 75 TL. Makineye isterseniz 50 TL sokun. Size jetonu atıyor, sonra 48. 24 TL para üstünü veriyor. Karaköy Vapuru’nun saati, iskeledeki panoda 13. 43 olarak yazılıydı. Büyükşehir İzmit Körfezi’nde 3 iskele arasında bir türlü vapur tarifesi oturtamadı. İstanbul Boğazı’nda her yere vapur seferi var. Saat tam 13. 43’te Karaköy vapuru, iskeleden hareket etti.

Karaköy’e indik. Hava sıcak. Ama İstanbul inanılmaz güzel ve hareketli.  İskelenin yanından, gençken her türlü kaçak sigaranın elden, tombalacılar tarafından satıldığı, “Kent var, Marlboro var” sesleriyle inleyen ara sokaktan geçip, Karaköy Yeraltı Çarşısına girdik.

Kapalı Çarşı’nın “Perşembe Pazarı” çıkışından çıktık.  Karaköy ile Beyoğlu arasında çalışan, Dünyanın en eski 2 nci metrosu olarak bilinen “Galata-Pera” metrosuna bindik. Burada da otomatik kart ve jeton kullanılıyor. 1. 75 TL kişi başı. 5 dakikada Beyoğlu’na çıktık.

Tünel meydanından,  yürüyerek Taksim’e doğru gidiyoruz.

Geçtiğimiz yıllarda İstiklal Caddesi’ne gittiğimde çok uzun süren yol çalışması nedeniyle İstanbul Belediyesi’ne kızardım. Bütün işler bitmiş, caddenin üst yapısı mükemmel olmuş. Dünyanın bütün ülkelerinden turist var İstanbul’da. Çarşaflı Araplar, sıcağa alışık olmayan, adeta tamamen çıplak sarışın İskandinavlar. Çekik gözlüler, zenciler. Ne ararsanız var.

Kornet külaha iki kaşık Maraş Dondurması koydurdum. Hem etrafı seyrediyor, hem dondurmamı yalıyorum. G. Saray Lisesi önünden geçip, Çiçek Pasajı’na girdik. Bizim buradaki mekanımız Nev-i Zade Sokak’taki Rum Meyhanesi İmroz’dur. Sigaramızı da rahat içelim diye cadde kenarında, kaldırım üzerindeki masaya oturduk.

Sıcakta yürümek hararet yapmıştı. Ben yine hemen buz gibi bir bira istedim. 20’lik Yeni Rakı, ortaya bir porsiyon Arnavut Ciğeri, bir porsiyon Muska Böreği (İmroz’un spesiyallerindendir), bol dereotlu fava(Bakla içi ezmesi) söyledik. Sıcak yemek yemedik. Yaklaşık 2 saat Nev-i Zade’de oyalandık. İmroz’da hesap 51. 50 TL.

Beyoğlu’na çıkınca, Çiçek Pasajı’nın yan tarafındaki G. Saray Pazarı içinde kokoreç yemeden dönmem. Oturduk bir kokoreççiye. İki tane çeyrek ekmek içi kokoreç, iki tane buz gibi bira daha. Turistler gelip geçiyor. Midye tavalara, kokoreçe,  kocaman bardaklardaki biralara şaşkın bakıyorlar. Buradaki hesap da 20 TL.

Aynı yoldan(Pera-Galata tüneli, Karaköy-Haydarpaşa vapuru) , Haydarpaşa’ya vardık. Bizim geldiğimiz tren, 17. 30’da geri dönüyor. Biletimizi aldık, yine Yemekli Vagon’a yerleştik. Ben yine bir bira istedim. Nazif Ağabey, bir duble rakı istedi. Patates kızartma, çerez..

Saat 19. 00’da İzmit Garındaydık.

Az masrafla, büyük keyif değil mi?.. Nazif Çanakçılı ve ben, Ramazan’a hazırız. Bayram ertesi aynı keyifli turu,  tekrarlamakta da kararlıyız. Bugün son gün. Üşenmezseniz siz de yapın. İyi pazarlar

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yapılan yorumlardan yazarları sorumludur.