1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. “Ramazanda spora iftardan 2-3 saat sonra başlayın“
“Ramazanda spora iftardan 2-3 saat sonra başlayın“

“Ramazanda spora iftardan 2-3 saat sonra başlayın“

Kocaeli Üniversitesi (KOÜ) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Müdürü Prof. Dr. Yavuz Taşkıran, oruç tutup akşamları spor yapmak isteyenlerin iftar sonrasında yeterli sıvı almaları ve 2-3 saat sonra egzersize başlamaları gerektiğini bildirdi.

A+A-

Prof. Taşkıran, yaptığı açıklamada, profesyonel spor yapanların oruç tutması halinde iftardan 3 saat sonra antrenmana çıkması gerektiğini belirtti. Bu dönemde özellikle sıklete (ağırlık) göre spor yapanların gıda tüketiminde dikkatli olmasının önemini vurgulayan Prof. Taşkıran, "Bazıları sahura kalkmayıp, o dönemi atlıyor. Bu dönem gıda ve sıvı alımı açısından önemli. Oruç tutup akşamları spor yapmak isteyenlerin, iftar sonrasında yeterli sıvı almaları ve 2-3 saat sonra egzersize başlamaları gerekir. Nabız çok önemli, spor yaparken nabzın 120'yi geçmemesi gerekiyor. Bunu kontrol edecek. Yemekten sonra hemen spor yapılması kalbi yarar" şeklinde konuştu. Kadınların fizyolojik ve biyolojik avantajlarından dolayı erkeklere göre spor sürelerini biraz daha uzun tutabileceğini anlatan Prof. Yavuz Taşkıran, spor yapıp oruç tutan 15-16 yaşındaki çocukların da sahura mutlaka kalkmak kaydıyla protein, yağ ve karbonhidratı dengelenmiş gıdalar tüketmesini istedi.

"SPORA 30 GÜN ARA VERDİĞİNİZDE BİRÇOK ÖZELLİĞİNİZİ KAYBEDERSİNİZ"

Prof. Taşkıran, yürüyüşün kolaylıkla yapılabilecek bir spor olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Yürüyüşte kalp atım hızımız, örneğin dakikada 70 atıyorsa bunu 100 nabızdaki bir tempoda yürünülmeli. O zaman inaktif durumdaki kılcal damarlar aktif duruma gelebilecektir. İmkanımız varsa yüzmek, uygun yer varsa bisiklet sürülebilir. Bisiklet, yüzme ve yürüyüş yapmak ramazan ayında yapılabilecek en iyi sporla arasında gösterilebilir. Belirli bir sporu yapanlar varsa yüksek yüklenmeler altında değil de en uygun tempoda spor yapmalı. Spora 30 gün ara verdiğinizde birçok özelliğinizi kaybedersiniz, o yüzden en uygun şekilde antrenman yapılmalı.” Gündüz antrenman yapmak isteyenlerin süreyi kısa tutması gerektiğini hatırlatan Prof. Taşkıran, bu dönemde kaybedilen mineral ve sıvının vücuda geri alınmasının önemli olduğunu kaydetti.

Bu haber toplam 443 defa okunmuştur
Etiketler : , ,
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.